دسته‌ها
اخبار

رئیس دادگاه دعوت برای شهادت در مورد اصلاحات اخلاقی SCOTUS در کنگره را رد کرد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. رئیس قوه قضائیه دعوت برای شهادت را رد کرد…

دیوان عالی آمریکا

رئیس دادگاه دعوت برای شهادت در مورد اصلاحات اخلاقی SCOTUS در کنگره را رد کرد

نوشته دبرا کاسنس وایس

دادگاه SCOTUS Roberts ژوئن 2022

دیوان عالی ایالات متحده از 30 ژوئن 2022 تا کنون تشکیل شده است. ع، توسط فرد شیلینگ از طریق وب سایت دیوان عالی کشور.

جان رابرتز، رئیس قاضی، روز سه شنبه به رئیس کمیته قضایی سنا گفت که او “باید با احترام” دعوت برای شهادت در مورد اصلاحات اخلاقی در دادگاه عالی ایالات متحده را رد کند.

رابرتز در مقاله خود نوشت: «شهادت رئیس قاضی ایالات متحده در برابر کمیته قضایی سنا بسیار نادر است، همانطور که می توان با توجه به نگر، های مربوط به تفکیک قوا و اهمیت حفظ استقلال قضایی انتظار داشت.» نامه 25 آوریل.

Law.com، قانون 360، رویترز و واشنگتن پست از جمله نشریات با پوشش هستند.

رابرتز گفت که روسای قوه قضائیه تنها دو بار در کنگره در مورد موضوعاتی غیر از تخصیص و نامزدی شهادت داده اند – در سال های 1921 و 1935.

رابرتز می‌نویسد: «هر دو جلسه مربوط به امور عادی مدیریت قضایی بود.

رابرتز در “بی،ه ای درباره اصول و شیوه های اخلاقی” که به نامه خود پیوست گفت، قضات دیوان عالی در سال 1991 موافقت ،د که از ماهیت مقررات مربوط به افشای مالی، هدایا و درآمدهای خارجی که توسط کنفرانس قضایی ایالات متحده تصویب شده است، پیروی کنند. کنفرانس قضایی دادگاه های فدرال پایین تر را اداره می کند.

رابرتز گفت که تمام قضات فعلی دیوان عالی از بی،ه اصول و شیوه های اخلاقی تبعیت می کنند.

سناتور آمریکایی دیک دوربین، یک دموکرات از ایلینوی و رئیس کمیته قضایی سنا، از رابرتز برای شهادت در تاریخ 2 مه دعوت کرده بود به ،وان بخشی از “مکالمه عمومی جدید در مورد راه هایی برای بازگرداندن اعتماد به استانداردهای اخلاقی دادگاه”.

این دعوت به دنبال افشاگری توسط ProPublica بود مبنی بر اینکه قاضی کلارنس توماس تعطیلات مجلل را از دوستش، میلیاردر جمهوری خواه، هارلن کرو، پذیرفته است. کرو همچنین یک خانه و دو زمین خالی ،یداری کرد که بخشی از آن متعلق به توماس بود.

پولیتیکو روز سه شنبه گزارش داد که برایان ،ی، مدیر عامل گرینبرگ تراوریگ، ملکی را ،یداری کرده است که قاضی نیل گورسوچ در آن علاقه داشت. گورسوچ درآمد شرکتی را که مالک ملک بود اما نه ،یدار را فاش کرد.

دوربین در بی،ه ای به نقل از واشنگتن پست پاسخ داد.

دوربین گفت: «من از این که قاضی عالی با بازگویی معیارهای اخلاقی موجود نشان می دهد قانون فعلی کافی است و بدیهیات را نادیده می گیرد، متعجب هستم. زمان آن فرا رسیده است که کنگره مسئولیت خود را برای ایجاد یک منشور اخلاقی قابل اجرا برای دیوان عالی، تنها نهاد ،ت ما بدون آن بپذیرد.»

گیب راث، مدیر اجرایی Fix the Court، یک گروه شفافیت دادگاه نیز بی،ه ای منتشر کرد.

راث گفت: “اظهارات رئیس قاضی رابرتز به هیچ وجه پاسخ من،ی به ش،ت های اخلاقی دادگاه فعلی نیست.” «رابرتز در اینجا ناتو، عمیقی را برای دستیابی به این موقعیت نشان می‌دهد و کشور ما برای آن بدتر است.»

همچنین ببینید:

ژورنال ABA: نمایندگان می گویند: «یک منشور اخلاقی ا،ام آور برای قضات SCOTUS برای محافظت از اعتبار دادگاه مورد نیاز است».

ABAJournal.com: “نزدیک به 20 سال پیش، اسکالیا توضیح داد که چرا سفر جت را یک هدیه در نظر نمی گیرد.”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/chief-justice-turns-down-invitation-to-testify-about-scotus-ethics-reform-in-congress/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds