دسته‌ها
اخبار

آلوین براگ برای ممانعت از شهادت دادستان سابق در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وثیقه گذاشت.


آمریکا-اخبار-ترامپ-پروب-براگ

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن (بری ویلیامز/نیویورک دیلی نیوز/سرویس خبری تریبون از طریق گتی ایماژ)

آ، این هفته، آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن و جیم جردن، رئیس قوه قضائیه مجلس نمایندگان، در مورد پارامترهای مارک پومرانتس، دادستان سابق، به توافق رسیدند تا از احضاریه کنگره پیروی کند. با توافق بر این که معاون براگ، لسلی دوبک، می‌تواند همراه با وکلای شخصی پومرانتز در جلسه درهای بسته شرکت کند، طرفین مش،اً درخواست تجدیدنظر قاضی مری ک. ویس،یل برای شهادت پومرانتز را رد ،د.

جردن و دوستانش جیمز کامر و برایان استیل، روسای کمیته‌های نظارت و مدیریت، هفته‌های منتهی به کیفرخواست براگ علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را سپری ،د و از DA خواستند تا در مورد تصمیمات دادست، او شهادت دهد. اردن در مجموعه ای از نامه های آزاردهنده به 5000 دلاری که دفتر DA برای تحقیق درباره ترامپ استفاده کرده است، به ،وان توجیهی برای تحقیقات قانونی در مورد پرونده جاری اشاره کرد. شاید کنگره قانون برکناری دادست، را برای رؤسای جمهور سابق تصویب کند، او با خجالت پیشنهاد کرد، در حالی که هرگونه اعتراض فدرالیسم یا متمم دهم به کنگره را که مانند یک بازرس کل سرگردان عمل می کند کنار گذاشت.

پومرانتز، یک وکیل یقه سفید با تجربه که در یک مأموریت ویژه برای تحقیق درباره ترامپ به دفتر DA ملحق شد، در سال 2022 پس از اینکه براگ در مورد اتهامات مالیاتی و سوابق تجاری که اساس پرونده مدنی لتیتیا جیمز، دادستان کل علیه ترامپ را تشکیل می دهد، با صدای بلند استعفا داد. شرکت او او سپس به نوشتن کتابی ادامه داد که در آن براگ را ضایع کرد، غرایز خود را ستود، و پرداخت‌های پولی را که اساس کیفرخواست فعلی را تشکیل می‌دهند، نادیده گرفت. دفتر براگ هرگز از این امتیاز چشم پوشی نکرد و پومرانتز از پاک ، دست نوشته با دفتر DA خودداری کرد. این امر باعث محبوبیت پومرانتس برای براگ نشد، اما بدتر از آن، او را در موقعیت دشواری قرار داد که مجبور بود در ممانعت از افشای اطلاعاتی که در حال حاضر در مالکیت عمومی بود، زم، که جمهوری‌خواهان مجلس کوبیدند، از این امتیاز استفاده کند.

براگ برای جلوگیری از احضاریه شکایت کرد و قاضی مری کی ویس،یل، منصوب ترامپ، را در ناحیه ج،ی نیویورک کشاند. در دستور 18 آوریل، ویس،یل به شدت با استدلال های فدرالیسم براگ خصمانه به نظر می رسید، در حالی که ادعاهای اردن مبنی بر مقاصد قانونی قانونی را در ظاهر می دانست. او به طور آزادانه از کتاب پومرانتز نقل قول کرد و پیشنهاد کرد که براگ به طور ضمنی از امتیاز مطالب صرفنظر کرده است، زیرا در جستجوی محدودیت قبلی برای انتشار یا انتشار آن پس از آن نبوده است. او به پومرانتز دستور داد که اگر و زم، که قانونگذاران سؤالی را مطرح ،د که در مورد موضوعاتی بود که او قبلاً در حوزه عمومی قرار نداده بود، شهادت دهد و اظهارات خود را مبنی بر امتیاز بیان کند.

براگ به دادگاه دوم اعتراض کرد، اما قاضی ویس،یل از ماندن دستور خود در انتظار تجدیدنظر خودداری کرد. و او تا آنجا پیش رفت که صلاحیت قضایی خود را در مورد هر گونه اختلاف آتی بین براگ و جردن برای خود محفوظ نگه داشت.

این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این اختلاف و هرگونه ادعای فرعی ناشی از تحقیق کمیته مربوط به استفاده از بودجه فدرال را به نحوی که ممکن است بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 تأثیر بگذارد، حفظ خواهد کرد. به عبارت دیگر، اگر و زم، که کمیته در واقع احضاریه دیگری را صادر کند که به نظر او قابل اعتراض باشد، یا اگر مسائلی در رابطه با سپرده پومرانتز وجود داشته باشد، براگ نمی‌تواند پرونده‌های متوالی را تحت شماره فهرست دیگری تشکیل دهد.

دایره دوم از نظر اداری این نظم را حفظ کرد و در آ، هفته جلسات توجیهی را سفارش داد. اما در عوض جردن و براگ برای شهادت پومرانتس در 12 می توافق ،د و متقابلاً به توافق رسیدند. رد درخواست تجدید نظر. و امروز صبح براگ یک را ثبت کرد اطلاعیه ا،اج در دادگاه بدوی، که به نظر می رسد قاضی ویس،یل را از صلاحیت خود سلب می کند.

بنابراین… اگر و زم، که اردن بازگردد و بخواهد شخص دیگری را از دادست، منطقه احضار کند، آیا در مقابل قاضی که خصومت آشکاری را با ادعاهای فدرالیسم براگ ابراز کرده است، بازخواهند گشت؟ یا اینکه همه آنها موافقت خواهند کرد که آتش خود را در دادگاه نگه دارند و روی سطل ، یکدیگر در رسانه های اجتماعی تمرکز کنند؟


لیز دای در بالتیمور زندگی می کند و در آنجا درباره قانون و سیاست می نویسد و در آن ظاهر می شود باز ، استدلال ها پاد،ت




منبع: https://abovethelaw.com/2023/04/alvin-،gg-bails-out-of-suit-to-block-former-prosecutor-testifying-to-،use-judiciary-committee/