دسته‌ها
اخبار

آیا به قضات پول کافی پرداخت می شود؟


قضات Gavel و دلار نقدی

(تصویر از طریق گتی)

در حوزه قضایی که من در آن کار می کنم، کمبود قاضی قابل توجهی وجود دارد که بر برخی عملیات دادگاه تأثیر می گذارد. اخیراً اطلاعیه‌ای در مورد کمبود و نحوه توقف برخی از دادگاه‌ها ارسال شده است که در حرفه حقوقی من نسبتاً بی‌سابقه است. هر بار که در یک ماه گذشته با دوستان وکیل خود ملاقات کرده ام، مردم در مورد کمبود صحبت می کنند زیرا در ذهن بسیاری از افراد در صنعت حقوقی در آن منطقه وجود دارد.

البته دلایلی وجود دارد که چرا حوزه قضایی (و بسیاری دیگر در سراسر کشور) کمبود قاضی دارد. بخشی از این موضوع سیاسی است زیرا برخی از قضات تنها پس از معرفی و تأیید توسط مجالس مقننه می توانند در جایگاه قرار گیرند. با این حال، یکی از دوستانم گفت که ممکن است موضوع این باشد که کاندیداهای قضات واجد شرایط ممکن است به دلیل حقوق و محدودیت هایی که برای قضات در دریافت غرامت اضافی وجود دارد، نخواهند حقوقدان شوند. من نسبتاً مطمئن هستم که این دلیل مهمی برای کمبود قاضی در این حوزه قضایی نیست، اما ورودی باعث شد به این فکر کنم که آیا قضات حقوق کافی دریافت می کنند یا خیر.

از زمان کوتاهی که در تحقیق آنلاین داشتم، متوجه شدم که بسته به حوزه قضایی و نوع دادگاه، قضات می توانند نزدیک به 200000 دلار یا در بسیاری از شرایط (از جمله ا،ر قضات فدرال) بیشتر درآمد داشته باشند. برای برخی، ممکن است این رقم کم به نظر برسد. در واقع، همکاران سال اول در بسیاری از مغازه‌های بیگلاو حدود این مبلغ را دریافت می‌کنند، و حتی در قانون نیز تجربه کافی ندارند. می توان تصور کرد، فارغ التحصیلان دانشکده حقوق می توانند برای یک قاضی کارمند شوند و سپس بلافاصله در بیگلاو شروع به کار کنند، جایی که حقوق بیشتری نسبت به قاضی که برای او کار می ،د، دریافت می کنند.

با این حال، تنها بخش کوچکی از حرفه وکالت در بیگلاو کار می کند. برای بسیاری از وکلای دادگستری، درآمد 200000 دلاری یا بیشتر از آن پولی است که آنها در مطب خصوصی به دست می آورند. در واقع بعد از اینکه بیگلاو را ، کردم و قبل از اینکه دفتر وکالتم را راه اندازی کنم، این مقدار پول از حقوق دفتر وکالتم دریافت نکردم. من حاضرم شرط ببندم که برای ا،ر وکلا یک یا دو دهه پس از ، دانشکده حقوق، حقوق یک قاضی مبلغ قابل توجهی است.

غرامت قضایی نیز ممکن است معقول به نظر برسد زیرا مردم به طور طبیعی درک می کنند که در بخش ،تی پول کمتری نسبت به بخش خصوصی دریافت خواهند کرد. م،عان عمومی، دادستان ها و هزاران وکلای منافع عمومی غرامت بسیار کمتری نسبت به همتایان خود که در شرکت های حقوقی کار می کنند دریافت می کنند. با این حال، مردم اغلب مایل به کاهش حقوق برای خدمت به منافع عمومی هستند. بر این اساس، مقایسه سیب به سیب بین حقوق بخش خصوصی و بخش ،تی دشوار است.

علاوه بر این، قضات اغلب می‌توانند از تجربه قضایی خود استفاده کنند تا پس از ، نیمکت، مشاغل پردرآمدی در بخش خصوصی داشته باشند. در حوزه های قضایی که من در آنها فعالیت می کنم، قضات دارای سن بازنشستگی اجباری هستند، بنابراین بسیار رایج است که قضات بازنشسته می شوند و میانجی می شوند یا به شرکت های حقوقی می پیوندند. در این سمت ها، قضات می توانند چندین برابر حقوقی که در سمت های قضایی خود دریافت کرده اند، دریافت کنند. این ممکن است پذیرش حقوق کمتر را نیز توجیه کند تا ،ی بتواند قاضی شود.

یکی از دوستانم در مورد غرامت قضایی به نکته جالبی اشاره کرد و گفت که برخی از قضات سخت کوش دستمزد کافی نمی گیرند در حالی که برخی از قضات سست احتمالاً بیش از حد غرامت دریافت می کنند. صادقانه بگویم، همه ما قضاتی را می شناسیم که بدیهی است با خواندن مقالات، مدیریت کارآمد پرونده ها، و اطمینان از اینکه پرونده آنها تا حد امکان روان اجرا می شود، کارشان را بیشتر از حد معمول انجام می دهند. همچنین همه ما قضاتی را می شناسیم که با آن تماس می گیرند و برای انجام بسیاری از کارهای خود بیشتر به افسران دادگاه متکی هستند.

قضات معمولاً بر اساس نحوه انجام وظایف خود پاداش مالی ندارند. مطمئناً، قضات می‌توانند بر اساس عملکردشان مجدداً منصوب شوند یا بر اساس میزان عملکردشان به دادگاه‌های بالاتر ارتقاء داده شوند و این وظایف بالاتر ممکن است با افزایش دستمزد همراه باشد. در واقع، من تعداد زیادی داور را می شناسم که مشتاق پیروی از استانداردها و اه، تعیین شده توسط مقامات بالاتر هستند تا احتمالاً واجد شرایط پیشرفت باشند. با این حال، پیشرفت باید یک فرآیند سیاسی نیز باشد و ممکن است برای قضات سخت باشد که برای عملکرد خود پاداش مالی فوری دریافت نکنند.

در مجموع، احساس من این است که قضات در بیشتر موقعیت‌ها به اندازه کافی دستمزد دریافت می‌کنند که بر اساس حقوق در حال انجام نقش‌های منافع عمومی و فرصت‌های شغلی که ممکن است قضات پس از ، نیمکت داشته باشند. با این حال، من دوست دارم نظر داوران را بشنوم. قضات ایالتی و فدرال از زم، که من شروع به نوشتن کردم حامیان بزرگ این ستون بوده اند، و من واقعاً علاقه مندم که قضات در مورد غرامت خود چه احساسی دارند. البته قضات نقش مهمی دارند و ممکن است حقوقی را که در بخش خصوصی دریافت می کنند، دریافت نکنند. با این حال، در حالت تعادل، پرداخت های قضایی در ا،ر شرایط معقول به نظر می رسد.


هدشات بزرگتر روتمنجردن روتمن شریک است موسسه حقوقی روتمن، یک شرکت حقوقی با خدمات کامل در نیویورک و نیوجرسی. او همچنین بنیانگذار دفترچه خاطرات بدهی دانشجویان، وب سایتی که در مورد نحوه پرداخت وام های دانشجویی خود بحث می کند. می تو،د از طریق ایمیل به اردن برسید [email protected].


منبع: https://abovethelaw.com/2023/02/are-judges-paid-enough-money/