دسته‌ها
اخبار

قاضی جکسون از اصالت‌گرایی برای تضعیف «حقوق‌داری محافظه‌کار» استفاده می‌کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. جاستیس ،ون از اصالت‌گرایی استفاده می‌کند تا…

نظریه حقوقی

قاضی ،ون از اصالت‌گرایی برای تضعیف «حقوق‌داری محافظه‌کار» استفاده می‌کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

قاضی کتانجی براون ،ون و قاضی ارشد جان رابرتز روی پله های ساختمان دیوان عالی ایستاده اند.

قاضی کتانجی براون ،ون و قاضی ارشد جان رابرتز روی پله های ساختمان دیوان عالی ایالات متحده ایستاده اند. (ع، از مجموعه دادگاه عالی ایالات متحده از طریق گتی ایماژ)

به گفته لارنس سولوم، استاد دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیا، قاضی دیوان عالی ایالات متحده، کتانجی براون ،ون، بالفعل رهبر گروهی است که «موج سوم اصالت‌گرایی مترقی» را پذیرفته است.

در پست مهمان در وبلاگ Balkinizationسولوم استدلال کرد که لیبرال ها باید اصالت ،ون را به جای مشروطیت زنده بپذیرند. سولوم گفت که محافظه کاران نظریه دوم را در گذشته پذیرفته اند تا به اه، خود برسند، همانطور که اکنون از اصالت گرایی استفاده می کنند.

سولوم می‌نویسد: «اگر قضات محافظه‌کار از تاریخ برای ارائه استدلال‌های اصیل‌گرایانه برای نتایج محافظه‌کارانه استفاده انتخابی می‌کنند، پس تنها راه برای نشان دادن این موضوع، ارائه استدلال‌های اصیل‌گرایانه بهتر بر خلاف آن است.

،ون از یک استدلال اصیل‌گرا برای مخالفت با یک ادعای محافظه‌کارانه در طول بحث‌های شفاهی 4 اکتبر در مورد نقشه رای‌گیری استفاده کرد.

ایالت آلاباما این بحث را مطرح می کرد که بخشی از قانون حقوق رای، تضمین قانون اساسی مبنی بر حمایت برابر برای همه را نقض می کند.

،ون گفت: «من فکر نمی‌کنم بتو،م تصور کنیم که فقط به دلیل در نظر گرفتن نژاد، مشکل حفاظتی برابر ایجاد می‌کند. «چون فهمیدم که ما به تاریخ و سنت های قانون اساسی نگاه می کنیم، به آنچه که تدوین کنندگان و بنیانگذاران در مورد آن فکر می کنند. … برای من روشن شد که خود تدوین کنندگان بند حفاظت برابر، اصلاحیه چهاردهم، متمم پانزدهم را به روشی آگاهانه نژادی پذیرفتند.

سولوم گفت که ،ون می‌داند که مؤثرترین راه برای مق، با اصالت‌گرایی محافظه‌کار، افشای شکاف بین نتایج ترجیحی محافظه‌کاران و م،ای عمومی اصلی قانون اساسی است.

سولوم نوشت: «قاضی ،ون چیز بدیهی را می‌بیند: مترقی‌ها باید با یک قانون‌سالاری محافظه‌کار مخالفت کنند.

سولوم گفت که موج اول اصالت گرایی مترقی توسط فردریک داگ،، طرفدار لغو قانون اساسی رهبری شد، که استدلال کرد که م،ای عمومی متن قانون اساسی، به جای نیات نژادپرستانه بنیانگذاران آن، منبع ا،ام آور قانون اساسی است. سولوم گفت که این دیدگاه در اصلاحات بازسازی گنجانده شده بود.

موج دوم اصالت گرایی مترقی واکنشی به این بود لوچنر دور، که دیوان عالی کشور حمایت از کارگران را لغو کرد با استفاده از نظریه فرآیند قانونی ماهوی در لوچنر علیه نیویورک. سولوم نوشت، قاضی هوگو بلک این موج دوم را رهبری کرد.

مجله نیویورک تایمز به نظرات ،ون اشاره کرد و نظرات اصالت گرایی توسط یکی دیگر از قاضی لیبرال، قاضی النا کاگان را برجسته کرد.

کاگان در طول جلسات تاییدش به یک م،ا گفت، ما همه اصیل هستیم. او در مصاحبه ای در سپتامبر در دانشکده حقوق دانشگاه نورث وسترن پریتزکر توضیح داد.

کاگان گفت که برخی از مفاد خاص قانون اساسی نیازی به تفسیر ندارند، مانند شرط اینکه روسای جمهور حداقل 35 سال سن داشته باشند. کاگان گفت که سایر مقررات با عبارات گسترده و مبهم نوشته شده اند و تدوین کنندگان قانون اساسی تا حدودی درک کرده اند که اصول باید در شرایطی اعمال شود که آنها نمی توانند تصور کنند.

کاگان گفت، قاب‌سازان «می‌دانستند که برای قرن‌ها می‌نویسند».

نوک کلاه به چقدر جذاب.

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: Chemerinsky: “اصالت گرایی دیوان عالی را تسخیر کرده است”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/justice-brown-jackson-uses-originalism-to-undercut-conservative-juristoc،/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds