دسته‌ها
اخبار

فرارو جراحی کاشت مژه چیست و ماندگاری آن چقدر است؟

برخی مژه‌های مصنوعی را روی مژه طبیعی چسبانده و برخی این مژه‌ها را لابه‌لای مژه اصلی می‌چسبانند. چسب مژه می‌تواند باعث آسیب به ریشه مژه‌ها شده و در ادامه، به ریزش مژه‌ها منجر شود. به همین خاطر، بررسی این نکات پیش از اقدام به اکستنشن، اهمیت زیادی دارد. البته رسیدگی و مراقبت از مژه‌ها بعد از این مدت، به بازگرداندن سریع‌تر مژه‌ها به حالت اولیه، کمک شایانی می کند. مژه‌های اکستنشن، چشم‌های شما را بسیار زیبا و دل‌انگیز خواهد کرد. البته باید دقت کنید که این کار ممکن است به مژه‌های طبیعی شما آسیب وارد کند.

بی شک متدی که ماندگاری بیشتری داشته باشد، در میان افراد طرفداران زیادی پیدا می کند. ماندگاری اکستنشن کمتر از کاشت مژه است و معمولا بین دو تا سه هفته بیشتر ماندگاری ندارد. البته با مراقبت های درست از اکستنشن مژه می توان تا 6 هفته ماندگاری آن را افزایش داد. در سوی مقابل ماندگاری کاشت مژه دائمی است و مسلما برای همین دائمی بودن باید هزینه‌ بیشتری هم بابت آن بپردازید. کاشت مژه با موهایی انجام می شود که نزدیک ترین جنس را به جنس مژه های طبیعی دارد. پزشک متخصص در این روش برای هر چشم چیزی در حدود ۵۰ فولیکول مو را بر می دارد و با ایجاد برش‌هایی بسیار ریز در نواحی مشخصی از پلک‌های بالایی و پایینی مژه ها را می کارند.

اما جالب است بدانید که ردیف کاشت اکستنشن‌ها حالتی از خط چشم هم ایجاد می‌کند و به‌همین‌خاطر با کاشت مژه بدون خط چشم نیز چشمانی زیبا خواهید داشت. اما اگر تراکم مژه‌هایتان آنقدر کم است که اکستنشن مژه عملا تأثیری نمی‌تواند داشته باشد، کاشت مژه‌ی دائم برای شما مناسب است. مزیت این روش در ماندگاری دائمی بودن آن است که مسلماً هزینه‌ی بیشتری هم باید بابت آن بپردازید و بیمه هم شامل آن نمی‌شود. اگر در مورد اکستنشن مژه نگران از دست رفتن مژه‌های طبیعی خود هستید، با رعایت نکات ذکر شده هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر کار اکستنشن به درستی و توسط افراد ماهر انجام شود کوچک‌ترین آسیبی به مژه‌های طبیعی وارد نمی‌شود.

از اساسی ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توان به این مسئله اشاره کرد که در کاشت مژه، مژه ها رشد می کنند، اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد. دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که نتیجه اکستنشن مژه در کوتاه مدت قابل مشاهده است. یعنی به محض این که اکستنشن انجام می دهید و از سالن زیبایی بیرون می‌آیید، می توانید، زیبایی خیره کننده‌ای را در چشمانتان مشاهده کنید.

عمل زیبایی کاشت مژه باعث خواهد شد تا مژه هایی بلند و صاف همراه با ضخامتی مناسب داشته باشید و حتی بتوانید بدون ریمل و لوازم آرایشی دیگر زیبایی را برای چشمان و مژه های خود به ارمغان آورید! با وجود تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیب، توجه داشته باشید که فرقی نمی کند، کدام روش را برای زیبایی مژه هایتان انتخاب می کنید، فقط باید برای انجام آن حتما سراغ کلینیک‌های زیبایی و افراد متخصص بروید. تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیبی است که هر کدام به فرد استفاده کننده وارد می کند. در اکستنشن از آن جایی که از موی مصنوعی یا موی حیوانات استفاده می شود، ممکن است باعث بروز حساسیت در چشم یا پلک‌ها شود. همچنین احتمال دارد فردی به چسب‌های مخصوص این روش آلرژی داشته باشد و شاهد ایجاد عفونت یا گل مژه در لایه نازک بالای چشم شود. کاشت مژه توسط FUE با استفاده از موی پا‌ به ویژه در افرادی که موهای پر و زیادی دارند حایز اهمیت است.

شست وشوی چشم ها در زمان داشتن مژه های کاشته شده اهمیت خاصی دارد و به دلیل ترشحاتی که از چشم بیرون می آید بهتر است شسته شود. اگر کاشت مژه برای شست وشوی چشم ها محدودیت ایجاد کند ممکن است به مرور زمان چشم دچار آلودگی شود. فردی که کاشت مژه در سالن های زیبایی انجام داده، بهتر است برای شست وشوی چشم ها مراقب باشد تا آب با فشار زیاد و مستقیم با مژه برخورد نداشته باشد. برای شست وشو بهتر است خیلی آرام چشم ها را شست و با یک دستمال مرطوب به آرامی چشم ها را پاک کرد. یک کاشت مژه که یک پکیج آرایشی است و کاملا موقت و فوری که بانوان تحت شرایط فورس ماژور از آن استفاده می کنند. و دیگر یک پکیج جراحی زیبایی است که بطور دائم به کمک جراحی توسط تیم جراجی در کلینیک های زیبایی و پزشکی انجام می شود .