دسته‌ها
اخبار

با اهمیت ترین قطعات بدنه خودرو برای کارشناسی کارشناس خودرو | توکو لیفتراک

با اهمیت ترین قطعات بدنه خودرو برای کارشناسی کارشناس خودرو | توکو لیفتراک

بدنه خودرو اولین بخشی است که به چشم می آید و در واقع نما و ظاهر اتومبیل به شمار می رود. بدنه خودرو کلاس های مختلفی دارد که از همان ابتدای ظهور اتومبیل ها تا کنون در نظر همگان شناخته شده بوده اند. برخلافِ قطعات داخلی مثل جلوبندی، گیربکس و قطعاتی از این دست لوازم یدکی بدنه خودروها با توجه به مدل و کلاس آن ها بسیار متفاوت است. به هیچ وجه نمی توان بدنه خودروهایی مثل استیشن را با سالون یا هاچ بک جابه جا کرد. اگر شاسی یا بدنه لیفتراک شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، بهتر است آن را به یک متخصص قطعات بدنه و شاسی لیفتراک بسپارید، در غیر این صورت ممکن است آسیب بیشتری به لیفتراک وارد شود.

  • گلگیر خودرو بر روی قسمت جلو و عقب این وسیله نصب شده و دور و اطراف چرخ ها را نیز تحت پوشش قرار می دهد.
  • سپرها علاوه بر ضربه گیری بر روی زیبایی و ظاهر خودرو نیز تاثیر زیادی دارند.
  • شاسی خودرو چهارچوب اصلی انواع خودرو می باشد، در حالی که سرشاسی خود یکی از قسمت های خودرو می باشد.
  • اما اگر مالک خودرویی هستید بهتر است مقداری اطلاعات در این حیطه داشته باشید.

در تعریف شاسی خودرو می توان گفت که این وسیله چهار چوب اصلی انواع خودرو در زمان طراحی و تولید می باشد که تمامی اجزای ریز و درشت این وسیله را در بر می گیرد. از دیگر مزایای شاسی خودرو می توان به قابلیت طراحی خاص آن اشاره کرد که در انواع مختلف طراحی و تولید می شود و همچنین علاوه بر استحکام بسیار سبک می باشد. این وسیله چهارچوب اصلی وسایل نقلیه بوده و از احساس لرزش توسط سرنشینان خودرو جلوگیری می کند. در این بخش سعی کردیم تا در حیطه ی معرفی انواع لوازم یدکی پراید و سایپا و نیز سیستم های مختلف خودرو در رابطه با  معرفی عملکرد شاسی خودرو و انواع و لوازم یدکی آن بحث کنیم  . همچنین میتوانید برای خرید اقسام لوازم یدکی سایپا و پراید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ما دیدن کنید . برای اطلاع از سایر اجزای خودرو پراید  به خود سایت فروشگاه لوازم یدکی پراید حمزه را دنبال کنید .

خرطومی اگزوز لیفتراک

گلگیر خودرو در انواع مختلفی وجود دارند که برخی از آنها متصل به بدنه بوده و برخی از آنها از بدنه جدا می باشند که این جدا و یا متصل بودن بستگی به نوع خودرو دارد. معمولا روی هر خودرو چندین چراغ اعم از چراغ‌های جلو، عقب، راهنما، ترمز و… به چشم می خورد. وظیفه چراغ‌های خودرو علااوه‌بر افزایش روشنایی جاده و بهبود دید رانندگان، اعلام خطر، نشان دادن وضعیت راننده جلو است. برف‌پاک‌کن خودرو قطعه‌ای مکانیکی است که وظیفه تمیز نگه داشتن شیشه جلو و گاه پشت ماشین، مخصوصا در روزهای برفی و بارانی را برعهده دارد. این قطعه در گذشته کاملا مکانیکی بود و از داخل کابین کنترل می‌شد، اما امروزه کاملا برقی است و منبع نیرویی از کاپوت آن را کنترل می‌کند.

سپر عقب تایوانی

در وهله اول می‌توان ابتدا اتصالاتی که با پیچ و پرچ به هم متصل هستند را با یک چکش امتحان کرد و در صورت شل بودن بلافاصله متوجه این موضوع خواهید شد. در طراحى شاسى سرخود از ورق‌هاى نازک فلزى استفاده مى كنند كه آن‌ها را به روش شكل دادن (پروفيل) و همچنين تكيه گاه محورهاى جلو و عقب توليد مى كنند. •    این وسیله باید قابلیت تعمیر را به ساده ترین روش داشته باشد. نصب آن باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد تا در زمان بروز حوادث هزینه های آنچنانی را متحمل نشوید. این خودروها بیشتر چهار نفره بوده و گاهی سقفشان پارچه ای و از جنس برزنت است.

فروشگاه های فراز ماشین پویا

البته شاسی مونوکوک چندان بی عیب و نقص هم نیست چراکه مقاومت کمی در برابر ضربات دارد و تعمیر اساسی آن پس از تصادفات سخت چندان امکان پذیر نیست. وجود گلگیر خودرو از تمامی جهات برای خودرو مهم بوده و وجود شاسی موجب نصب راحت این قطعه می شود. این وسیله قابلیت نصب انواع سیستم (سیستم انتقال قدرت، سیستم ترمز خودرو و فرمان خودرو ، سیستم فنربندی، پیشرانه و …) را دارد. شکل کلی شاسی به نحوه اتصال سیستم تعلیق به شاسی ، مکان‌های عبور محور چرخ‌ها وسیستم انتقال قدرت فاصله میان چرخ‌های جلو و عقب (بر پایه معیار پایداری جهتی خودرو) وابسته است.