دسته‌ها
اخبار

در حالی که ترامپ درباره شکار جادوگر زوزه می کشد، وزارت دادگستری برای محافظت از او در برابر شهادت دادن، هیسی فیت می کند


فریاد زدن دونالد ترامپ

(ع، از Win McNamee/Getty Images)

و، دادگستری و اف‌بی‌آی هدفمند و تسلیح‌شده جو بایدن، تهدیدی جدی برای دموکراسی ما هستند!» رئیس جمهور سابق جیغ زده دیروز وارد فضای خالی بی هوا سایت رسانه های اجتماعی خود شد.

او گفت: «آنها کار ،یف کروکد را در حمله و آزار و شکنجه «ترامپ» انجام می دهند.

این احتمالاً برای پیتر استرزوک، معاون پیشین بخش ضد جاسوسی FBI، که در حال حاضر از و، دادگستری به دلیل فسخ نادرست و نقض حقوق حریم خصوصی خود شکایت کرده است، خبری باشد.

استرزوک تحقیقات در مورد روابط کمپین ترامپ با روسیه و سرور ایمیل خانگی هیلاری کلینتون را رهبری کرد. او به دلیل متن‌های غیرمنتظره‌ای که ترامپ را با لیزا پیج، وکیل و، دادگستری که رابطه خارج از ازدواج با او داشت، رد و بدل کرده بود، از تیم بازپرس ویژه رابرت مو، ا،اج شد. در یک اپیزود واقعا ،یف در سال 2017، راد روزنشتاین، معاون AG آن پیام‌ها را در تلاش برای جلب نظر جمهوری‌خواهان کنگره به خبرنگاران درز کرد، و یک هدف قرمز غول‌پیکر را روی پشت استرزوک و پیج ترسیم کرد. ترامپ دائماً در مورد آنها توئیت می کرد و خواستار پایان کار آنها بود و آنها را سال ها مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می داد.

در حالی که پیج داوطلبانه استعفا داد، استرزوک در نهایت توسط دیوید بودیچ، معاون مدیر اف‌بی‌آی، به دلیل توافقی ا،ام‌آور که استرزوک از بازپرس انضباطی منصوب شده برای پرونده‌اش پذیرفته بود، خاتمه داد. پیج و استرزوک هر دو در سال 2019 شکایت ،د و از آن زمان به بعد به دنبال متقاعد ، دادگاه بودند تا به آنها اجازه دهد تا دونالد ترامپ را که علناً اعتبار خاتمه دادن به استرزوک را بر عهده گرفت، برکنار کنند.

با استناد به دکترین اوج، قاضی امی برمن ،ون، شاکیان را مجبور کرده است تا در زنجیره غذایی اف‌بی‌آی کار کنند و پرسنل سطح پایین‌تری را قبل از اینکه بتوانند با بودیچ، کارگردان کریستوفر رای و شخص ترامپ مصاحبه کنند، برکنار کنند.

گارلند، دادستان کل، برخلاف زوزه های مداوم ترامپ در مورد و، دادگستری فاسد، به شدت از اختیارات قوه مجریه دفاع کرده است. به استثنای پنج دقیقه در ماه مارس که آن را به دادگاه اطلاع داد که ،ت بایدن از امتیاز اجرایی برای جلوگیری از آن استفاده نمی‌کند، و، دادگستری هر کاری که می‌توانست برای جلوگیری از برکناری ترامپ انجام داده است، حتی تهدید کرده است که به دنبال مانداموس از مدار DC خواهد بود. در مقابل، آلینا حبا، وکیل ترامپ، ماه‌ها پیش، قبل از اینکه و، دادگستری خواستار مصاحبه با وی شود، با خوشحالی موکلش را برای شهادت تقویم کرد.

در 6 ژوئیه، و، دادگستری یک درخواست را ارائه کرد پیشنهاد برای تجدید نظر، از قاضی ،ون درخواست می کند خیلی لطفا منتفی شدن ترامپ را لغو کنید، زیرا هیچ یک از مخالفان دیگر او را به ،وان محرک نهایی پایان دادن به استرزوک نگرفته بودند. قاضی ،ون درخواست آنها را به ترتیب دقیق رد کرد:

در حالی که تا آنجایی که افراد معزول تا امروز وقایع مورد بحث را به یاد می آوردند، شهادت آنها نظریه شاکیان را مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق در تصمیم گیری مورد بحث در این پرونده دخالت داشته است، تقویت نمی کند، واقعیت این است که خود رئیس جمهور سابق علناً به خود می بالد. از دخالت او با توجه به ماهیت محدود استیضاحی که دستور داده شده است، و این واقعیت که به نظر می رسد برنامه رئیس جمهور سابق می تواند سایر دعاوی مدنی را که او آغاز کرده است، در نظر بگیرد، نتیجه تعادل مورد نیاز دکترین راس برای همه ی،ان باقی می ماند. دلایلی که قبلا گفته شد

بنابراین اکنون و،خانه در واقع این کار را انجام داده است نوشته مانداموس دادگاه استیناف به دنبال جلوگیری از شهادت ترامپ است.

،ت استدلال می کند که قاضی ،ون از صلاحدید خود سوء استفاده کرده است “به دلیل تفکیک قابل توجه قدرت ها و نگر، های نهادی که با اجازه دادن به کشف غیرضروری از یک رئیس جمهور سابق در رابطه با وظایف رسمی خود ایجاد شده است.” در این طومار، عریضه عجیبی مطرح شده است که نشان می‌دهد مداخله دائمی ترامپ در مورد استرزوک، این موضوع را بی‌اهمیت می‌کند که آیا واقعاً برای ا،اج او به معاونانش تکیه کرده است یا خیر.

اظهارات علنی مکرر رئیس جمهور سابق در انتقاد از استرزوک و ابراز تمایل شدید او برای برکناری استرزوک، هرگونه مبنایی را برای این رسوب تضعیف می کند. اظهارات رئیس‌جمهور سابق دیدگاه‌های او را در مورد این موضوع کاملاً واضح، “به طور گسترده” و به طور گسترده شناخته شده بود.

این طومار همچنین این ادعای عجیب را مطرح می‌کند که سارا ایسگور، معاون روزنشتاین، خبرنگاران را تحت پوشش تاریکی به و، دادگستری دعوت کرده است، با این توافق صریح که آنها ادعا می‌کنند برای جلوگیری از شرم‌آوری پیج و استرزوک، مجموعه‌ای از شرم‌آورترین پیام‌های متنی را دریافت کرده‌اند.

روزنشتاین پس از تأیید با کارشناس حریم خصوصی و،خانه مبنی بر اینکه انجام این کار قانون حفظ حریم خصوصی را نقض نمی کند، با توصیه دفتر امور عمومی و،خانه موافقت کرد تا «همچنین ارائه کند.[e] پیام های متنی به رسانه ها بود زیرا در غیر این صورت انتظار می رفت که برخی از اعضای کنگره و کارکنان [to] آنها را به طور متناوب قبل، حین و بعد رها کنید [a hearing with Rosenstein scheduled the following day]، تبلیغات نامطلوب آقای استرزوک، خانم پیج و و، را تشدید می کند.” شناسه. ¶15. روزنشتاین بعداً توضیح داد که “[i]f [he] معتقد بود که افشای اطلاعات توسط قانون حفظ حریم خصوصی ممنوع است، [he] به کارمندان و،خانه دستور داده بود که افشاگری نکنند.»

به این م،ا که … نه داستان که و، دادگستری بلافاصله پس از افشای اطلاعات منتشر کرد.

باید دید مدار DC با این درخواست ها چه خواهد کرد. و مشخص نیست که چرا ،ت فقط با استرزوک و پیج به توافق نرسید، همان طور که با اندی مک کیب، معاون سابق رئیس اف بی آی، تقریباً پنج ث،ه پس از تایید گارلند انجام داد. اما کمی ط،ه آمیز است که گارلند برای محافظت از ترامپ به طور کامل به دادگاه رفته است، حتی در حالی که او هر روز فریاد می زند که و، دادگستری برای دستگیری او به هر وسیله ممکن است.

ما به Strzok دستور می دهیم
Strzok v. Garland [Docket via Court Listener]
صفحه v. DOJ [Docket via Court Listener]


لیز دای در بالتیمور زندگی می کند و در آنجا درباره قانون و سیاست می نویسد و در آن ظاهر می شود باز ، استدلال ها پاد،ت




منبع: https://abovethelaw.com/2023/07/as-t،p-،wls-about-witch-،t-doj-pitches-hissy-fit-to-protect-him-from-having-to-testify/