دسته‌ها
اخبار

دادگاه عالی کالیفرنیا می گوید کارفرمایان مسئول انتشار COVID-19 به خانه های کارگران نیستند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. کارفرمایان مسئولیتی در قبال شیوع COVID-19 ندارند…

قانون سلامت

دادگاه عالی کالیفرنیا می گوید کارفرمایان مسئول انتشار COVID-19 به خانه های کارگران نیستند

نوشته آماندا رابرت

زنی با ماسک صورت در یک فروشگاه

دادگاه عالی کالیفرنیا اعلام کرده است که بر اساس قانون غرامت کارگران کالیفرنیا، یک کارفرما موظف نیست که از شیوع کووید-19 به خانواده‌های کارگران خود مراقبت کند زیرا این امر “بار غیرقابل تحملی را تحمیل می کند”. تصویر از Shutterstock.

بر اساس حکم دادگاه عالی کالیفرنیا، کارفرمایان مسئول انتشار COVID-19 از کارکنان خود به اعضای خانواده کارمندان خود نیستند.

در آن نظر 6 جولای، دادگاه عالی ایالتی اعلام کرد که بر اساس قانون غرامت کارگران کالیفرنیا، یک کارفرما وظیفه مراقبت برای جلوگیری از انتشار ویروس به خانواده های کارگر خود را ندارد زیرا “بار غیرقابل تحملی را تحمیل می کند.”

این لس آنجلس تایمز و Law.com پوشش داشته باشد.

قاضی کارول کوریگان برای دادگاه عالی کالیفرنیا به اتفاق آرا نوشت: «در حالی که ممکن است کارفرمایان قبلاً م،م به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی برای محافظت از کارکنان خود در برابر عفونت‌های COVID-19 باشند، نتیجه‌گیری اینکه آنها در قبال اعضای خانواده کارمندان وظیفه دارند این پتانسیل را دارد که رفتار کارفرمایان را به روش‌هایی که برای جامعه مضر است تغییر دهد.»

کوریگان خاطرنشان کرد که اگر کارفرمایان بتوانند در خارج از محل کار مسئول عفونت‌های COVID-19 باشند، اقدامات احتیاطی آنها ممکن است مانع از ارائه خدمات ضروری به مردم شود. او گفت که کارفرمایان نیز ممکن است از عواقب مالی بدی متحمل شوند زیرا “مجموعه شاکیان بالقوه بسیار زیاد خواهد بود و به هزاران نفر نمی رسد، بلکه میلیون ها کالیفرنیایی را شامل می شود.”

کوریگان افزود، علاوه بر این عواقب، “انفجار احتمالی دعوی قضایی که توسط وظیفه جلوگیری از عفونت COVID-19 در اعضای خانواده تسهیل می شود، بار قابل توجهی را بر سیستم قضایی و در نهایت جامعه وارد می کند.”

رابرت و کوربی کوچیمبا در اکتبر 2020 علیه ویکتوری وودورکز شکایت ،د. رابرت کوچیمبا ادعا کرد که وی پس از اینکه ویکتوری وودورکز اقدامات احتیاطی را که طبق دستور بهداشت شهرستان انجام نداده بود به COVID-19 آلوده شد و او را مجبور کرد در تماس نزدیک با سایر کارمندان در سانفرانسیسکو کار کند. او ادعا کرد که ویروس را به همسرش منتقل کرده است، او سپس «چند هفته در بیمارستان بستری شد» و «با دستگاه تنفس زنده نگه داشته شد».

پس از اینکه یک دادگاه منطقه فدرال پرونده آنها را رد کرد، Kuciembas به نهمین دادگاه استیناف ناحیه ایالات متحده در سانفرانسیسکو درخواست تجدید نظر ،د. سپس حوزه نهم از دادگاه عالی کالیفرنیا خواست تا در مورد این پرونده و مسائل مربوط به قو،ن ایالتی بررسی کند.

ویلیام بوگدان، وکیل شرکت ویکتوری وودورکز، به لس آنجلس تایمز گفت: «محدوده نهم چاره‌ای جز پذیرش تصمیم دادگاه عالی کالیفرنیا ندارد.

مارتین زورادا، وکیل کوچیمباس، به این نشریه گفت که آنها از این تصمیم ناامید شده اند.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/employers-not-liable-for-spread-of-covid-19-to-workers-،mes-californias-high-court-says/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds