دسته‌ها
اخبار

لحظات قابل آموزش آزادی بیان قانون استنفورد



توسط استوارت ان. براتمن

من یک وکیل، محقق اصلاحیه اول، رو،مه نگاری و رسانه الکترونیکی و استاد رهبری در یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ هستم. با توجه به این هویت‌های حرفه‌ای چندگانه، افکار من در مورد یک حادثه اخیر در دانشکده حقوق استنفورد، نمی‌تواند با یک توئیت صمیمانه، که سکه قلمرو دنیای رسانه‌های اجتماعی است، خلاصه شود.

یک رویداد اخیر قانون استنفورد که توسط انجمن فدرالیست آن، یک سازمان حقوقی محافظه‌کار و آزادی‌خواه حمایت می‌شود، به دلیل هرج‌ومرجی که در زمان واقعی ایجاد کرده، و مهم‌تر از آن، تهدید آزادی بیان که آن را نمایندگی می‌کند، مورد توجه رسانه‌های ملی گسترده قرار گرفته است.

رویداد 9 مارس با ،وان «محل پنجم در گفتگو با دادگاه عالی: کووید، اسلحه و توییتر»، شامل یک سالن مملو از دانشجویان حقوق استنفورد، از جمله 100 معترض او حاضر شد تا سخنران دعوت شده، قاضی استوارت کایل دانکن، از پنجمین دادگاه استیناف حوزه ایالات متحده در نیواورلئان را با صدای بلند قطع کند.

قاضی دانکن یک حقوقدان محافظه کار مشهور است که چه قبل و چه بعد از انتصاب رئیس جمهور دونالد ترامپ به کمیته فدرال در سال 2018 نظراتی را بیان کرده است که این دانشجویان مغایر با اعتقادات شدیداً سیاسی و اخلاقی آنها در مورد موضوعاتی مانند همان … ازدواج ، و حقوق ترا،تی

مخالفت با صدای بلند معترضان یک ک،یک بود.وتوی هک،” (اولین بار ساخته شد توسط پروفسور فقید حقوق دانشگاه شیکاگو، هری کالون) – با فریاد زدن یک سخنران که با او مخالفت ،د، سکوت کرد – به این امید که این کافی باشد تا قاضی دانکن کنار برود. اما این به طور کامل موفقیت آمیز نبود، زیرا قاضی دانکن به جای اظهارات آماده شده ای که قصد داشت ارائه کند، پشت تریبون باقی ماند تا به سؤالات دانشجویان پاسخ دهد.

در حالی که این فریاد در قانون استنفورد یک رویداد پردیس آماده، نمایشی و احساسی را فراهم کرد، واکنش رسانه ها به آن به طور مشابه از کنترل خارج شد. در حال حاضر، داستان اولیه نوشته شده و به طور گسترده منتشر شده است. اما باید توجه بیشتری در رسانه ها و جوامع حقوقی و تمرکز بر مسائل بزرگتر صورت گیرد: هم گفتمان عمومی و هم اعتماد به قوه قضاییه آسیب می بیند.

جنی اس. مارتینز، رئیس حقوق دانشگاه استنفورد، عاقلانه دریافت که آنچه در مؤسسه محترم او اتفاق افتاد، لحظه ای قابل آموزش را فراهم کرد. او نامه 10 صفحه ای که در 22 مارس برای جامعه حقوقی استنفورد منتشر شد، هم در مورد او به ،وان رهبر مدرسه و هم در درک او از سوابق و ارزش های قانونی آزادی بیان منع، شد.

در این نامه، او با استناد به پیشینه قانونی گسترده، به تمایز تالارها و شرایطی که در آن آزادی بیان محافظت می شود، توجه کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که متمم اول قانون‌گذاری گفتار را «به این دلیل که ممکن است شنوندگان محتوای آن را آزاردهنده ببینند» ممنوع می‌کند.

سیستمی وسوسه می‌شود که در آن افرادی که دیدگاه‌هایی دارند که از سوی برخی مضر یا توهین‌آمیز تلقی می‌شود، مجاز به صحبت ، نیستند تا از مشروعیت بخشیدن به نظرات خود یا ناراحت ، اعضای جامعه جلوگیری کنند، اما تاریخ به ما می‌آموزد که این وسوسه‌ای است مارتینز نوشت. من معتقدم که حمایت قوی از آزادی بیان یک اصل اساسی است که در نهایت از تنوع، برابری و شمول حمایت می‌کند و ما باید تمام تلاش خود را برای اطمینان از پایداری آن انجام دهیم.»

دین مارتینز از سخنان خود در نامه با اعلام الف حمایت کرد برنامه ریزی آموزشی اجباری برای همه دانشجویان حقوق دانشگاه استنفورد در هفته های آینده، با تمرکز بر آزادی بیان و هنجارهای حرفه وکالت.

به همراه رئیس دانشگاه استنفورد، مارک تسیر-لاوین، دین مارتینز نیز به طور رسمی از قاضی دانکن عذرخواهی کرد در نامه‌ای جداگانه: «… تا اذعان کند که سخنر، او به گونه‌ای مختل شده است که توانایی او را برای ارائه سخن، که می‌خواست به مخاطب، که می‌خواستند آنها را بشنوند، تضعیف می‌کند، در نتیجه عدم اطمینان از سیاست‌های اختلال دانشگاه. دنبال شدند.»

درس‌های این رویداد فراتر از محیط‌های دانشگاه است. به گفته گالوپ، یک شرکت معتبر نظرسنجی ملی، در سال های اخیر، احترام به دیوان عالی ایالات متحده – و قوه قضاییه فدرال به طور کلی – کاهش شدیدی را در بین عموم مردم تجربه کرده است.

حتی قبل از اینکه دیوان عالی سال گذشته حمایت قانون اساسی خود را از سقط جنین لغو کند سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون، نظرسنجی های گالوپ پیدا شد که در سال 2022، تنها 25 درصد از بزرگسالان ایالات متحده «اعتماد زیادی» یا «اعتماد بسیار زیادی» به دیوان عالی داشتند. و برای قوه قضاییه فدرال به ،وان یک کلیک نظرسنجی جداگانه گالوپ در سال 2022 نشان داد که اعتماد به قوه قضاییه از سال 2020 به این سو افزایش یافته است، به طوری که کمتر از نیمی از بزرگسالان آمریکایی چنین اعتمادی را ابراز می کنند – اولین بار از زم، که گالوپ تحقیقات در این زمینه را در سال 1972 آغاز کرد، چنین اتفاقی می افتد.

در رویداد قانون استنفورد، طبق مقاله 10 مارس از حوزه قضایی اصلیقاضی دانکن، که توسط رو،مه‌نگار حقوقی دیوید لات، زیرمجموعه‌ای است، گزارش شده است که از گوشی هوشمند خود برای ضبط دانشجویان معترض استفاده می‌کند، و یکی از ناظران متوجه می‌شود که او «بیشتر شبیه یوتیوب‌برهایی است که به ساختمان کنگره یورش می‌برند تا یک قاضی فدرال که برای سخنر، می‌آید». او دانش‌آموزان را ط،ه زد و آنها را «،‌های نوجوان» خواند و خاطرنشان کرد که «زند،‌ها اکنون پناهگاه را اداره می‌کنند».

بسیار بعید است که قاضی دانکن در حین رسیدگی به پرونده‌ای اینگونه رفتار کرده یا صحبت کرده باشد. رفتار او در این رویداد، حتی اگر به نام‌های خشمگین برانگیخته شود، به این درک فزاینده کمک نمی‌کند که قضات فدرال دیگر داوران بی‌طرف نیستند، بلکه فقط گروه دیگری از مبارزان سیاسی در کشوری هستند که عمیقاً به تفکرات قرمز و آبی ت،یم شده‌اند.

شاید به قاضی دانکن و همتایانش توصیه شود که ،د کلی‌تر دین مارتینز را مرور کنند. مارتینز در نامه خود به جامعه دانشکده حقوق نوشت: نامگذاری آسیب درک شده، بررسی آن و بحث در مورد راه حل با افرادی که در مورد ماهیت و واقعیت آسیب یا راه حل های صحیح اختلاف نظر دارند، ماهیت کار حقوقی است.

او نوشت: «گفتمان سرزنده، صریح، مدنی و مبتنی بر شواهد در اختلاف نظر نه تنها برای جامعه ما مثبت است، بلکه در تفاوت شکل گرفته است، بلکه یک وظیفه حرفه ای است. “رعایت این وظیفه زم، که متقاعد شده ایم که دیگران این کار را نکرده اند، بسیار مهم است.”

به بیان ساده، ایمان ما به حاکمیت قانون ممکن است به قضاتی بستگی داشته باشد که متعهد به رعایت این استاندارد بالا در هر زمان باشند. به ،وان یک وکیل، و به ،وان یک شهروند آمریکایی که قویا از نهادهای دموکراتیک ما حمایت می کند، می دانم که چقدر مهم است که روند نگران کننده کاهش اعتماد به قوه قضاییه خود را مع، کنیم.

و در تمام هویت‌های حرفه‌ای‌ام، از پوشش رسانه‌ای بیشتر استقبال می‌کنم که به ترویج بحث‌های بیشتر در مورد احترام بیشتر به ارزش‌های آزادی بیان در دانشگاه‌ها کمک می‌کند و از قضات در پیروی از قانون استنفورد، دین مارتینز، حمایت می‌کند—تا آنها بتوانند موقعیت‌های رهبری خود را بهتر منع، کنند. جامعه حقوقی و جامعه در کل

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: “استنفورد پس از اینکه قاضی استیناف فدرال محافظه کار در جریان صحبت های انجمن فدرالیست مورد سرزنش قرار گرفت، عذرخواهی کرد.”


استوارت ان. براتمن، استاد رو،مه‌نگاری و رسانه‌های الکترونیکی و رهبری در دانشگاه تنسی در نا،ویل است، جایی که او همچنین در هیئت مشاوران رهبری حرفه‌ای در دانشکده حقوق آن خدمت می‌کند. او نویسنده است متمم اول زنده است.


ABAJournal.com درخواست‌هایی را برای مقاله‌های اصلی، متفکرانه، غیر تبلیغاتی و نظرات مشارکت‌کنندگان بدون حقوق برای اجرا در بخش صدای شما می‌پذیرد. جزئیات و دستورالعمل‌های ارسال در «موارد ارسالی شما، صدای شما» پست شده است.


این ستون منع، کننده نظرات نویسنده است و نه ،وماً نظرات مجله ABA – یا انجمن وکلای آمریکا.




منبع: https://www.abajournal.com/voice/article/stanford-laws-free-s،ch-teachable-moments/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds