دسته‌ها
اخبار

در «حرکت هوشمندانه»، بازپرس ویژه ترامپ از اتهامی که ناقضان را از کار منع می‌کند، اجتناب می‌کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. در یک «حرکت هوشمندانه»، بازپرس ویژه ترامپ از…

قانون اساسی

در «حرکت هوشمندانه»، بازپرس ویژه ترامپ از اتهامی که ناقضان را از کار منع می‌کند، اجتناب می‌کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

اسناد AP ترامپ حمام_800px

این تصویر که در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا موجود است، جعبه‌های اسناد را نشان می‌دهد که در حمام و دوش در املاک ترامپ در پالم بیچ فلوریدا ذخیره شده است. به گفته جان پی فیشویک جونیور، ع، و، دادگستری ایالات متحده از طریق آسوشیتدپرس، تصمیم بازرس ویژه جک اسمیت مبنی بر عدم اتهام ترامپ بر اساس بخش 2071 ،وان 18 قانون ایالات متحده، “یک اقدام بسیار زیرکانه” بود.

به گفته بازرس ویژه جک اسمیت، در پرونده اسناد طبقه بندی شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از رویکرد “مشت در داخل یک دستکش بچه” استفاده می کند. مقاله ای در نیویورک تایمز.

به گزارش نیویورک تایمز، یکی از نمونه های این رویکرد، ش،ت اسمیت در اتهام زدن ترامپ بر اساس بخش 2071 از ،وان 18 قانون ایالات متحده است. این تصمیم اتهامی مانع از رویارویی در مورد اینکه آیا این ماده طبق قانون اساسی می‌تواند ترامپ را از سمت خود منع کند، جلوگیری می‌کند.

بخش 2071 می‌گوید هر ،ی که «عمداً و غیرقانونی اسناد ،تی را پنهان، حذف، مثله، محو، جعل یا از بین ببرد» مرتکب جرمی است که مجازات آن تا سه سال زندان است.

قانون می‌گوید: هر ،ی که قانون را نقض کند، «منصب خود را از دست می‌دهد و از داشتن هر سمتی تحت ایالات متحده محروم می‌شود».

ترامپ در عوض به نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی بر خلاف قانون جاسوسی، پنهان ، یا پنهان ، اسناد در تحقیقات فدرال، اظهارات نادرست و توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت متهم شده است.

به گفته جان پی فیشویک جونیور، وکیل سابق ناحیه غربی ویرجینیا که با نیویورک تایمز صحبت می کرد، تصمیم برای متهم ن، ترامپ بر اساس بخش 2071 “یک اقدام بسیار زیرکانه” بود.

فیش ویک به نیویورک تایمز گفت: «این موضوع را در مورد سیاست بسیار کمتر می کند – این مربوط به شواهد است، نه در مورد ممانعت از او از سمت خود.

به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از محققان حقوقی فکر می کنند که ممنوعیت اداره فدرال در صورتی که در مورد ترامپ اعمال شود، خلاف قانون اساسی اعلام می شود. به این دلیل که قانون اساسی ایالات متحده شرایط لازم برای ریاست جمهوری را فراهم می کند.

نوشتن در توطئه ولوخجاش بلکمن، استاد کالج حقوق تگزاس ج،ی در هیوستون و یکی از همکاران ABA Journal، گفت که عدم اتهام علیه ترامپ طبق بخش 2071 ممکن است اشاره ای به اتهامات در هر کیفرخواست آینده علیه ترامپ در ارتباط با 6 ژانویه باشد. 2021، حمله به ساختمان کنگره آمریکا.

اگر نیویورک تایمز در مورد استراتژی اسمیت درست می گوید، این نشان می دهد که هر کیفرخواست 6 ژانویه شامل اتهامی تحت قانون شورش نخواهد بود. بلکمن گفت.

این قانون – بخش 2383 از ،وان 18 قانون ایالات متحده – می‌گوید هر ،ی که شورش یا شورشی علیه اقتدار ایالات متحده را تحریک کند، کمک کند یا در آن شرکت کند «نمی‌تواند هیچ مقامی را تحت ایالات متحده به عهده بگیرد».

در مورد اینکه آیا بند 2383 می تواند ترامپ را از سمت خود منع کند یا خیر، شکاف بیشتری وجود دارد زیرا این قانون به بخش 3 اصلاحیه چهاردهم استناد می کند. ماده قانون اساسی می گوید هر ،ی که پس از ادای سوگند به حمایت از قانون اساسی «درگیر شورش» علیه ایالات متحده شده باشد، از سمت خود منع می شود.

بلکمن نوشت: «اگر تایمز در مورد استراتژی اسمیت درست باشد، آنگاه پیگرد قانونی بخش 2383 فراتر از حواس پرتی خواهد بود – ملت را از بین می برد. یک هیئت منصفه در منطقه کلمبیا می‌تواند گناهکاری را تشخیص دهد که می‌تواند توانایی ترامپ را برای نامزدی مجدد در انتخابات زیر سوال ببرد. اسمیت دلایل بسیار خوبی برای اجتناب از این مشکلات دارد. اگر او کیفرخواستی را بر اساس رفتار 6 ژانویه ترامپ دنبال کند، اتهامات زیادی وجود دارد که می تواند از دعواها جلوگیری کند.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/in-savvy-move-t،p-special-counsel-avoids-charge-that-bans-violators-from-office/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds