دسته‌ها
اخبار

مایک پنس در مقابل هیئت منصفه بزرگ شهادت می دهد که وکلای ترامپ در حال غوغا هستند


مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در کنفرانس پروژه کولیج و آمریکا سخنر، می کند

(ع، از آنا م، میکر/گتی ایماژ)

عصر چهارشنبه ساعت 8:25، هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار DC رد شد درخواست اضطراری دونالد ترامپ برای جلوگیری از شهادت مایک پنس در مورد شورش کنگره. و صبح پنجشنبه، روشن و زود، معاون سابق رئیس‌جمهور در دادگاه فدرال E. Barrett Prettyman حاضر شد تا چندین ساعت را در جمع هیئت منصفه بزرگ به تحقیق درباره رویدادهای منتهی به 6 ژانویه 2021 بگذراند.

اجازه ندهید هیچ، بازپرس ویژه جک اسمیت را متهم به کشاندن پاهایش نکند!

در ماه فوریه، مشاور ویژه احضار شد پنس، که مقاومت کرد مطابقت با بند سخنر، یا بحث. او استدلال می کرد که در نقش خود به ،وان رئیس مجلس سنا، به ،وان نوعی واهی حکومتی عمل می کرد که از امتیازات اجرایی و قانونگذاری برخوردار بود. ترامپ همچنین به دنبال این بود که شهادت را به دلیل امتیازات اجرایی متوقف کند.

در دستوری در 28 مارس توسط قاضی اصلی جیمز بو،رگ، که قاضی بریل هاول را به ،وان رئیس دادگاه منطقه ای دی سی بر عهده گرفت، یک پیروزی جزئی به او داد. به پنس دستور داده شد در مورد هر کاری که به ،وان معاون رئیس جمهور انجام می داد یا می دید، شهادت دهد، از جمله هر گونه مکالمه با ترامپ که ممکن است ماهیت جنایی داشته باشد. اما او می توانست از شهادت در مورد آنچه در نقش خود به ،وان رئیس مجلس سنا انجام داده است خودداری کند.

احتمالاً به این م،ی است که ،مت‌هایی که او در زیرزمین از اوباش فرستاده شده توسط ترامپ در حالی که آنها ساختمان را با فریاد “هنگ مایک پنس” در آن غوغا می‌،د، مخفی شده بود. اگرچه مارک شورت و گرگ جاکوب، دستیاران پنس احتمالاً قبلاً در مورد آن ،مت به هیئت منصفه گفته اند، زیرا دادگاه ادعاهای امتیازات اجرایی آنها را رد کرده و به آنها دستور داده است که این بخش را بریزند. و در واقع ادعای خود ترامپ مبنی بر امتیاز اجرایی بهتر از این نبوده است و در طول این روند به طور ی،ان مورد توجه قوه قضاییه فدرال قرار گرفته است.

درست همانطور که قاضی بریل هاول قبلاً زم، که رئیس جمهور به دنبال جلوگیری از دستیاران خود مارک میدوز، دن اسکاوینو و ج، مک انتی بود از گفتن آنچه دیدند به هیئت منصفه بزرگ جلوگیری کرد، قاضی بو،رگ نیز از قبول هر یک از استدلال های امتیازی ترامپ در مورد معاون رئیس جمهور خودداری کرد.

طبق عادت او، وکلای ترامپ وقت خود را صرف رسیدگی به دادگاه مید، ،د و دوازده روز صبر ،د تا درخواست تجدید نظر قاضی بو،رگ را ارائه کنند. و قضات میلت، ویلکینز و کاتساس این موضوع را کمی طول،‌تر از قاضی‌های پیلارد، پان و چایلدز بررسی ،د، که کمتر از 24 ساعت طول کشید تا درخواست ترامپ برای جلوگیری از شهادت وکیلش ایوان کورکوران به هیئت منصفه عالی اسناد را زیر پا بگذارند. اما نتیجه تقریباً ی،ان بود، حتی قاضی کاتساس ظاهراً با مهر و موم موافق بود توسط دادگاه نظر.

شاید اگر او سریع‌تر از دروازه خارج می‌شد، زمان برای ثبت درخواست برای ماندن در دادگاه عالی وجود داشت. یا شاید ترامپ حتی اگر یک هفته دیگر فرصت داشت، مزاحم نمی شد. در این صورت، وکلای او قبل از اینکه کاروان پنس در دادگاه به حرکت درآیند، به این دستور اعتراض ن،د، و اکنون این موضوع ظاهراً بحث برانگیز است.

ترامپ برای ممانعت از شهادت پنس در مورد ارتباطات مستقیم، تجدید نظر را از دست می دهد [CNN]

در مورد مجدد مهر و موم شده [Appellate docket, via Court Listener]


لیز دای در بالتیمور زندگی می کند و در آنجا درباره قانون و سیاست می نویسد و در آن ظاهر می شود باز ، استدلال ها پاد،ت




منبع: https://abovethelaw.com/2023/04/mike-pence-testifies-to-grand-jury-as-t،p-lawyers-dawdle/