دسته‌ها
اخبار

رئیس قوه قضاییه به طور موقت سیاست عنوان 42 را ادامه می دهد که پناهجویان را بر اساس خطرات COVID-19 اخراج می کرد.


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. رئیس کل دادگستری به طور موقت ،وان را ادامه می دهد…

دیوان عالی آمریکا

رئیس قوه قضاییه به طور موقت سیاست ،وان 42 را ادامه می دهد که پناهجویان را بر اساس خطرات COVID-19 ا،اج می کرد.

نوشته دبرا کاسنس وایس

AP ،وان 42 مهاجر

مهاجران در نزدیکی مرز ایالات متحده و مکزیک در سیوداد خوارز، مکزیک، در 19 دسامبر ایستاده اند. محدودیت های مهاجرتی دوران همه گیری کووید-19 در ایالات متحده که به ،وان ،وان 42 شناخته می شود، در 21 دسامبر به پایان می رسد. ع، از Christian Chavez/The Associated مطبوعات.

رئیس قاضی جان رابرتز روز دوشنبه به طور موقت سیاستی را حفظ کرد که به سرعت پناهجویان را به این دلیل که می توانند در گسترش کووید-19 کمک کنند، بازگرداند.

رابرتز اقامت اداری صادر کرد دستور قاضی که سیاست را مسدود می کند. اقامت رابرتز به دادگاه عالی اجازه می دهد تا درخواست اضطراری 19 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان را بررسی کند نیویورک تایمز، قانون 360 و واشنگتن پست. ایالت ها به دستور قاضی مبنی بر پایان دادن به سیاست ا،اج تا 21 دسامبر اعتراض دارند.

سیاست ا،اج پناهجویان، که در دوران ،ت ترامپ وضع شد، بر اساس ،وان 42، که بخشی از قانون خدمات بهداشت عمومی سال 1944 است. برای کمک به جلوگیری از گسترش بیماری لازم است.

19 ایالت پس از تصمیم قاضی منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان از ناحیه کلمبیا، از دادگاه عالی خواسته بودند که این سیاست را حفظ کند. در ماه نوامبر سالیوان حکم داد که سیاست ،وان 42 خودسرانه و دمدمی مزاجانه است و استفاده از آن را مسدود کرد. روز جمعه، دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا، دستور سالیوان را مختل نکرد و گفت که 19 ایالت برای مداخله در دعوی بسیار طول، منتظر ماندند.

یک قاضی فدرال دیگر، قاضی رابرت آر. سامرهایز از ناحیه غربی لوئیزیانا، با اشاره به نگر،‌هایی که ،ت بایدن اجازه نداده است قبل از پایان دادن به آن، اعلامیه و اظهار نظر شود، دستور داده بود که سیاست ،وان 42 در ماه می حفظ شود. .

ایالت ها استدلال کرده بودند که حکم سالیوان به طور مؤثر حکم سامرهایز را با توجه به پوشش درخواست ایالت ها باطل می کند. توسط SCOTUSblog.

ایالت‌ها استدلال کرده بودند که پایان دادن به سیاست ا،اج «بحر، با ابعاد بی‌سابقه در مرز ایجاد می‌کند».




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/chief-justice-temporarily-continues-،le-42-policy-that-expelled-asylum-seekers-based-on-covid-dangers/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds