دسته‌ها
اخبار

الزام هیئت منصفه به اتفاق آرا در مورد پرونده های جنایی قدیمی تر، قوانین عالی دادگاه های ایالتی اعمال می شود


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. ا،ام هیئت منصفه به اتفاق آرا برای افراد مسن اعمال می شود…

اصلاحیه ششم

ا،ام هیئت منصفه به اتفاق آرا در مورد پرونده های جنایی قدیمی تر، قو،ن عالی دادگاه های ایالتی اعمال می شود

نوشته دبرا کاسنس وایس

جعبه هیئت منصفه

تصویر از Shutterstock.

دادگاه عالی اورگان اخیراً حکم داد که ا،ام قانون اساسی برای هیئت منصفه متفق القول در پرونده های جنایی جدی در مورد احکام قدیمی تر مورد اعتراض در دادرسی های ایالتی پس از محکومیت اعمال می شود.

دادگاه عالی ایالتی در 30 دسامبر در مورد جیکوب کیت واتکینز، که محکومیت او به تجاوز و جنایات ، توسط هیئت منصفه بدون آرا قبل از اینکه دیوان عالی ایالات متحده اصلاحیه ششم را برای هیئت منصفه متفق القول تشخیص دهد، نهایی شد. راموس v. لوئیزیانا در آوریل 2020، اورگون گزارش ها.

سال بعد، دیوان عالی کشور رای داد ادواردز v. Vannoy که این حق به م،ق برای لغو محکومیت های نهایی در مورد بررسی وثیقه فدرال اعمال نمی شود، اما ایالت ها می توانند در غیر این صورت تصمیم بگیرند.

اورگان آ،ین ایالتی بود که اجازه صدور احکام غیر اتفاق آرا را داد. آنها در پرونده های جنایی مجاز بودند اما نه پرونده های قتل درجه یک. لوئیزیانا تا سال 2018 به هیأت منصفه اجازه داد تا در همه پرونده ها به جز مجازات اعدام حضور داشته باشند.

دادگاه عالی اورگان گفت که رای غیر اتفاق آرا هیئت منصفه محکومیت را بر اساس قو،ن ایالتی باطل می کند زیرا نقض قانون اساسی به حدی است که به منزله انکار اساسی یک حق قانون اساسی است.

دادگاه عالی ایالتی خاطرنشان کرد که هیئت منصفه به اتفاق آرا به اطمینان از اینکه حکم بر اساس شواهد است و نه تعصبات نژادی یا دیگر، کمک می کند. دادگاه عالی اورگان گفت که نگر، در مورد بی عدالتی نظری نیست.

تصویب اصلاحیه قانون اساسی سال 1934 در اورگان که به هیئت منصفه اجازه می‌دهد به اتفاق آرا اجازه دهد را می‌توان در ظهور کوکلو، کلان و تلاش‌ها برای کاهش نفوذ اقلیت‌های نژادی، قومی و مذهبی بر هیئت‌های منصفه دنبال کرد.

دادگاه عالی ایالتی گفت که مجبور است به تصمیم خود برسد، حتی با اینکه اذعان کرد که “احتمالاً منجر به بررسی مجدد بسیاری از احکامی می شود که سال ها یا دهه ها قبل نهایی شده اند.”

قضیه این است واتکینز علیه اکلی.

بی،ه های مطبوعاتی در مورد این تصمیم هستند اینجا و اینجا. پخش عمومی اورگان پوشش نیز دارد.

آلیزا کاپلان، استاد دانشکده حقوق لوئیس و کلارک، به اورگونیان گفت که 300 نفر که بیشتر آنها در زندان ایالتی هستند، به دلیل احکام غیر اتفاق آرا هیئت منصفه به دنبال لغو محکومیت نهایی خود بوده اند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که آیا هیئت منصفه ای که آنها را محکوم کرده است، اتفاق آرا بوده است، زیرا هیئت منصفه نظرسنجی نشده است.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/unanimous-jury-requirement-applies-to-older-criminal-cases-top-oregon-court-rules/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds