دسته‌ها
اخبار

فرماندار آریزونا دستور منع دادستان های محلی را از رسیدگی به پرونده سقط جنین امضا کرد


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. فرماندار آریزونا دستور ممنوعیت محلی را امضا کرد…

قانون سلامت

فرماندار آریزونا دستور منع دادستان های محلی را از رسیدگی به پرونده سقط جنین امضا کرد

نوشته دبرا کاسنس وایس

AP کیتی هابز ژانویه 2023

کیتی هابز فرماندار دموکرات آریزونا در 9 ژانویه سخنر، ایالتی خود را در ساختمان کنگره آریزونا در فینی، ایراد می کند. هابز روز جمعه اعلام کرد که فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن قدرت طرح اتهامات مربوط به سقط جنین از دادستان های محلی به دادستان دموکرات آریزونا منتقل می شود. ژنرال کریس مایس ع، توسط راس دی. فرانکلین/آسوشیتدپرس.

کیتی هابز، فرماندار دموکرات آریزونا، فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن قدرت طرح اتهامات مربوط به سقط جنین از دادستان های محلی به دادستان کل ایالت منتقل می شود.

هابز روز جمعه اعلام کرد که این قرارداد را امضا کرده است سفارش 22 ژوئن. هابز و کریس مایس، دادستان کل آریزونا، دموکرات هستند و در بی،ه هایی گفتند که می خواهند از مراقبت های بهداشت باروری محافظت کنند.

را نیویورک تایمز، جمهوری آریزونا، NBC News و Axios از جمله نشریات دارای داستان هستند.

در حال حاضر، سقط جنین در آریزونا قبل از هفته 15 بارداری مجاز است. طبق قانون متفاوتی در سال 1864، ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در آریزونا ایجاد شده است NPR، اما دادگاه استیناف آریزونا در دسامبر 2022 حکومت کرد که نمی توان آن را برخلاف ممنوعیت 15 هفته ای اخیر سقط جنین اجرا کرد.

سایر مقررات اجراییه:

  • می گویند که دادستان های شهرستان می توانند تصمیمات متفاوتی در مورد پیگرد سقط جنین بگیرند، زیرا “سوالات باقی مانده در مورد اعمال قو،ن سقط جنین آریزونا در موارد خاص” وجود دارد. در این دستور آمده است که ،ت “منفعت دارد تا اطمینان حاصل کند که قو،ن سقط جنین به طور مساوی، مداوم و قابل پیش بینی اعمال می شود.”
  • به طور کلی از ارائه اطلاعات یا کمک به سازمان های ،تی به سایر ایالت هایی که به دنبال تحمیل مسئولیت مدنی یا کیفری برای سقط جنین یا کمک به سقط جنین هستند که در آریزونا قانونی است، جلوگیری کنید.
  • ممنوعیت استرداد به ایالت های دیگر در مواردی که در آریزونا “در حد مجاز طبق قانون آریزونا و فدرال” جرم کیفری محسوب نمی شود.
  • ایجاد یک شورای مشورتی در مورد حفاظت از آزادی باروری برای ارائه توصیه هایی برای گسترش دسترسی به مراقبت های بهداشتی باروری در ایالت.

کاتی هرود از مرکز غیرانتفاعی محافظه‌کار برای سیاست آریزونا به جمهوری آریزونا گفت که او این سوال را مطرح می‌کند که آیا هابز می‌تواند «توانایی وکلای شهرستان را برای انجام وظایفشان سلب کند یا خیر».

نوک کلاه به چقدر جذاب.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/arizona-governor-signs-order-barring-local-prosecutors-from-handling-abortion-prosecutions/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds