دسته‌ها
اخبار

دیوان عالی قانون موافقت با صلاحیت شرکتی ایالتی را تأیید می کند، اما درها برای چالش های آینده باز است


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. دیوان عالی موافقت شرکتی ایالت را به صلاحیت تایید می کند…

دیوان عالی آمریکا

دیوان عالی قانون موافقت با صلاحیت شرکتی ایالتی را تأیید می کند، اما درها برای چالش های آینده باز است

نوشته دبرا کاسنس وایس

shutterstock_Norfolk قطار ج،ی

یک قطار موتوری شرکت نورفولک ساترن راه آهن در فوریه 2017. استفان ،س، استاد دانشکده حقوق هاروارد، به ژورنال ABA گفت که تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در رابطه با قانون پنسیلو،ا که شرکت ها را م،م می کند در صورت موافقت با صلاحیت شخصی در دادگاه های ایالتی موافقت کنند. انجام تجارت در آنجا “یک تصمیم بسیار محدود است.” تصویر از شاتر استاک.

دادگاه عالی ایالات متحده روز سه شنبه قانون پنسیلو،ا را تأیید کرد که شرکت ها را م،م می کند در صورت انجام تجارت در آنجا، با صلاحیت شخصی در دادگاه های ایالتی موافقت کنند.

دادگاه عالی قانون را رعایت کرد در یک چالش اصلاحیه چهاردهم توسط شرکت راه‌آهن ج،ی نورفولک، اما موافقت نسبی توسط قاضی ساموئل آلیتو نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است بتواند چنین قو،نی را به دلایل دیگر به چالش بکشد.

استفان ،س، استاد دانشکده حقوق هاروارد، این تصمیم را در ایمیلی به ژورنال ABA که توسط یک سخنگوی ارائه شده است، خلاصه کرد.

،س نوشت: «این یک تصمیم بسیار محدود است که به شدت بر اساس سابقه است. از نظر ظاهری، به نظر می رسد که این کشور توانایی گسترده ای از ایالت ها را برای اجبار شرکت های خارج از ایالت به دادگاه تشخیص می دهد، و استدلال مخالف راه آهن نورفولک ج،ی را تحت بند پروسه عادلانه رد می کند. اما در واقع، راه‌آهن را در روند آتی باز می‌گذارد تا چالشی بسیار مشابه را تحت بند بازرگ، ایجاد کند، که قاضی آلیتو – رای کلیدی – نشان داد که احتمالاً موفق خواهد شد.

قاضی نیل گورسوش نظری برای دیوان عالی نوشت که قاضی کلارنس توماس، سونیا سوتومایور و کتانجی براون ،ون به طور کامل به آن پیوستند. آلیتو تنها به بخش‌هایی از نظر گورسوچ پیوست.

دادگاه عالی در مورد مک،ک سابق راه آهن رابرت مالوری، که می خواهد از شرکت راه آهن نورفولک ج،ی در دادگاه ایالتی پنسیلو،ا به دلیل قرار گرفتن در معرض آزبست و مواد شیمیایی در اوهایو و ویرجینیا شکایت کند که گفته می شود باعث سرطان او شده است، رای داد.

مالوری مدتی در پنسیلو،ا زندگی کرده بود، اما اکنون در ویرجینیا زندگی می کند. شرکت راه آهن نورفولک ج،ی در ویرجینیا ثبت شده است و دفتر مرکزی خود را در آنجا دارد.

مالوری ادعا می کند که می تواند در پنسیلو،ا شکایت کند زیرا این ایالت دارای خطوط راه آهن، محوطه های راه آهن و تعمیرگاه ها در ایالت است. همچنین طبق قانون ایالتی در پنسیلو،ا ثبت شد که شرکت‌های ثبت‌شده که در ایالت تجارت می‌کنند را م،م می‌کند تا با صلاحیت شخصی در دادگاه‌های ایالتی موافقت کنند.

گورسوش در بخشی از این نظر که رای پنج قاضی را به دست آورد، گفت که سابقه مست،م صدور حکم برای مالوری در مورد ادعای دادرسی است.

در موافقت نسبی خود، آلیتو گفت که تنها سوال پیش روی دیوان عالی این است که آیا وقتی یک شرکت خارج از ایالت با فعالیت‌های اساسی در یک ایالت، از ا،امات ثبتی که مست،م رضایت برای صلاحیت شخصی است، پیروی می‌کند یا خیر، بند فرآیند عادلانه نقض می‌شود. او با ا،ریت موافق است که پاسخ منفی است.

آلیتو گفت، با این حال، متقاعد نشده است که یک ایالت ممکن است صلاحیت قضایی خود را در مورد دعاویی که هیچ ارتباط واقعی با یک ایالت ندارند، اعمال کند.

آلیتو نوشت: «در این مرحله از توسعه قانون اساسی ما، من،‌ترین محل برای این اصول، به اصطلاح بند بازرگ، خفته است.»

آلیتو گفت که شرکت راه‌آهن نورفولک ج،ی به نظر می‌رسد در دادگاه‌های زیر ادعای بند بازرگ، را مطرح کرده است و احتمالاً می‌تواند این ادعا را در بازپرداخت مجدد تجدید کند.

وکیلی که با قانون بلومبرگ موافقت کرد که رای آلیتو کلیدی است.

“این است [a] تصمیم 4-1-4 با قاضی آلیتو در وسط، گفت: کوین کینگ، یکی از شرکای استیناف کاوینگتون و برلینگ و گروه رسیدگی به دعاوی دادگاه عالی. قاضی آلیتو، در حالی که در این مورد به نفع مالوری حکم می‌کند، این احتمال را دارد که نورفولک ساترن می‌تواند بر روی یک نظریه بند بازرگ، که سایر قضات عمدتاً به آن توجه نمی‌کنند، در بازداشت پیروز شود.

قضیه این است Mallory v. Norfolk Southern Railway Co.

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: “Chemerinsky: منتظر تصمیمات مهم دادگاه عالی با پایان دوره باشید”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/supreme-court-oks-states-corporate-consent-to-jurisdiction-law-but-door-is-ajar-for-future-challenges/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds