دسته‌ها
اخبار

رئیس قانون برکلی فکر می‌کند که پس از ممنوع کردن سخنرانان صهیونیستی توسط گروه‌های دانشجویی، مدرسه در “زمینه قانونی قوی” قرار دارد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. رئیس قانون برکلی فکر می‌کند که مدرسه در «قوی…

دانشکده های حقوق

رئیس قانون برکلی فکر می‌کند که پس از ممنوع ، سخنرانان صهیونیستی توسط گروه‌های دانشجویی، مدرسه در “زمینه قانونی قوی” قرار دارد

نوشته دبرا کاسنس وایس

AP Erwin Chemerinsky 2019

اروین چمرینسکی، رئیس دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده حقوق برکلی، در خلال یک سخنر، در دانشگاه در اکتبر 2019 صحبت می کند. ع، جف چیو/ آسوشیتدپرس.

اروین چمرینسکی، رئیس دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده حقوق برکلی، گفت که در تحقیقاتی که به دلیل ممنوعیت سخنرانان صهیونیست توسط چندین گروه دانشجویی تحریک شده است، همکاری خواهد کرد.

دفتر حقوق مدنی و، آموزش ایالات متحده پس از طرح شکایت دو وکیل مبنی بر اینکه این ممنوعیت به منزله تبعیض یهودی ستیزانه است، خواستار پاسخ دانشکده حقوق است. Law.com. تحقیقات به منزله تشخیص صحت پرونده نیست.

چمرینسکی به Law.com گفت: «این به سادگی این است که دو وکیل شکایتی را به دفتر حقوق مدنی ارائه ،د و از ما خواسته شده است که پاسخ دهیم. البته دانشگاه به طور کامل با تحقیقات همکاری خواهد کرد.»

چمرینسکی، ستون نویس ژورنال ABA، به نیویورک تایمز گفت که او فکر می کند که مدرسه بر روی “زمینه قانونی قوی” است زیرا گروه های دانش آموزی حق دارند سخنرانان را بر اساس دیدگاه ها ممنوع کنند. که در یک پیام آنلاین چمرینسکی به دانش‌آموزان گفت که ا،ام گروه‌های دانشجویی برای دعوت از سخنرانان با «دیدگاه‌هایی که از آنها متنفرند»، متمم اول را به ،وان نوعی سخنر، اجباری نقض می‌کند.

چمرینسکی یهودی و صهیونیستی است که از موجودیت اسرائیل حمایت می کند، اگرچه بسیاری از سیاست های اسرائیل را محکوم می کند. در واقع، او با این ممنوعیت نمی توانست با گروه های دانشجویی صحبت کند. اما او به نیویورک تایمز گفت که یک گروه دانشجویی این حق را دارد که سخنران، را که از آنها دعوت می کند بر اساس دیدگاه ها انتخاب کند.

چمرینسکی به نیویورک تایمز گفت: «دانشجویان یهودی حقوق مجبور نیستند از منکر هولوکاست دعوت کنند. دانش‌آموزان سیاه‌پوست مجبور نیستند از برتری‌گرایان سفیدپوست دعوت کنند. اگر انجمن حقوق ،ن برنامه ای در مورد حقوق سقط جنین اجرا می کند، می توانند فقط از ،، دعوت کنند که به حقوق سقط جنین اعتقاد دارند.»

چمرینسکی گفت، اما گروه های دانشجویی نمی توانند افراد را بر اساس ویژگی هایی مانند نژاد، مذهب، جنس یا گرایش ، از عضویت منع کنند.

چمرینسکی در پیام آنلاین خود نوشت: «همانطور که تأکید کردم، دانشکده حقوق یک خط مشی «همه افراد» دارد که در آن همه گروه های دانشجویی و همه رویدادهای دانشجویی باید برای همه دانشجویان باز باشد.

بخش حقوق برکلی از دانشجویان حقوق برای عدالت در فلسطین در ماه اوت اعلام کرد که با تغییر یکی از آئین نامه های خود ممنوعیت سخنرانان را پذیرفته است. این گروه گفت که از سخنران، دعوت نخواهد کرد که نظرات خود را بیان کرده و به برگزاری آن ادامه دهند یا میزب،/حمایت‌کننده/ترویج رویدادهایی در حمایت از صهیونیسم، ،ت آپارتاید اسرائیل و اشغال فلسطین باشند. دانشجویان حقوق برای عدالت در فلسطین گفتند که هشت گروه دیگر نیز چنین ممنوعیت هایی را اتخاذ ،د.

چمرینسکی سپس با خاخام هیلل دانشگاه و چند دانشجوی یهودی صحبت کرد. او نامه‌ای به همه رهبران گروه‌های دانشجویی نوشت و گفت که به شدت از حقوق آزادی بیان همه دانشجویان حمایت می‌کند، اما فکر می‌کرد که این آیین‌نامه با ارزش‌های قانون برکلی و تعهد آن مبنی بر بیان همه دیدگاه‌ها، مطابق با پیام آنلاین چمرینسکی، مغایرت دارد.

بحث در سپتامبر با انتشار کتاب داغ شد یک مقاله در مجله یهودی در مورد این ممنوعیت با ،وان: “برکلی مناطق عاری از یهودیان را توسعه می دهد.” بر اساس مقاله ای که کنت مار،، رئیس حقوق مدنی و، آموزش و پرورش در دوران ،ت ترامپ نوشته است، ضد صهیونیسم «یهودستیزی مطلق» است.

به گفته وکلایی که این شکایت را به اداره آموزش و پرورش ارائه کرده اند، پنج گروه دانشجویی دیگر آیین نامه ضد صهیونیستی را تصویب کرده اند و تعداد آنها را به 14 نفر رسانده اند. آنها گابریل گرویسمن، وکیل فلوریدا و رهبر حقوق یهودیان و آرسن اوستروفسکی وکیل مستقر در اسرائیل، وکیل حقوق بشر و مدیر عامل مجمع حقوقی بین المللی هستند.

وکلای دادگستری علت شکایت خود را توضیح دادند یک مقاله در نیوزویک

گرویسمن و استرووسکی در نیوزویک نوشتند: «گروه‌های دانشجویی در قانون برکلی عمداً فریب می‌دهند. آنها به جای حذف ساده سخنرانان یهودی، سخنران، را که در حمایت از صهیونیسم ابراز داشته و دارند، حذف می کنند. … طرد ،، که خود را صهیونیست می دانند، که ا،ریت قریب به اتفاق یهودیان را تشکیل می دهند، با کنار گذاشتن هر ، دیگری بر اساس ایمان، اصل و نسب مش، یا منشاء ملی تفاوتی ندارد.

برای تصحیح اشاره ای به ضد صهیونیسم و ​​جمله ای در بند یازدهم، در 6 ژانویه ساعت 12:30 بعد از ظهر به روز شد.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/berkeley-law-dean-believes-sc،ol-is-on-strong-legal-ground-after-student-groups-ban-zionist-speakers/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds