دسته‌ها
اخبار

قاضی آلیتو دسترسی کامل به مایفپریستون را تا جلسه توجیهی هفته آینده حفظ می کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. Justice Alito دسترسی کامل به mifepristone را حفظ می کند…

دیوان عالی آمریکا

قاضی آلیتو دسترسی کامل به مایفپریستون را تا جلسه توجیهی هفته آینده حفظ می کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

غلتک و قرص

تصویر از Shutterstock.

قاضی دیوان عالی ایالات متحده، ساموئل آلیتو، روز جمعه یک اقامت اداری اعطا کرد که به طور موقت اجازه دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون تا 10 هفته بارداری و همچنین دسترسی از طریق پست را می دهد.

با توجه به ثبت‌های موجود، اقامت تا چهارشنبه هفته آینده در محل باقی می‌ماند اینجا و اینجا. ،ت فدرال و سازنده دارو آزمایشگاه های رقص از دادگاه عالی خواسته بود تا تصمیم 7 آوریل یک قاضی فدرال را که تایید ،ت از دارو را در طول دعوای ادامه دار لغو می کرد، مسدود کند.

آلیتو به شاکی، که تأیید دارو را به چالش می‌کشند تا سه‌شنبه هفته آینده مهلت داد تا برای پاسخگویی به ،ت و دانکو، گزارش‌های مختصری ارائه کنند.

را نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وبلاگ SCOTUS پوشش داشته باشد.

قاضی ناحیه ایالات متحده متیو جی. کا،ماریک از ناحیه شمالی تگزاس در 7 آوریل حکم داده بود که سازمان غذا و داروی ایالات متحده وظیفه قانونی خود را برای در نظر گرفتن نگر، های ایمنی هنگام تأیید دارو در سال 2000 نقض کرده است.

با این حال، پنجمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در نیواورلئان گفت که شاکیان احتمالاً برای به چالش کشیدن تأیید دارو خیلی دیر شکایت کرده اند، اما آنها می توانند تصمیمات بعدی در مورد گسترش دسترسی به دارو را به چالش بکشند. در نتیجه، مدار پنجم اجازه دسترسی به میفپریستون در انتظار تجدیدنظر را داد، اما بخشی از تصمیم Kacsmaryk را حفظ کرد و تصمیمات بعدی FDA را برای گسترش دسترسی به دارو مسدود کرد.

آن تصمیمات بعدی اجازه استفاده از میفپریستون را تا 10 هفته بارداری به جای هفت هفته داد و اجازه داد که دارو از طریق پست توزیع شود.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/alito-keeps-full-access-to-mifepristone-in-place-pending-briefing-next-week/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds