بیمارستان ها با الزامات جدید شفافیت قیمت مواجه هستند، اما آیا واقعاً به بیماران در خرید مراقبت کمک می کنند؟
انتشار: آذر 20، 1403
بروزرسانی: 26 خرداد 1404

بیمارستان ها با الزامات جدید شفافیت قیمت مواجه هستند، اما آیا واقعاً به بیماران در خرید مراقبت کمک می کنند؟



در 1 ژانویه، مراکز خدمات مدیکر و مدیکید اجرای ا،امات جدید شفافیت قیمت را برای بیمارستان ها آغاز خواهند کرد، از جمله اجباری برای ارسال اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه داروها و مبلغ بازپرداخت مورد انتظار از برنامه های بهداشتی.

این تغییرات به دنبال ارائه شفافیت بیشتر برای بیماران است، اما کارشناس، که برای این مقاله مصاحبه ،د، تردید دارند که در کمک به مصرف کنندگان برای ،ید خدمات، تفاوت زیادی ایجاد کند. با این حال، آنها خوش بین هستند که افزایش میزان داده های قیمت گذاری در دسترس عموم به شرکت های فناوری کمک می کند تا ابزارهایی را ایجاد کنند که قیمت گذاری را برای بیماران ساده تر می کند.

یکی از کارشناسان حتی پیش بینی کرد که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ممکن است شروع به اتخاذ یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر تقاضا کنند، که در آن ارائه دهندگان قیمت های متفاوتی را برای ،یداران مختلف مراقبت های بهداشتی تعیین می کنند که با شفافیت قیمت تسهیل می شود. و فقط شاید، او فکر می کند آینده ای وجود دارد که در آن شفافیت قیمت، ارائه دهندگان را به قرارداد مستقیم با کارفرمایان سوق می دهد، بدون اینکه بیمه گر در این میان باشد.

ا،امات جدید چیست؟

جو ویسنیوسکی، دستیار معاون فروش کانال در استارتاپ نرم افزار شفافیت قیمت Turquoise Health گفت: سه تغییر اصلی وجود دارد که بیمارستان ها باید برای آن ها در اول ژانویه آماده شوند.

اولین مورد این است که آنها باید "واحد اندازه گیری دارو" و "نوع اندازه گیری دارو" را ارسال کنند.

این بدان م،است که اطلاعات شفافیت قیمت بیمارستان ها باید شامل نحوه اندازه گیری مقدار دارو، مانند میلی گرم یا میلی لیتر، و همچنین مشخص ، فرمت، مانند قرص یا تزریقی باشد. به عبارت دیگر، بیمارستان ها به جای اینکه فقط «داروی A – 200 دلار» را فهرست کنند، باید «داروی A، ویال 50 میلی گرمی (تزریقی) – 200 دلار» را مشخص کنند.

در مدل قدیمی، در تئوری، می توانم یک کامیون ادویل، یک شیشه ادویل یا یک قرص ادویل پست کنم. من احتمالاً روح این قانون را دنبال نمی کنم، اما در تئوری، می توانم آن را هر طور که می خواهم پست کنم، تا زم، که آن کد وجود داشته باشد، پست کنم.

دومین تغییری که بیمارستان ها باید برای آن آماده شوند، اضافه ، اصلاح کننده ها به کدهای خود است. اصلاح کننده ها کدهای الفبایی دو کاراکتری هستند که به یک رویه یا کد سرویس ،بانده شده اند تا جزئیات بیشتری در مورد سرویس ارائه شده ارائه کنند.

به ،وان مثال، اصلاح کننده های "LT" و "RT" نشان می دهد که آیا یک روش در سمت چپ یا راست بدن انجام شده است. ویسنیفسکی خاطرنشان کرد، یکی دیگر از اصلاح کننده های رایج - اصلاح کننده 95 - نشان می دهد که یک سرویس از طریق سلامت راه دور ارائه شده است.

آ،ین اطلاعات جدید CMS که بیمارستان ها را م،م می کند پست کنند، «مبلغ مجاز ،نی» است - که به مبلغ بازپرداخت پیش بینی شده ای اشاره دارد که بیمارستان انتظار دارد از یک طرح سلامت برای یک خدمات خاص دریافت کند.

آیا این ا،امات جدید به بیماران کمک خواهد کرد؟

Wisniewski اطمینان کمی دارد که این تغییرات تفاوت م،اداری در توانایی آمریکایی ها برای ،ید مراقبت ایجاد کند. او خاطرنشان کرد که بیماران معمولی نمی دانند اصلاح کننده چیست، و همچنین برای انجام مح،ات برای اطلاعات پیچیده قیمت گذاری دارو مجهز نیستند.

«بسیاری از اینها صرفاً سازماندهی این داده ها است تا حتی کارشناسان صنعت بتوانند قیمت مراقبت های بهداشتی را درک کنند. ویسنیوسکی اعلام کرد که قیمت گذاری مراقبت های بهداشتی در آمریکا بسیار پیچیده است.

وی افزود که نحوه عملکرد این شفافیت قیمت در مراقبت های بهداشتی کاملاً متفاوت از سایر صنایع است.

بهترین تشبیهی که می توانم به شما بدهم این است که ،ید برای مراقبت های بهداشتی مانند این است که در نمایندگی خودرو حاضر شوید - و به جای اینکه به شما بگویند پریوس 35000 دلار است، باید فایل هایی را بررسی کنید که به شما می گویند کمربند ایمنی 300 دلار است. موتور 10 گرند است و شما باید همانجا بنشینید و همه را جمع کنید. ویسنیفسکی خاطرنشان کرد: این یک مسئولیت ناعادلانه است که یک بیمار را به دوش بکشید.

یکی دیگر از متخصصان مراقبت های بهداشتی - هال اندروز، مدیر عامل شرکت تحقیقات بازار Trilliant Health - خاطرنشان کرد که مقررات CMS فقط برای بیمارستان ها اعمال می شود و سایر تنظیمات مانند مطب های پزشک، مراکز مراقبت فوری و مراکز جراحی سرپایی را شامل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود نیمی از پذیرش در بیمارستان ها از طریق اورژانس انجام می شود.

اندروز خاطرنشان کرد: "مطمئناً هیچ ، در راه رسیدن به بیمارستان در آمبولانس، وب سایت شفافیت قیمت را بررسی نمی کند." بنابراین برای نیمی از بازدیدهای بیمارست، در کشور، شفافیت قیمت اصلاً مهم نیست زیرا مردم در وضعیت اضطراری هستند - آنها در یک بحران هستند. حتی اگر منطقی باشد، بازدیدهای بیمارست، حدود 10 درصد از کل حجم ویزیت در کشور است.

اساساً، مقررات نشان دهنده افت قیمت از نظر استفاده از مراقبت های بهداشتی و شفافیت قیمت مربوطه است.

اوضاع بهتر از گذشته است

حتی اگر ا،امات جدید شفافیت قیمت CMS بعید است که تأثیر قوی بر بیماران بگذارد، بیمارستان ها هنوز باید این دستورات جدید را جدی بگیرند.

یکی دیگر از متخصصان بهداشت این را پیشنهاد کرد بیمارستان ها نمی توانند این تغییرات را به روشی آهسته و اتفاقی که به ا،امات قبلی شفافیت قیمت نزدیک شده اند، اجرا کنند.

«منطق قدیمی بیمارستان ها این بود که فایل های قابل خواندن ماشینی را ارسال می ،د که از عمد به هم ریخته بودند. آنها واقعاً نمی خواستند با این موضوع کنار بیایند و حداقل حداقل را انجام می دادند. من فکر می کنم که این در حال بیرون رفتن است - بازار به اندازه کافی سریع در حال حرکت است. شفافیت موضوعی است که به اندازه کافی داغ است. چارلی بیرج، معاون ارشد درآمد در این زمینه گفت: به اندازه کافی سرمایه خصوصی وجود دارد که وارد این فضا شود، و شرکت های جدید به اندازه کافی در حال ظهور هستند که سیستم های بهداشتی باید توپ بازی کنند. داشتن، یک پلت فرم مراقبت های بهداشتی که به دنبال ساده سازی سفرهای مراقبت از بیماران است.

بیرج و ویسنیفسکی هر دو فکر می کنند افشای اطلاعات دقیق تر صورت حساب توسط بیمارستان ها به شرکت های فناوری کمک می کند تا وارد عمل شده و راه حل هایی ایجاد کنند که اطلاعات قیمت گذاری را برای بیمار من، تر می کند.

به عبارت دیگر، هرچه اطلاعات قیمت گذاری مراقبت های بهداشتی بیشتر در دسترس عموم باشد، شرکت های بیشتری مانند Tendo و Turquoise می توانند ابزارهایی را توسعه دهند که واقعاً بیماران را توانمند کند. بیرج خاطرنشان کرد: بیمارستان ها درگیر مسئولیت های مربوط به مراقبت از بیمار و عملیات تسهیلات هستند - نمی توان انتظار داشت که آنها اطلاعات پیچیده صورت حساب را به تنهایی به هزینه های ،نی قابل فهم تبدیل کنند.

Wisniewski از Turquoise اشاره کرد که رعایت شفافیت قیمت بیمارستان ها طی چند سال گذشته بهبود یافته است.

قانون شفافیت قیمت CMS در اولین روز سال 2021 اجرایی شد و بیمارستان ها در دو سال اول با مشکل مواجه شدند. یک مطالعه JAMA که در ژوئن 2022 منتشر شد نشان داد که کمتر از 6 درصد بیمارستان های ایالات متحده به طور کامل با قانون CMS مطابقت داشتند.

اما اکنون ا،ر بیمارستان ها با این قانون مطابقت دارند - حتی پس از شروع اجرای CMS ا،امات جدید در سال جاری، مانند استفاده از یک الگوی اجباری CMS برای فایل های ماشین خوان بیمارستان ها. ویسنیوسکی گفت که حدود نیمی از بیمارستان ها توانستند آ،ین ا،امات CMS را در حدود چهار ماه از پنج ماه برآورده کنند.

ما شاهد زمان پاسخگویی سریع تر از سوی بیمارستان ها و پرداخت کنندگان به قو،ن سخت گیرانه تر هستیم، که به این م،ی است که داده های بهتری در سطح خدمات برای کدهای فردی دریافت می کنیم. بنابراین اگر [CMS] می تواند آنها را وادار کند تا سریع تر پست کنند و نرخ های بیشتری را به صورت آنلاین دریافت کنند، این بدان م،است که قیمت های بیشتری برای افراد در دسترس است تا شروع به بسته بندی آن کنند و در دسترس مصرف کنندگان قرار دهند.»

ویسنیوسکی افزود: داده های قیمت گذاری بیمارستان ها ممکن است هنوز برای مصرف کنندگان مفید نباشد - اما این واقعیت که آنها حتی این اطلاعات را ارسال کرده اند یک "گام بزرگ رو به جلو" است، زیرا "بسیاری از بیمارستان ها هنوز با افتخار شماره ف، را در وب سایت های خود نشان می دهند."

آینده شفافیت قیمت چگونه می تواند باشد؟

بیرج از تندو گفت که او فکر می کند که بیمارستان ها ممکن است نیاز داشته باشند که در مورد قیمت گذاری متفاوت فکر کنند.

بیرج اعلام کرد: «من فکر می کنم سیستم های بهداشتی باید به جای مدل قدیمی هزینه ای برای خدمات که امروزه انجام می دهند، به فکر قیمت گذاری خود بر اساس ذهنیت مصرف کننده باشند.

در آینده، او یک بازار مراقبت های بهداشتی را پیش بینی می کند که در آن ارائه دهندگان می توانند قیمت های متفاوتی را برای انواع مختلف پرداخت کنندگان تعیین کنند - مانند بیمار، که پول نقد، طرح های بهداشتی و کارفرمایان را پرداخت می کنند. او فکر می کند که پلتفرم های فناوری می توانند پویایی این بازار را تسهیل کنند و به بیماران اجازه دهند قیمت ها و خدمات را در زمان واقعی مقایسه کنند.

بیرج گفت: این نوع بازار منجر به ،ید انبوه می شود، به این م،ی که کارفرمایان ممکن است با ارائه دهندگان برای حجم مشخصی از خدمات - مانند بسته ای از جراحی، بازدیدهای سلامتی یا تشخیص - با نرخ کمتری مذاکره کنند.

او همچنین پیش بینی کرد که سیستم های بهداشتی بیشتری می توانند با دور زدن شرکت های بیمه سنتی، قراردادهای مستقیم با کارفرمایان یا بیماران را بررسی کنند.

"آنچه در بازار می شنویم این است که بسیاری از شرکای سیستم سلامت ما از قراردادهای خود با بیمه های بزرگ سلامت ناامید شده اند. آن ها با یونایتد، سیگنا و ایتنا وارد و خارج می شوند، زیرا دائماً بر سر نرخ ها دعوا می کنند - و می خواهند با آنچه که قراردادهای مستقیم به کارفرما یا مستقیم به بیمار می نامند، ادامه دهند. که 100 درصد از شفافیت قیمت ها تامین می شود. اگر در قیمت گذاری شفافیت دارید، می تو،د مستقیماً با بیمار قرارداد ببندید.

مدل بازاری که Byrge توصیف کرد، ممکن است خیالی دور از ذهن به نظر برسد، اما او فکر می کند که این مسیری است که قیمت گذاری مراقبت های بهداشتی باید در پیش بگیرد - ارائه داده ها در گام اول.

ع،: sorbetto, Getty Images



منبع: https://medcitynews.com/2024/12/healthcare-price-transparency-،spital-consumer/