دسته‌ها
اخبار

دسترسی به قرص سقط جنین در سال 2023: یک جدول زمانی


در سال 2000، سازمان غذا و دارو تایید شده میفپریستون و میزوپروستول، دو قرصی که با هم برای ختم بارداری مصرف می شوند. این آژانس حکم داد که این داروها، که اغلب به آنها “قرص های سقط جنین” گفته می شود، برای استفاده تا هفته دهم بارداری بی خطر هستند. تا سال 2021، بیش از نیمی سقط جنین در ایالات متحده با استفاده از این داروها انجام شد.

اما پس از دیوان عالی کشور واژگون شد رو در مقابل وید تابستان گذشته، برخی از ایالت ها داروخانه ها را از توزیع داروهای سقط جنین مورد تایید FDA منع ،د. در حال حاضر دسترسی به قرص های سقط جنین در این کشور محدود شده است 15 ایالتو یک قاضی فدرال در تگزاس هفته گذشته دستور داد تا دستور مقدماتی برای تعلیق میفپریستون صادر شود.

در زیر ج، زم، برخی از رویدادهای کلیدی مربوط به دسترسی به قرص سقط جنین که در سال جاری رخ داده است، آورده شده است.

3 ژانویه: FDA منتشر شده تصمیمی مبنی بر اینکه قرص های سقط جنین تجویز شده اکنون می توانند در داروخانه های ،ده فروشی توزیع شوند.

مدت کوتاهی پس از این تصمیم، CVS، Walgreens و Rite Aid اعلام کرد آنها قصد داشتند میفپریستون را در داروخانه های خود توزیع کنند. اما این زنجیره‌ها گفتند که مراقب هستند که کدام داروخانه‌ها قرص را توزیع کنند، زیرا قو،ن ایالتی متفاوت است. برخی از ایالت‌ها داروخانه‌ها را از تجویز میفپریستون منع می‌کنند و فقط به پزشک اجازه می‌دهند تا بارداری را خاتمه دهد – مانند فلوریدا، پنسیلو،ا و آریزونا.

13 ژانویه: دادستان های کل از 22 ایالت مختلف نامه فرستاد به FDA از آژانس می خواهد که تصمیم 3 ژانویه خود را لغو کند. مقامات نوشتند که ایالت های آنها “در برابر سیاست های افراطی حامی سقط جنین تسلیم نمی شوند.”

17 ژانویه: اریک آدامز شهردار نیویورک اعلام کرد که اکنون شهر قرص های سقط جنین رایگان در کلینیک های بهداشتی محله ارائه می دهد.

22 ژانویه: رئیس جمهور جو بایدن صادر شده یادداشتی برای محافظت از دسترسی آمریکایی ها به سقط دارویی. این یادداشت به و، بهداشت و خدمات انس، دستور داد تا “راهنمای جدیدی را در نظر بگیرد.”

25 ژانویه: GenBioPro، یک شرکت داروسازی که قرص های سقط جنین تولید می کند، شکایت کرده است علیه ویرجینیای غربی به دلیل ممنوعیت مصرف میفپریستون و میزوپروستول توسط ایالت. اگر دادگاه به نفع GenBioPro رای دهد، می توان سابقه ای برای پایان دادن به قو،ن مشابه در سایر ایالت ها ایجاد کرد.

در همان روز، یک متخصص ،ن و زایمان در کارولینای شمالی شکایت کرد مقامات ،تی. شکایت آنها گفت که قانونگذاران ایالتی نمی توانند محدودیت هایی را در مورد سقط جنین دارویی فراتر از آنچه تنظیم کننده های فدرال تعیین کرده اند اعمال کنند.

1 فوریه: دادستان کل از 20 ایالت مختلف نامه فرستاد به Walgreens تهدید می کند که اگر زنجیره داروخانه شروع به توزیع قرص های سقط جنین کند، اقدام قانونی خواهد کرد. این نامه توسط دادستان های کل چندین ایالتی که سقط جنین دارویی در آنها قانونی است، مانند آ،کا، آیووا و مونتانا امضا شده است.

دادستان های کل جمهوری خواه نامه های مشابهی را به سایر داروخانه های زنجیره ای نیز ارسال ،د، مانند CVS، Rite Aid، Walmart، Costco، Kroger و Albertsons.

23 فوریه: دادستان کل از 12 ایالت مختلف ثبت شد شکایتی علیه FDA و HHS برای گسترش دسترسی به mifepristone. آنها استدلال ،د که FDA “محدودیت های سنگین” را بر دارویی “که بیش از دو دهه در بازار بوده است” اعمال می کند.

3 مارس: والگرین گفت قرص های سقط جنین را در چندین ایالتی که قانونی باقی می مانند، توزیع نمی کند. این حرکت ناشی از احتیاط فراوان در بحبوحه تغییر قو،ن و همچنین فشار دادستان های کل در سراسر کشور است.

8 مارس: ،ین نیوسام فرماندار کالیفرنیا عقب نشینی کرد قرارداد 54 میلیون دلاری با Walgreens به ،وان پاسخی به اعلامیه داروخانه زنجیره ای مبنی بر عدم توزیع قرص های سقط جنین.

9 مارس: کتی هوچول، فرماندار نیویورک و لتیتیا جیمز، دادستان کل نامه فرستاد به Walgreens، CVS و Rite Aid که از آنها می خواهند قول دهند که سقط جنین دارویی را در محل های داروخانه نیویورک خود در دسترس قرار دهند.

17 مارس: مارک گوردون فرماندار وایومینگ لایحه ای را امضا کرد که فروش قرص های سقط جنین را در سراسر ایالت ممنوع می کند.

5 آوریل: جی اینسلی فرماندار واشنگتن اعلام کرد ایالت یک منبع سه ساله میفپریستون ،یداری کرده است.

7 آوریل: یک قاضی فدرال در تگزاس حکم به تعلیق داد تایید چندین دهه FDA از میفپریستون. قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، متیو کا،ماریک، تا حدی به نفع چهار سازمان ضد سقط جنین و چهار پزشک که در ماه نوامبر علیه FDA به دلیل تایید میفپریستون شکایت ،د، رای داد.

این تصمیم اولین بار است که یک دادگاه ایالات متحده با وجود مخالفت سازمان غذا و دارو و سازنده دارو با حذف آن، مجوز لغو دارو را صادر می کند. این حکم می تواند دسترسی به میفپریستون را در سراسر کشور محدود کند.

این حکم تا 14 آوریل اجرایی نخواهد شد. این به دادگاه‌های بالاتر فرصت می‌دهد تا درخواست‌هایی را که در 7 آوریل توسط ،ت بایدن، FDA و آزمایشگاه‌های Danco (تولیدکننده میفپریستون) ارائه شده است، بررسی کنند.

در همان روز با حکم کاچماریک، یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن سفارش داده شده مقامات ایالات متحده هیچ تغییری که دسترسی به قرص های سقط جنین را محدود کند، ایجاد نکنند.

10 آوریل: و، دادگستری درخواست تجدید نظر داد به دنبال جلوگیری از حکم تگزاس است.

در همان روز، کالیفرنیا اعلام کرد که داشته است امن شده است حدود 2 میلیون قرص میزوپروستول، و ماساچوست اعلام کرد که دارد انبار شده 15000 دوز میفپریستون.

11 آوریل: قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه – از جمله سناتور ران وایدن (D-Oregon) و نمایندگان ال،اندریا اوکاسیو-کورتز (D-نیویورک) و نانسی میس (R-کارولینای ج،ی) – از FDA خواستند که تصمیم کا،ماریک را نادیده بگیرد.

با احکام متضاد فدرال، نتیجه نهایی دسترسی به قرص سقط جنین در ایالات متحده هنوز نامشخص است – این موضوع احتمالاً به دیوان عالی ختم خواهد شد.

ع،: Fokusiert، Getty Images


منبع: https://medcitynews.com/2023/04/abortion-pill-access-in-2023-a-timeline/