در طول اخیرا تکمیل شده است هفته حقوقی 2023، هوش مصنوعی بر گفتگو غالب شد. همه در مورد چگونگی استفاده از آن توسط متخصصان حقوقی توافق نداشتند. اما مهم نیست که با چه ،ی صحبت می کردید، یک چیز مسلم بود: به دلیل پیشرفت های اخیر و سریع در هوش مصنوعی، چشم انداز قانونی دستخوش دگرگونی قابل توجهی خواهد شد.
هوش مصنوعی مولد
هوش مصنوعی از بسیاری جهات در مرکز صحنه کنفرانس قرار گرفت، اما بارزترین مورد استفاده حول محور ابزارهای هوش مصنوعی مولد متمرکز بود. خواه ChatGPT، GPT-4، Google Bard، Bing Chat یا ابزار دیگری باشد که مورد بحث قرار گرفته است، اتفاق نظر این بود که هوش مصنوعی مولد یکی از هیجانانگیزترین فناوریهایی است که در دهههای اخیر به وجود آمده است. پتانسیل ارائه شده توسط این فناوری نوظهور باعث پیش بینی آینده صنعت حقوقی شد و هیجان در مورد هوش مصنوعی مولد از بسیاری از محصولات منتشر شده در کنفرانس با تمرکز بر ،یب ابزارهای هوش مصنوعی در پلتفرم های قانونی مشهود بود.
پیش / دیکته
یکی از نمونههای جالب ابزار حقوقی شامل هوش مصنوعی که در کنفرانس با آن مواجه شدم، نرمافزار پیشبینی دعاوی Pre/Dicta بود که در حال حاضر پیشبینیهای خود را به درخواستهایی برای رد ، در دادگاه فدرال محدود میکند. چه مجموعه ای پیش / دیکته جدای از رویکرد منحصر به فرد آن بود. این نرم افزار به جای تجزیه و تحلیل احکام گذشته یک قاضی برای تعیین نتیجه احتمالی، کل دفترچه فدرال و ویژگی های شخصی منحصر به فرد هر قاضی از جمله سن، ،ت، رزومه/سوابق و وابستگی سیاسی را جمع آوری، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل می کند تا عواملی را تعیین کند. بر تصمیم قاضی در یک پرونده خاص تأثیر بگذارد.
سپس نرم افزار بر اساس شماره پرونده شما یا اگر پرونده هنوز تشکیل نشده است، حقایق خاص پرونده شما، موفقیت یا عدم موفقیت یک درخواست ا،اج را در مقابل آن قاضی پیش بینی می کند. به گفته دن رابینوویتز، مدیرعامل Pre/Dicta، دقت آن در پیشبینی نتیجه درخواست برکناری حدود 85 درصد است. در اوایل سال جاری، Pre/Dicta Gavelytics را تصاحب کرد و در نتیجه، به زودی پیشبینیهایی را برای درخواستهای رد در دادگاههای ایالتی نیز ارائه خواهد کرد.
LexisNexis و CounselLink
LexisNexis همچنین در بسیاری از محصولات خود از جمله Lexis+ از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند. در Legalweek، LexisNexis نشان داد که چگونه از هوش مصنوعی برای بهبود بیشتر Fact and Issue Finder، ابزار تحقیقاتی هدایتشده آنها، برای بهبود روند گردش کار تحقیقات قانونی در Lexis+ استفاده میشود. با توجه به LexisNexis، Fact and Issue Finder زمان تحقیقات دعوی قضایی را تا 41 درصد برای مشتریان خود کاهش داد. Fact and Issue Finder سال گذشته منتشر شد و شامل یک داشبورد تعاملی از اطلاعات است که همچنان ماژولهای مجموعه داده جدیدی را به آن اضافه میکند، که برخی از آنها از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای ارائه اطلاعات مرتبط و قابل دسترسی آسان استفاده میکنند.
در میان جدیدترین مجموعه دادههای اضافه شده، اسنادی هستند که به احکام و توافقات هیئت منصفه مرتبط هستند. در این ماه، امکان تنظیم هشدارها و همچنین قابلیت پیوند دائمی در دسترس خواهد بود. ابزار پیوند دائمی به کاربران این امکان را می دهد تا با پیوند دادن به داشبورد گردش کار که شامل مسیر تحقیقاتی است که به نتیجه نهایی منتهی شده است، «کار خود را نشان دهند». در ماه می، ماژولهای اسناد و قو،ن به داشبورد Fact and Issue Finder اضافه میشوند.
اتوماسیون قراردادها یکی دیگر از موضوعات داغ کنفرانس بود و با توجه به آن موضوع، LexisNexis اخبار بهروزرس،های اخیر CounselLink، محصول LexisNexis را به اشتراک گذاشت که صورتحساب الکترونیکی، مدیریت هزینههای قانونی و مدیریت امور را برای بخشهای حقوقی شرکتها فراهم میکند. CounselLink اکنون ویژگی های مدیریت چرخه عمر قرارداد را به دلیل ،ید اخیر Parley Pro در دسترس دارد. این به این م،ی است که یک فروشگاه یکجا برای بخشهای حقوقی شرکتها، از جمله دریافت موضوع، مذاکره و مدیریت قرارداد خودکار، و مدیریت موضوع از طریق تکمیل، ارائه میدهد.
LexCheck
LexCheck یکی دیگر از ابزارهای بررسی قرارداد است که از پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل سریع قراردادها بدون نیاز به بررسی انس، در باطن استفاده می کند. به گفته Gary Sangha مدیر عامل LexCheck، این نرم افزار با تجزیه و تحلیل کمتر از 50 قرارداد ارائه شده توسط مشتری آموزش داده می شود و سپس کد سفارشی برای آن مشتری ایجاد می شود. سپس نرم افزار Ai قراردادها را در عرض چند دقیقه تجزیه و تحلیل می کند و بررسی و تجزیه و تحلیل قرارداد با خط قرمز را ارائه می دهد.
بلک بوی،
یکی دیگر از ابزارهای بررسی قرارداد مبتنی بر هوش مصنوعی که نیازی به بررسی انس، در ،مت پشتی ندارد، است بلک بوی،. مانند LexCheck، نرمافزار BlackBoiler با بررسی قراردادهای ارائهشده توسط مشتری و سایر مشخصات، مانند مفاد قراردادی که معمولاً استفاده میشود، آموزش داده میشود.
البته، یکی از موانع کلیدی برای پذیرش فناوری هوش مصنوعی در شرکتهای حقوقی، عدم اعتماد به نتایج است. به همین دلیل، BlackBoiler’s ویژگی ContextAI به تازگی منتشر شده است قابل توجه است. این ویژگی منطق پشت هر خط قرمز را به کاربران ارائه می دهد. ContextAI قاعدهای را که منجر به تغییر شده است شناسایی میکند، توضیح میدهد که چرا ایجاد شده است و مثالهای متعددی از اینکه چگونه دیگران در سازمانشان زبان ی،ان یا مشابه را اصلاح کردهاند، ارائه میکند.
اخلاق هوش مصنوعی
علاوه بر اعتماد، نگر، در مورد اخلاق قانونی چالشی برای پذیرش هوش مصنوعی ایجاد می کند. بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر که توسط LexisNexis انجام شده است، ا،ریت وکلا و دانشجویان حقوق (87٪ از وکلا و 91٪ از دانشجویان حقوق) به نگر،هایی در مورد پیامدهای اخلاقی متخصصان حقوقی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اشاره میکنند.
تا آنجا که من می دانم، هنوز هیچ نظر اخلاقی در مورد هوش مصنوعی مولد وجود نداشته است. با این حال، فاستر سایرز، مشاور عمومی و مبشر اصلی در پراماتا، یک ابزار نرم افزاری مدیریت قرارداد که از هوش مصنوعی در پلتفرم خود استفاده می کند، گفت که قبل از استفاده از ChatGPT، ممکن است رضایت مشتری مطابق با MRPC 1.6. سایر مسائل اخلاقی که او پیشنهاد می کند که وکلا باید هنگام استفاده از ChatGPT در نظر بگیرند، محرمانگی و امتیاز است. او توصیه می کند که وکلا از استفاده از اطلاعات محرمانه مشتری هنگام وارد ، پرس و جو در ChatGPT اجتناب کنند، زیرا مشخص نیست که داده های وارد شده به ChatGPT چگونه مدیریت می شوند و چه ،ی به آن دسترسی دارد.
در نهایت، موضوع صلاحیت فناوری وجود دارد. مطابق نظر 8 به الگوی قانون رفتار حرفه ای 1.1، وکلا وظیفه دارند صلاحیت فناوری را حفظ کنند. درک نحوه استفاده از فناوری های نوظهور و خطرات و مزایای انجام این کار، بخش کلیدی حفظ وظیفه اخلاقی شایستگی شما است. شما نمی تو،د به سادگی چشم خود را بر روی فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی مولد ببندید و موظف باشید که مفاهیم و پتانسیل استفاده از این فناوری ها را به طور کامل درک کنید.
آینده اکنون است
یکی از چیزهایی که در مورد این کنفرانس برجسته بود، حس تازه کشف شده انرژی و هیجان در مورد فناوری هایی مانند هوش مصنوعی مولد بود. در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای درک مفاهیم اخلاقی، نظارتی و عملی هوش مصنوعی مولد در قلمرو قانونی وجود دارد، این فناوری با سرعتی تصاعدی در حال پیشرفت است، که بخش بزرگی از دلیل ایجاد چنین سر و صدایی است.
چه بخواهید فوراً هوش مصنوعی مولد را در جریان کاری خود بپذیرید یا منتظر بم،د تا این فناوری کمی حل شود، ضروری است که از هم اکنون شروع به فکر ، و یادگیری در مورد آن کنید. نوشته روی دیوار است: این فناوری پتانسیل ایجاد تأثیر تحولآفرین بر چشمانداز فناوری حقوقی را دارد و ممکن است روشهای قانونگذاری و دستیابی به عدالت برای مشتریان خود را در سالهای آینده متحول کند.
نیکول بلک یک وکیل، نویسنده و رو،مه نگار مستقر در رو،تر نیویورک است و مدیر ارشد، SME و آموزش خارجی در مورد من، شرکتی که نرم افزار مدیریت فعالیت های حقوقی را برای شرکت های کوچک ارائه می دهد. او نویسنده معتبر ملی است رایانش ابری برای وکلا و یکی از نویسندگان است رسانه های اجتماعی برای وکلا: مرز بعدی، هر دو توسط انجمن وکلای آمریکا منتشر شده است. او همچنین یکی از نویسندگان است حقوق جزا در نیویورک، یک رساله تامسون رویترز. او ستون های منظمی برای ABAJournal.com و Above the Law می نویسد. صدها مقاله برای نشریات دیگر نوشته است. و به طور مرتب در کنفرانس هایی در مورد تلاقی قانون و فناوری های نوظهور سخنر، می کند. او را در توییتر دنبال کنید @nikiblack، یا می توان با او تماس گرفت [email protected].
این ستون منع، کننده نظرات نویسنده است و نه ،وماً نظرات مجله ABA – یا انجمن وکلای آمریکا.
منبع: https://www.abajournal.com/columns/article/shaping-the-future-of-law-legalweek-2023-recap-and-،ysis/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds