دسته‌ها
اخبار

ایجاد شکاف مدار، قوانین مدار نهم بایدن قدرت نیاز به واکسن برای پیمانکاران فدرال را داشت.


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. در حال ایجاد شکاف مدار، قو،ن مدار نهم…

قانون سلامت

ایجاد شکاف مدار، قو،ن مدار نهم بایدن قدرت نیاز به وا،ن برای پیمانکاران فدرال را داشت.

نوشته دبرا کاسنس وایس

وا،ن و ترازوی عدالت

تصویر از Shutterstock.

یک دادگاه تجدید نظر فدرال اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور صلاحیت صدور فرمان اجرایی مبنی بر ا،ام وا،یناسیون کووید-19 برای کارکنان پیمانکاران فدرال را داشت.

را حکم 19 آوریل طبق گزارش، دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده در سانفرانسیسکو با سه دادگاه تجدید نظر فدرال دیگر اختلاف ایجاد کرده است. Law.com، قانون 360، رویترز و یک پست وبلاگ منتشر شده توسط موریسون فورستر.

بایدن این دستور را در سپتامبر 2021 بر اساس قانون فدرال املاک و خدمات اداری در سال 1949 صادر کرده بود که به ،وان قانون تدارکات نیز شناخته می شود.

مدار نهم یک حکم دائمی دادگاه منطقه را لغو کرد که دستور پیمانکاری را که برای پیمانکاران آریزونا و کارهای انجام شده در ایالت اعمال می شد، مسدود کرده بود.

دادگاه استیناف در نظر قاضی مارک جی. بنت، منصوب رئیس جمهور سابق، گفت: «رئیس‌جمهور به درستی به قانونی تکیه کرد که انعطاف‌پذیری لازم و اختیارات گسترده‌ای را برای اطمینان از صرفه‌جویی و کارایی در تدارکات و قراردادهای فدرال به او می‌داد. دونالد ترامپ. رئیس جمهور دستور پیمانکاری را با رعایت اقدامات رویه ای لازم صادر کرد.

مدار نهم گفت که دکترین “سوالات عمده” اقدامات رئیس جمهور را محدود نمی کند زیرا فقط در مورد اقدامات آژانس های فدرال اعمال می شود. این دکترین از کنگره می‌خواهد که وقتی به یک آژانس اجازه می‌دهد تا قدرت‌هایی با اهمیت اقتصادی و سیاسی گسترده را اعمال کند، به وضوح صحبت کند.

مدار نهم به نقل از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2014 گفت: “دکترین “سوالات اصلی” ناشی از شک و تردید در تفاسیر آژانس است که “یک گسترش عظیم و دگرگون کننده در … مرجع نظارتی بدون مجوز واضح کنگره ایجاد می کند.” این نگر،‌ها در اینجا مطرح نمی‌شوند، زیرا رئیس‌جمهور «از همان فقدان مسئولیت‌پذیری سیاسی که سازمان‌ها ممکن است رنج می‌برند، رنج نمی‌برند».

به گزارش رویترز، ،ت فدرال از اکتبر 2022 به دنبال اجرای دستور پیمانکاری وا،ن در هیچ کجای ایالات متحده نبوده است. در این مقاله آمده است که این تصمیم واکنشی به احکامی است که این ا،ام را مسدود می‌کند و همچنین چالش‌های حقوقی در انتظار آن است.

هیو موری، رئیس بخش کار و کار در McCarter & English، به Law360 گفت که ،ت بایدن بعید به نظر می‌رسد که ت، برای از سرگیری دستور کار کند و می‌تواند آن را به طور کامل لغو کند. وی پایان اورژانس ملی COVID-19 را یکی از دلایل آن ذکر کرد. سیاست دلیل دیگری نیز ارائه می دهد.

موری گفت: «آ،ین چیزی که فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند وارد چرخه انتخابات بعدی شوند، تمرکز بر دستورات وا،ن است.

قضیه این است مایز علیه بایدن.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/creating-circuit-split-9th-circuit-rules-biden-had-power-to-require-vaccines-for-federal-contractors/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds