دسته‌ها
اخبار

رئیس کمیته می گوید که قوانین اخلاقی دیوان عالی پس از افشاگری های آلیتو پیشرفت خواهد کرد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. قو،ن اخلاقی دیوان عالی کشور پیشرفت می کند…

دیوان عالی آمریکا

رئیس کمیته می گوید که قو،ن اخلاقی دیوان عالی پس از افشاگری های آلیتو پیشرفت خواهد کرد

نوشته دبرا کاسنس وایس

دادگاه SCOTUS Roberts ژوئن 2022

دیوان عالی ایالات متحده از 30 ژوئن 2022 تا کنون تشکیل شده است. دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا، دموکرات ایلینوی، روز چهارشنبه در توئیتی نوشت که دیوان عالی “در یک بحران اخلاقی است که خود ساخته است.” ع، توسط فرد شیلینگ از طریق وب سایت دیوان عالی کشور.

افشاگری های جدید در مورد سفر رایگان نامعلوم یک قاضی دیوان عالی ایالات متحده به آ،کا ظاهراً دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا را بر آن داشته است تا اعلام کند که هیئت وی در ماه آینده قو،ن اخلاقی را برای دادگاه عالی تعیین خواهد کرد.

دوربین، دموکرات ایلینوی، چهارشنبه توییت کرد دیوان عالی «به دلیل پذیرش هدایای گرانبها از طرف طرفین تجارت در دادگاه که چندین قاضی آن را فاش نکرده اند، در یک بحران اخلاقی است که خود ایجاد کرده است».

در این بی،ه، سناتور دموکرات شلدون وایت هاوس از رود آیلند به دوربین پیوست سیاسی و تپه.

در حال حاضر، قضات در سطح محاکمه و تجدیدنظر در قوه قضاییه فدرال م،م به آیین نامه رفتار برای قضات ایالات متحده. اما این قانون قضات دیوان عالی را م،م نمی کند.

در ماه فوریه، مجلس نمایندگان ABA از دادگاه عالی خواست تا یک منشور اخلاقی ا،ام آور برای قضات خود اتخاذ کند که مشابه آیین نامه سایر قضات فدرال است.

اعلام نشانه گذاری توسط دوربین و وایت هاوس به دنبال گزارشی از ProPublica بود که می گفت قاضی ساموئل آلیتو در سال 2008 به لطف سخاوت پول سینگر، میلیاردر صندوق سرمایه گذاری و رابین آرکلی دوم، کارآفرین شرکت وام مسکن، تعطیلات رایگان را به یک اقامتگاه ماهیگیری آ،کا رفت. سینگر آلیتو را با جت شخصی خود به کلبه ماهیگیری برد و آرکلی که صاحب این اقامتگاه بود، محل اقامت را فراهم کرد.

آلیتو بعداً برای صندوق تامینی سینگر در پرونده ای که به بازیابی 2.4 میلیارد دلار کمک کرد، حکم داد. آلیتو گفت که از ارتباط سینگر با آن پرونده و سایر مواردی که در دادخواست های موافق یا علیه certiorari به دادگاه عالی آمده اند، بی اطلاع است.

ProPublica قبلاً گزارش داده بود که قاضی کلارنس توماس سفرهای رایگان را از هارلان کرو، میلیاردر جمهوری خواه، پذیرفته است.

دوربین و وایت هاوس گفتند که امیدوارند که جان رابرتز، قاضی ارشد، رهبری را بر عهده بگیرد و اخلاق دیوان عالی را با سایر قضات فدرال مطابقت دهد.

در آوریل، رابرتز دعوت برای شهادت در مقابل کمیته دوربین را رد کرده بود. در عوض، رابرتز «بی،ه‌ای درباره اصول و شیوه‌های اخلاقی» را به کمیته ارسال کرد که همه قضات موافقت کرده‌اند که از آن پیروی کنند. دموکرات ها گفتند که اصول به اندازه کافی پیش نمی روند.

وایت هاوس در ماه فوریه قانون اخلاق، انصراف و شفافیت دادگاه عالی خود را مجدداً معرفی کرد. به گفته کمیته فرعی دادگاه های قضایی سنا او هفته گذشته درباره این لایحه جلسه استماع داشت بی،ه مطبوعاتی 21 ژوئن.

این لایحه دیوان عالی را م،م می کند تا ظرف 180 روز آیین نامه رفتاری را تصویب کند. مطابق با بی،ه مطبوعاتی 9 فوریه، این لایحه:

  • از دادگاه عالی بخواهید قو،نی را اتخاذ کند که افشای هدایا را برای قضات و کارمندان قانون ا،امی کند که حداقل به اندازه قو،ن افشای مجلس نمایندگان و سنا سختگیرانه باشد.
  • نیاز به افشای بیشتر بودجه amicus curiae.
  • از طرفین و ،، که گزارش‌های amicus را ارائه می‌کنند م،م به افشای سفرها، هدایا و بازپرداخت‌های اخیر به قضات می‌شوند. احزاب و amicus curiae همچنین باید لابی گری یا پولی را که برای تبلیغ تاییدیه دادگاه عالی قاضی ،ج کرده اند را افشا کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که درخواست‌های رد توسط هیئتی متشکل از قضات به‌طور تصادفی یا بقیه دادگاه عالی بررسی می‌شوند.
  • برای تصمیمات رد درخواست توضیحات کتبی داشته باشید.

ا،ریت ساده تمام چیزی است که برای پیشبرد لایحه اخلاقی دیوان عالی از طریق کمیته قضایی سنا لازم است، اما به گفته پولیتیکو، دموکرات های سنا حداقل به 9 رأی جمهوری خواهان برای غلبه بر مشکل در سنا نیاز دارند.

نکته کلاه به خبرنگار ProPublica جاستین الیوت در توییتر.

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: “قضات دیوان عالی باید از قو،ن ا،ام آور اخلاقی پیروی کنند، خانه ABA”

ABAJournal.com: “جاستیس توماس درآمد یک شرکت املاک و مستغلات را حتی پس از بسته شدن آن در سال 2006 فهرست کرد.”

ABAJournal.com: “موضوعات افشای مالی قاضی توماس به کمیته قضات فدرال ارجاع داده شد”

ABAJournal.com: “دوست میلیاردر برای برادرزاده ی جاستیس توماس شهریه مدرسه خصوصی را پرداخت کرد”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/supreme-court-ethics-legislation-will-advance-after-alito-revelations-committee-chairman-says/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds