دسته‌ها
اخبار

طراحی ویلا مدرن + پروژه های اجرایی ویلایی گروه مهندسین دژار | elitarchgroup

طراحی ویلا مدرن + پروژه های اجرایی ویلایی گروه مهندسین دژار | elitarchgroup

اماوُید در طراحی ویلایکی از همین نوآوری‌های بدیع و خلاقانه معماران است که زیبایی ویلا را به اوج می‌رساند. در ایران نیز از گذشته تابه‌حال طراحی و ساخت ویلا و در کل استفاده از ویلا موردتوجه بوده است. تفاوت بین طراحی خانه ویلایی مدرن و ویلا سنتی فراتر از ویژگی‌های بصری و ظاهری است. ویژگی‌های اصلی شکل‌دهنده ویلا مدرن، بر مبنای هویت‌زدایی و جهانی بودن هستند. درحالی‌که چهارچوب ویلا سنتی را فرهنگ، سنت‌ها و المان‌های برش پایه تاریخی می‌سازند.

  • با ایجاد سقفی بلند و باز، فضا بزرگ‌تر به نظر رسیده و علاوه بر این موضوع باعث ایجاد دیدی گسترده به سایر نقاط ویلا می‌شود.
  • در سبک کلاسیک وجود برخی از نمونه های از پیش ساخته شده نیز می تواند به شما بسیار کمک کند.
  • تمامی این موارد در طراحی ویلا مورد بررسی قرار گرفته و به خوبی می توان از آن ها استفاده نمود.
  • معمولا معماران بزرگ ترین اتاق را برای اتاق مستر در نظر می گیرند.

سبک مدرن سبکی جدید و خلوت است و سبک کلاسیک سبکی قدیمی است که حالت تجملاتی دارد. ویلاهای کلاسیک عموما دارای ظاهری با تزئینات فراوان و پیچیده، گچبری و نقش‌های سنتی، ستون‌بندی‌های متعدد و مجلل هستند. همچنین در این سبک از ویلاها، مجسمه‌های بزرگ و نمادهای زینتی متنوعی برای نشان دادن شکوه بنا به کار برده می‌شوند. در مقابل، ویلاهای مدرن ظاهری ساده و بی‌آلایش و با کمترین پیچیدگی دارند.

طراحی ویلا کوچک آقای شرفی _ ۲۰۰ مترمربع

ویلاهای شیشه ای بسیار مدرن و زیبا هستند که امروزه در بین قشر جوان طرفدار زیادی دارد. معماران می بایست با توجه به بافت کویر، متریال های مصنوعی،منظره کوهستان و … طرح نهایی را ارائه دهند. نقشه برداری اصولی، یکی از مهم ترین اصول طراحی ویلا در زمین شیب دار است.

۹- طراحی ویلای کویری

بهره‌گیری صحیح از منابع نور، به کاهش مصرف انرژی هم منجر خواهد شد. مسابقات متعددی برای طراحی ویلا مدرن در طرح‌تو‌طرح برگزار شده که در سایت قابل مشاهده هستند. پروژه‌های نارنج، ترنج، هیربد، نمک آبرود، میگون، شهرک ویلایی بام مشا و… را می‌توان به عنوان مسابقات نمونه طراحی ویلای مدرن در طرح تو طرح نام برد. در ادامه، چند عکس ویلا مدرن ارسال شده در مسابقات را قرار داده‌ایم.