دسته‌ها
اخبار

بر اساس قوانین قاضی کانادایی، شکلک‌های شست بالا به منزله پذیرش قرارداد متنی بود


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. ایموجی با شست به منزله پذیرش…

قراردادها

بر اساس قو،ن قاضی کانادایی، شکلک‌های شست بالا به منزله پذیرش قرارداد متنی بود

نوشته دبرا کاسنس وایس

اموجی شست بالا

تصویر از Shutteratock.

یک قاضی کانادایی حکم داده است که ایموجی یک کشاورز به منزله تایید قراردادی است که توسط ،یدار غلات به او پیامک شده است.

قاضی تی جی کین از ساسکاچوان علیه کشاورز کریس آچر در یک حکم صادر کرد نظر 8 ژوئن. آچتر استدلال کرده بود که شکلک انگشت شستش فقط نشان می دهد که او قرارداد را دریافت کرده است، نه اینکه با شرایط آن موافقت کرده است.

کین به Achter دستور داد که به ،یدار غلات، ترمینال ج، غربی، 82200 دلار به دلار کانادا به دلیل نقض قرارداد بپردازد. این مبلغ حدود 61000 دلار به دلار آمریکا است. انتشارات با پوشش شامل وکیل کانادایی، ،ب و کار CNN، نیویورک تایمز و واشنگتن پست.

یک نماینده ترمینال ج، غربی، کنت میکلبورو، پیش نویس قراردادی را برای Achter برای فروش کتان به این شرکت در نوامبر 2021 به قیمت هر بوشل 17 دلار تنظیم کرده بود.

میکلبورو قرارداد را امضا کرد، از آن ع، گرفت و در مارس 2021 به شماره تلفن Achter پیامک کرد. Achter با ایموجی پاسخ داد.

Achter هرگز کتان را که در پایان نوامبر 2021 به قیمت 41 دلار در هر بوش افزایش یافته بود، تحویل نداد.

آچر می‌گوید که هرگز با این قرارداد موافقت نمی‌کرد، زیرا هنگام امضای قرارداد، آن را در اختیار نداشت. در چنین شرایطی، او بر یک بند «فعل خدا» اصرار می‌ورزد تا مجبور نباشد غلاتی را که به دلیل تگرگ، خش،الی یا سایر شرایط خارج از کنترل او تولید نمی‌کند، تحویل دهد.

کین خاطرنشان کرد که میکلبورو گفته است که از حدود سال 2015 با کریس آچر کار کرده است. در پاسخ به قراردادهای پیامکی قبلی، آچر با پیام‌هایی پاسخ داده بود که شامل «به‌نظر می‌رسد»، «خوب» و «آره». Achter تمام آن قراردادها را تحویل داد.

کین گفت که “الگوی غیرقابل انکار” از انعقاد قراردادها با “کلمات کوتاه” به م،ای تایید وجود دارد. کین نوشت: “هیچ توضیح منطقی یا معتبر دیگری نمی تواند وجود داشته باشد، زیرا اثبات در پودینگ است.” آچتر «غلات را طبق قرارداد تحویل داد و دستمزد گرفت. هیچ مدرکی وجود نداشت که او صرفاً دریافت یک قرارداد را تأیید کند.

آچر به نیویورک تایمز گفت که آشکارا با این تصمیم مخالف است. MLT Aikins نماینده شرکت غلات بود. شریک شرکت حقوقی جاش موریسون به وکیل کانادایی گفت که این پرونده “واقعا جالب” و “یک سوال ک،یک دانشکده حقوق” است.

اریک گلدمن، استاد حقوق دانشگاه سانتا کلارا به نیویورک تایمز گفت که مع، دقیق ایموجی ها در ایالات متحده و کانادا به واقعیت های پرونده بستگی دارد.

گلدمن که یکی از مدیران موسسه حقوقی فناوری عالی در دانشکده حقوق دانشگاه سانتا کلارا است، می‌گوید: «این پرونده به طور قطعی م،ای شکلک‌های شست را حل نمی‌کند. اما به مردم یادآوری می‌کند که استفاده از شکلک‌های بالا می‌تواند عواقب قانونی جدی داشته باشد.»




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/thumbs-up-emoji-cons،uted-acceptance-of-texted-contract-ca،ian-judge-rules/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds