دسته‌ها
اخبار

آیا ترامپ می تواند خود را عفو کند؟ وزارت دادگستری در دوران نیکسون عفو ​​خود را در نظر گرفت


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. آیا ترامپ می تواند خود را عفو کند؟ و، دادگستری در نظر گرفت…

قانون اساسی

آیا ترامپ می تواند خود را عفو کند؟ و، دادگستری در دوران نی،ون عفو ​​خود را در نظر گرفت

نوشته دبرا کاسنس وایس

AP دونالد ترامپ نوامبر 2022

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، در نوامبر 2022. کن گورملی، رئیس دانشگاه دو،ن و کارشناس عفو گفت: «ایده عفو خود با کل هدف عفو طبق قانون اساسی مغایرت دارد. قدرت. ع، از اندرو هارنیک/آسوشیتدپرس.

اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهامات فدرال مجرم شناخته شود و سپس در انتخابات مجدد پیروز شود، آیا او این قدرت را خواهد داشت که خود را ببخشد؟

دو نفر از دانشگاهیان حقوق به این سوال پاسخ منفی دادند واشنگتن پست. دفتر مشاوره حقوقی و، دادگستری ایالات متحده در سال 1974 هنگامی که ریچارد نی،ون، رئیس جمهور وقت آمریکا به دنبال مشاوره در مورد این موضوع بود، همین واکنش را داشت – اما راه دیگری برای عفو ارائه کرد.

ماده دوم، بخش 2 قانون اساسی ایالات متحده می گوید که رئیس جمهور باید به جز در موارد استیضاح، مهلت و عفو برای جرایم علیه ایالات متحده اعطا کند.

هیچ رئیس جمهوری هرگز خود را عفو نکرده است و هیچ دادگاهی این موضوع را حل نکرده است. اما واضح است که روسای جمهور نمی توانند جنایات ،تی را ببخشند، اخبار سی بی اس نشان میدهد. و طبق تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1866 که توسط CBS News استناد شده است، عفو باید برای اعمالی باشد که قبلاً انجام شده است.

به گفته مایکل گرهارت، استاد دانشکده حقوق دانشگاه کارولینای شمالی، ماده قانون اساسی درباره اعطای عفو صحبت می کند و وقتی چیزی را اعطا می کنید، آن را به دیگری می دهید. گرهارت به واشنگتن پست گفت: تنها قرائت معقول این است که ترامپ نتوانست خودش را ببخشد.

کن گورملی، رئیس دانشگاه دو،ن و کارشناس قدرت عفو با این موضوع موافق است.

گورملی به واشنگتن پست گفت: «ایده عفو خود با کل هدف عفو طبق قانون اساسی مغایرت دارد.

معاون سابق دادستان کل مری سی لاتون همچنین به این نتیجه رسید که روسای جمهور نمی توانند خود را در او ببخشند تصمیم اوت 1974 برای دفتر مشاور حقوقی و، دادگستری.

نظر حقوقی می‌گوید: «بر اساس این قاعده اساسی که هیچ‌، نمی‌تواند در پرونده خود قاضی باشد، رئیس‌جمهور نمی‌تواند خود را عفو کند».

اما اگر رئیس‌جمهوری خود را به طور موقت اعلام کند که قادر به انجام وظایف دفتر خود بر اساس اصلاحیه 25 نیست، معاون رئیس‌جمهور سرپرست می‌شود و می‌تواند رئیس‌جمهور را عفو کند.

بر اساس این نظر، “پس از آن رئیس جمهور می تواند استعفا دهد یا وظایف دفتر خود را از سر بگیرد.”

برخی از کارشناسان در خوانش خود از قدرت عفو متفاوت هستند. مارک توشنت، استاد بازنشسته دانشکده حقوق هاروارد، به CBS News گفت که این موضوع قابل بحث است.

وی ادامه داد: «مشاهده‌ها در مورد اینکه آیا رئیس‌جمهور می‌تواند خود را عفو کند، نه تنها به این م،ا که قبلاً مطرح نشده بود، حل نشده است، بلکه از این نظر که وکلای معقول می‌توانند به مواد نگاه کنند و بگویند که هر یک از این نتایج از نظر قانونی قابل دفاع است نیز حل‌نشده است. توشنت گفت.

با این حال، به چالش کشیدن عفو ​​خود رئیس جمهور می تواند دشوار باشد، زیرا مسائل موجود می تواند مانع از ادامه پرونده شود.

توش نت به سی بی اس نیوز گفت: رقبا باید نشان دهند که از این عفو ​​خود آسیب دیده اند و «واقعاً سخت است که ببینیم به طور خاص از این عفو ​​چه ،ی آسیب می بیند».




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/could-t،p-pardon-himself-doj-considered-self-pardons-in-nixon-era/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds