دسته‌ها
اخبار

اسکات لابار، مدافع قدیمی حقوق معلولیت در 54 سالگی درگذشت


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. اسکات م،ع قدیمی حقوق معلولیت…

درگذشت

اسکات لابار، م،ع قدیمی حقوق معلولیت در 54 سالگی درگذشت

نوشته آماندا رابرت

اسکات لابار به ،وان رئیس فعلی بخش انفرادی، شرکت کوچک و بخش عمومی خدمت می کرد و یکی از اعضای قبلی شورای حکام بود. ع، فایل مجله ABA توسط Earnie Gafton.

اسکات لابار، یکی از اعضای قدیمی ABA که از حقوق افراد دارای معلولیت دفاع می کرد، پس از یک مبارزه کوتاه با سرطان در 10 دسامبر درگذشت. او 54 سال داشت. دبورا ،، راس، رئیس ABA به ژورنال ABA گفت: “اسکات یک وکیل برتر در زمینه قانون معلولیت بود، اما او خیلی بیشتر بود.” او رهبر بزرگی بود، الهام بخش، همیشه شاد و سربلند و مورد علاقه همه ،، بود که سعادت شناخت او را داشتند. او خستگی ناپذیر از طرف ABA کار کرد و انجمن را به سازم، بسیار بهتر تبدیل کرد. واقعاً دلتنگ او خواهد شد، اما میراث او پابرجاست.”

لابار، که در سنت پل، مینه سوتا به دنیا آمد، بینایی خود را در 10 سالگی از دست داد، اما با این شعار زندگی می کرد که “او می تواند هر کاری انجام دهد”. درگذشت آنلاین. او در سال 1990 از دانشگاه سنت جان در کالج ویل، مینه سوتا و از دانشکده حقوق دانشگاه مینه سوتا در سال 1993 فارغ التحصیل شد.

او بعداً به ک،ادو نقل مکان کرد و در آنجا با همسرش آناهیت آشنا شد وب سایت دفاتر حقوقی لابار، به مدت پنج سال به ،وان مشاور عمومی فدراسیون ملی نابینایان ک،ادو عمل کرد. او شرکت حقوقی خود را در سال 1998 در دنور راه‌اندازی کرد، جایی که در قانون استخدام، حقوق معلولیت و سیاست‌های بین‌المللی کپی رایت فعالیت می‌کرد.

به گفته a. “اسکات یک قهرمان خستگی ناپذیر برای وکلای دارای معلولیت بود.” بی،ه از کمیسیون حقوق معلولان ABA، که لابار از سال 2004 تا 2007 ریاست آن را بر عهده داشت. «او مربی بسیاری از وکلای معلول جوان بود و مکرراً در مورد استعدادها و مهارت‌های منحصر به فردی که وکلای معلول به این حرفه می‌آورند صحبت می‌کرد. … از بسیاری جهات، کمیسیون بدون انرژی، اشتیاق، حمایت و مهارت او به جایی که امروز است نمی رسید.»

کار او با کمیسیون حقوق معلولان شامل پیشنهاد سیاست هایی بود که از ایالات متحده می خواست معاهده مراکش را برای تسهیل دسترسی به آثار منتشر شده برای افراد نابینا، کم بینا یا در غیر این صورت ناتوان چاپی تصویب کند و از کنگره خواست تا حق اقدام خصوصی را اعطا کند. به مسافران هوایی دارای معلولیت که حقوق دسترسی برابر آنها نقض شده است. آنها توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیدند.

در میان دیگر نقش‌های رهبری ABA، لابار به‌،وان رئیس فعلی ABA خدمت کرد بخش انفرادی، شرکت های کوچک و بخش عمومی و از اعضای قبلی شورای حکام بوده است.

او در فدراسیون ملی نابینایان ک،ادو فعال ماند و رئیس این سازمان شد. او همچنین به ،وان مشاور عمومی ملی فدراسیون ملی نابینایان و رئیس مرکز نابینایان ک،ادو خدمت کرد. بی،ه مش، از فدراسیون ملی نابینایان، فدراسیون ملی نابینایان ک،ادو و مرکز نابینایان ک،ادو.

ما از دهه‌ها کاری که اسکات برای نابینایان نسل خود و فراتر از آن انجام داد، از بحث در دادگاه به نمایندگی از نابینای، که تبعیض را تجربه کرده‌اند، تا خدمت او به ،وان رئیس شعبه ک،ادو، تا افراد نزدیک، بسیار سپاسگزاریم. این سه گروه در بی،ه خود گفتند.

لابار علاوه بر این به ،وان رئیس انجمن ملی وکلای نابینا خدمت کرد.

از او همسر و دو فرزندشان اسکندر و کارتر به یادگار مانده است. از او همچنین برادرش کریگ به یادگار مانده است. خواهر شوهرش، دبرا؛ و پدر و مادرش، دونا و چار،.

کمک‌های یادبود را می‌توان به مرکز نابینایان ک،ادو یا فدراسیون ملی نابینایان هدایت کرد. جشن زندگی به افتخار او در 21 ژانویه برگزار خواهد شد. گزینه ای برای پیوستن از راه دور وجود خواهد داشت.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/longtime-disability-rights-advocate-scott-labarre-dies-at-54/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds