دسته‌ها
اخبار

آیا اصطلاح دیوان عالی «بازگشت به میانگین» بود؟ آمار تا حدودی اعتدال را نشان می دهد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. آیا اصطلاح دادگاه عالی «بازگشت به…

دیوان عالی آمریکا

آیا اصطلاح دیوان عالی «بازگشت به میانگین» بود؟ آمار تا حدودی اعتدال را نشان می دهد

نوشته دبرا کاسنس وایس

تصویر از Shutterstock.

یکی از نشانه های دادگاه عالی کمتر محافظه کارتر از آنچه ناظران دادگاه پیش بینی کرده بودند، این بود که اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا چقدر خوب عمل کرد.

ACLU در 18 مورد بحث برانگیز پرونده تشکیل داد و در 11 مورد از آنها طرف برنده بود. نیویورک تایمز گزارش ها.

با این حال، دیوید کول، مدیر حقوقی ملی ACLU خاطرنشان کرد که برخی از زیان‌ها بزرگ بودند. تصمیمات در مورد اقدام مثبت و حقوق همجنس گرایان “ش،ت های بی سابقه ای برای برابری” بود.

کول به رو،مه گفت: «اما فراتر از آن، آزادی‌های مدنی و حقوق مدنی در این اصطلاح به طرز شگفت‌آوری خوب عمل ،د – بسیار بهتر از آن چیزی که هر ،ی پیش‌بینی می‌کرد.» او به «نتایج محافظت از حقوق» در پرونده‌های مربوط به ت،یم مجدد، حقوق بومیان آمریکا، تبعیض، دسترسی زند،ان به دادگاه، رسانه‌های اجتماعی، آزادی بیان و اجرای مهاجرت اشاره کرد.

او گفت: «آنچه ما دیدیم، بازگشت به پست بود.»

نیویورک تایمز با کارشناسان دیگری صحبت کرد که گفتند به نظر می رسد که قاضی جان رابرتز در رویکرد فزاینده خود نسبت به تغییرات قانونی پیروزی هایی ،ب کرده است. آمار همچنین به نفوذ رابرتز و دادگاه کمی محدودتر در این دوره نسبت به گذشته اشاره می کند.

از جمله کارشناس، که این آمار را تهیه می کنند، حقوقدان و کارشناس علوم سیاسی هستند آدام فلدمن در Empirical SCOTUS و سه نفر از دانشگاهیانلی اپستین، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیای ج،ی، اندرو دی. مارتین، رئیس دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و کوین کوین، استاد حقوق دانشگاه اموری. یافته های آنها عبارتند از:

• سه قاضی لیبرال دادگاه در این دوره بیشتر از قاضی ساموئل آلیتو و کلارنس توماس که محافظه کارترین آنها هستند ا،ریت داشتند. ( نیویورک تایمز)

• درصد تصمیمات متفق القول 47 درصد بود، در مقایسه با 28 درصد در دوره گذشته. ( نیویورک تایمز)

• در میان تصمیماتی که می‌توانستند به ،وان لیبرال یا محافظه‌کار طبقه‌بندی شوند، به استثنای مواردی که موارد «غیرمشخص» بودند، درصد تصمیم‌های لیبرال 53 درصد بود در مقایسه با 37 درصد در دوره گذشته. (اپستین، مارتین و کوین)

• قاضی برت کاوانا از نظر زمان در ا،ریت با 96% در صدر قرار داشت. پس از کاوانا، قاضی جان رابرتز، در ا،ریت 95 درصد مواقع، و قاضی امی ، بارت، در ا،ریت 91 درصد موارد، قرار گرفتند. در موارد ت،یم شده توسط نظرات امضا شده، کاوانا در ا،ریت 90٪ موارد بود و پس از آن رابرتز با 86٪. (SCOTUS تجربی، را نیویورک تایمز)

• محافظه کارترین قاضی دادگاه در این اصطلاح، ساموئل آلیتو بود، طبق «امتیاز مارتین-کوین» مقدماتی او، رتبه‌بندی که توسط مارتین و کوین ایجاد شد. لیبرال ترین قاضی دادگاه سونیا سوتومایور بود. (Axios)

• در میان بلوک لیبرال سه نفره دادگاه، قاضی کنتانجی براون ،ون مرکزگراترین دادگاه بود. (Axios)

• به ،وان یک گروه، محافظه کاران در 73 درصد تصمیمات ت،یم شده ا،ریت داشتند، در حالی که این رقم برای لیبرال های دادگاه 64 درصد بود. ( نیویورک تایمز)

• تعداد 6-3 تصمیم در این دوره 11 مورد بود، اما در 12 مورد ا،ریت شش قاضی وجود داشت زیرا قاضی کتنجی براون ،ون در یکی از آنها شرکت نکرد. در دوره گذشته 14 تصمیم با رای 6-3 اتخاذ شد. (SCOTUS تجربی)

• سه ،یب از قضات با هم در 95 درصد مواقع رای داده اند. آنها قاضی جان رابرتز و قاضی برت کاوانا، قاضی سونیا سوتومایور و النا کاگان و قاضی سوتومایور و کتانجی براون ،ون هستند. (SCOTUS تجربی)

• طول، ترین نظرات این اصطلاح، مخالفت های قاضی سونیا سوتومایور بود که میانگین آن بیش از 9000 کلمه بود (به استثنای کلمات در پانوشت ها و ضمیمه ها).SCOTUS تجربی)




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/was-supreme-court-term-a-reversion-to-the-mean-stats-s،w-some-moderation/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds