دسته‌ها
اخبار

آیا ترامپ در دعوای افترا به دلیل انکار تجاوز مصون است؟ دادگاه عالی دی سی می گوید هنوز برای تصمیم گیری خیلی زود است


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. آیا ترامپ از شکایت افترا به دلیل تجاوز مصون است؟

محاکمه و دعاوی حقوقی

آیا ترامپ در دعوای افترا به دلیل انکار تجاوز مصون است؟ دادگاه عالی دی سی می گوید هنوز برای تصمیم گیری خیلی زود است

نوشته دبرا کاسنس وایس

ای جین کارول

E. Jean Carroll نویسنده در مارس 2020 در خارج از دادگاه در نیویورک با خبرنگاران صحبت می کند. ع، توسط ست ونیگ/آسوشیتدپرس.

دادگاه عالی واشنگتن دی سی، روز پنجشنبه از گفتن اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حیطه مسئولیت ریاست جمهوری خود عمل می کرده است، وقتی ادعاهای تجاوز ، توسط نویسنده ای. جین کارول را رد کرد، خودداری کرد.

دادگاه استیناف منطقه کلمبیا در بی،ه خود گفت که پاسخ به این سوال – که تعیین می کند آیا ترامپ می تواند شخصا در دعوای افترای کارول مسئول شناخته شود – “یک سوال واقعی برای حقیقت یاب” است. تصمیم 13 آوریل. این سوال “نمی توان به ،وان یک موضوع قانونی به نفع هیچ یک از طرفین در پرونده ای که پیش روی ماست حل شود.”

قانون بلومبرگ، سرویس خبری دادسرا، قانون 360، رویترز و Law.com از جمله نشریات با پوشش هستند.

کارول مدعی شده است که ترامپ با انکار تجاوز ، به او و این که او ادعای پول درآوردن یا پیشبرد یک برنامه سیاسی را داشته است، او را بدنام کرده است. کارول ادعا کرده است که تجاوز ، در رختکن برگدورف گودمن در شهر نیویورک در دهه 1990 اتفاق افتاده است.

ترامپ گفته بود: «با احترام فراوان می گویم: شماره یک، او نوع من نیست. شماره دو، هرگز اتفاق نیفتاد. هرگز اتفاق نیفتاد.»

ترامپ می تواند توسط قانون فدرال موسوم به قانون وست فال محافظت شود، که مقرر می دارد ایالات متحده باید به ،وان متهم در پرونده های شکایت علیه کارمندان فدرال که در محدوده شغلی خود عمل می کنند، جایگزین شود. معمولاً بازپرداخت در چنین مواردی فقط در برابر ایالات متحده مجاز است، که به طور کلی طبق قانون فدرال ترت ادعایی، مصونیت حاکمیتی را لغو کرده است.

اما ایالات متحده از مصونیت حاکمیتی در ادعاهای افترا چشم پوشی نکرده است، به این م،ی که اگر ایالات متحده به ،وان متهم جایگزین شود، کارول نمی تواند چیزی را پس بگیرد.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده در نیویورک در سپتامبر 2022 زم، که ترامپ ادعای تجاوز ، را رد کرد، حکم داده بود که کارمند ،ت است. اما دایره دوم از دادگاه عالی دی سی خواست تصمیم بگیرد که آیا ترامپ در محدوده شغلی تحت قو،ن ناحیه کلمبیا عمل می کند یا خیر.

دادگاه استیناف دی سی گفت: «برای ما اصلاً روشن نیست» که قانون وست فال «نیازمند پاسخی به این سؤال حوزه اشتغال به ،وان یک موضوع قانونی در این مرحله مقدماتی است». تا جایی که اینطور باشد، ما هیچ تخصص خاصی در پاسخ به این سوال نداریم.»

دادگاه استیناف در ادامه به استانداردهای مورد استفاده در واشنگتن دی سی پرداخت.

این آزمون مست،م آن است که رفتار مورد بحث “حداقل تا حدی با هدف خدمت به کارفرما تحریک شود”.

طبق قانون بلومبرگ، این آزمایش “توسط وکلای کارول پذیرفته شده است.” قانون بلومبرگ همچنین خاطرنشان کرد که دادگاه استیناف دی سی “همچنین از اتخاذ یک قانون فراگیر که مقامات منتخب هنگام صحبت با مطبوعات همیشه در محدوده شغل خود عمل می کنند خودداری کرد.”

قاضی ارشد آنا بلکبرن-ریگزبی نظر ا،ریت را نوشت.

وکیل ترامپ، آلینا حبا، بی،ه ای را برای چندین نشریه صادر کرد.

حبا گفت: «اکنون که دادگاه استیناف دی سی سؤال تأیید شده را روشن کرده است، ما مطمئن هستیم که حوزه دوم به نفع رئیس جمهور ترامپ رأی خواهد داد و پرونده خانم کارول را به طور کامل رد خواهد کرد».

ترامپ همچنین با شکایت دومی روبرو است که توسط کارول در نوامبر 2022 بر اساس قانون بازماندگان بزرگسالان نیویورک ارائه شد. این قانون به بزرگسال، که مدعی تجاوز ، هستند فرصت یک ساله برای شکایت می دهد. این دعوا مربوط به موارد دیگری از افترا به دلیل بی،ه ای بود که ترامپ در سال 2022 بیان کرد.

تاریخ محاکمه پرونده دوم 25 آوریل است.

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: “قاضی فدرال پیشنهاد دی‌ان‌ای غیرقانونی ترامپ را در کت و شلوار متهم تجاوز رد کرد”

ABAJournal.com: “و، دادگستری درخواست نادری را برای نمایندگی ترامپ در دادخواست افترای ستون نویس ارسال می کند.”

ABAJournal.com: «گزارش های بعد از ظهر: نویسنده از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد. دادگاه شکایت جانبدارانه وکیل مرد سفیدپوست را پرتاب کرد




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/is-t،p-immune-in-defamation-suit-over-،-denial-top-dc-court-says-its-too-soon-to-decide/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds