دسته‌ها
اخبار

متاورس: چیست؟ چگونه بر شرکت های حقوقی تأثیر می گذارد؟


apps-ga1d3c25ac_1920مارول دارای چند جهان است – مجموعه ای از واقعیت های جایگزین که در آن ابرقهرمانان به طور مستقل با هم تعامل دارند و وجود دارند، اما گاهی اوقات از همتایان خود در واقعیت های دیگر آگاه هستند. به اندازه کافی عجیب، دنیای ما متاورس را دارد که تخیلی نیست. به جه، که در قالب دیجیتال وجود دارد اشاره دارد. با خواندن پست امروز دریابید که Metaverse چگونه بر شرکت حقوقی شما تأثیر می گذارد.

متاورس چیست؟

برخی از کارشناسان Metaverse را به ،وان یک نسخه سه بعدی از اینترنت تعریف می کنند. کاربران Metaverse در فضایی که توسط کامپیوتر تولید می شود تعامل دارند. این به یک مکان آنلاین محدود نمی شود. شامل فضاهای مجازی متعددی است. بسیاری از کاربران آواتارهایی دارند که به آنها کمک می کند تا با دیگران آنلاین تعامل داشته باشند. این مانند یک بازی واقعیت مجازی است و به طور مداوم در حال تکامل است.

متاورس چگونه به وجود آمد؟

اصطلاح Metaverse برای بسیاری از ما جدید است. با این حال، این رمان در سال 1992 با ،وان تصادف برفی نوشته نیل استفنسون آغاز شد. متاورس در رمان او مک، مجازی بود که به موازات دنیای ما وجود داشت.

جای تعجب نیست که صنعت بازی این ایده را پذیرفت و با آن اجرا کرد. بازی هایی مانند Fortnite فضاهای مجازی ایجاد ،د که توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شد. گیمرها با کاربران در سراسر جهان رقابت می کنند و در یک محیط بازی خیالی تعامل می کنند، جایی که پایگاه می سازند، به آواتارهای دیگر حمله می کنند، پول مجازی به دست می آورند و آیتم های مجازی می ،ند.

Metaverse در سراسر دنیای دیجیتال ما گسترش یافته است و کاربران را تشویق می کند تا در دنیای موازی سه بعدی آن شرکت کنند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، فیس بوک حتی به قصد ورود به Metaverse نام خود را به Meta تغییر داده است. اگرچه به نظر می رسد مفهوم جدیدی باشد، متاورس امروزی شامل موارد زیر است:

  • شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، فضاهای کاری مجازی مانند تیم های مایکروسافت و سرگرمی های زنده
  • مشاور املاک
  • تحصیلات
  • زیرساخت فناوری
  • مخاطب ایجاد شده توسط کاربر
  • سخت افزار

همانطور که محبوبیت متاورس افزایش می یابد، ممکن است مسائل حقوقی بروز کند. طبیعی است که به وکلا برای کمک به مذاکرات قانونی در متاورس نیاز باشد.

متاورس و آینده
،ن زده می شود که بازار متاورس تا سال 2024 از 800 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. بیش از 10 درصد از آن قرار است از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) حاصل شود.

NFT چیست؟
NFT یک آیتم دیجیتال متمایز است که کاربر می تواند داشته باشد. NFT ها می توانند آواتارهای آنلاین، لباس های آواتار، مواد مارک دار یا قطعه زمین مجازی باشند.

در حال حاضر، ارزش NFT و Metaverse فقط در تئوری است، اما ممکن است در نهایت بر اساس اینکه چگونه این دنیای مجازی به ارزش افرادی که از آن استفاده می‌کنند، تغییر می‌کند. Metaverse یک مکان جداگانه نیست، بنابراین ممکن است بیش از یک نوع ارز وجود داشته باشد. دنیای مجازی منفرد دارای ارزهای دیجیتال مانند NFT هستند، اما ممکن است در آینده یک ارز دیجیتال جه، به ارمغان بیاورد.

شرکت های حقوقی و متاورس
از آنجایی که متاورس بسیار جدید است، به توسعه و تغییر ادامه خواهد داد. انواع مشخصی از مسائل حقوقی و پیامدهای آن هنوز کشف نشده است. متاورس احتمالاً در آینده چالش های قانونی مختلفی ایجاد خواهد کرد. این یک چشم انداز قانونی جدید برای شرکت های حقوقی و وکلا ایجاد می کند.

،، که سوالات و چالش هایی را که ممکن است پیش بیاید پیش بینی می کنند، می توانند از این بازار دیجیتال جدید استفاده کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که یک شرکت حقوقی می تواند از واقعیت های مجازی متاورس سرمایه گذاری کند:

تبلیغات هدفمند
شرکت‌های حقوقی با مشتری، در زمینه فناوری یا درگیر در Metaverse ممکن است بخواهند از Metaverse برای تبلیغ فعالیت خود استفاده کنند. کاربران اولیه Metaverse در حال حاضر با ،ید فضای دیجیتال فرصت‌های بازاریابی را به حدا،ر می‌رسانند، در حالی که املاک ممکن است ارزان‌تر از آینده باشند.

جلسات آنلاین
بسیاری از شرکت‌های حقوقی بدون اینکه بتوانند شخصاً در طول همه‌گیری کووید-19 ملاقات کنند، با مشکل مواجه شدند. بسیاری از شرکت‌ها شاهد کاهش درآمد در سال 2020 بودند. بیشتر کشورهای جهان از طریق Zoom یا Google Meet با جلسات آنلاین یا مجازی آشنا شدند، اما Metaverse می‌تواند راه منحصر به فرد دیگری برای ملاقات با مشتریان ارائه دهد.

برخی از افراد اگر به دنبال مشاوره حقوقی یکباره هستند یا یک موضوع حساس و خصوصی برای بحث دارند و می خواهند ناشناس باشند، ممکن است یک جلسه متاورس را ترجیح دهند. در آینده، واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) می‌تواند راهی بالقوه برای وکلا برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و فعلی باشد.

فضاهای اداری مجازی
بسیاری از ،ب و کارها ملکی را در Metaverse ،یداری کرده و دفاتر مجازی راه اندازی کرده اند. این حرکت ممکن است به شرکت‌های حقوقی اجازه دهد تا از حضور خود در Metaverse استفاده کنند و خدمات حقوقی خود را در آن پلتفرم منحصر به فرد ارائه دهند.

مسائل حقوقی مجازی
،ب و کارهای مبتنی بر متاورس ممکن است شامل مسائل حقوقی پیچیده باشد. یک شرکت حقوقی متبحر در جامعه متاورس ممکن است بتواند به مشتریان در مورد قو،ن پیچیده متاورس مشاوره دهد. مسائل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قانون خانواده – به طرز عجیبی، مردم در متاورس ازدواج می کنند و طلاق می گیرند. آنها همچنین ملک می ،ند و NFT ها را به دست می آورند. مانند دنیای واقعی، ممکن است برای پایان دادن به ازدواج، حل اختلافات دارایی و کمک به حسابرسی دارایی های مجازی، به خدمات حقوقی نیاز باشد.
  • مالکیت فکری – ممکن است برای کمک به حل اختلافات مربوط به مالکیت م،وی، مانند تضاد علامت تجاری یا حق چاپ و مسائل مربوط به مجوز، به شرکت های حقوقی کمک شود.
  • حریم خصوصی – مانند هر چیز جدید دیگری، مسائل مربوط به حریم خصوصی ایجاد خواهد شد. مسائلی مانند داده‌های در معرض خطر، تجاوز به حریم خصوصی و فضاهای غیرقانونی ممکن است نیاز به حل و فصل دعوا داشته باشند. به‌علاوه، شرکت‌های حقوقی که در Metaverse تجربه دارند، ممکن است بتوانند به حل تعارضات امنیت سایبری کمک کنند.
  • NFTs – یک وکیل با تجربه متاورس ممکن است بتواند ادعاهای کلاهبرداری را در دنیای متاورس بررسی کند. وکلا همچنین می توانند در محافظت قانونی از NFT ها و سایر ارزهای دیجیتال کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در مورد پیچیدگی‌های ارزهای دیجیتال مشاوره ارائه دهند و به کاهش ریسک دارایی‌های دیجیتال کمک کنند.
  • قراردادها – اختلافات قراردادی که در Metaverse بوجود می آیند به وکلای مجرب برای حل آنها نیاز دارند. شرکت‌های حقوقی ممکن است به طراحی قراردادها، ،یدهای تجاری متفرقه و قراردادهای مجوز کمک کنند.
  • مسائل نظارتی – یک وکیل می تواند با رسیدگی به ارتباطات با تنظیم کننده ها به تحقیقات نظارتی کمک کند. یک وکیل قادر به نظارت بر وضعیت تغییرات در چارچوب نظارتی مربوط به Metaverse خواهد بود.
  • حل اختلاف – ممکن است منطقی باشد که مسائل حقوقی در Metaverse را از طریق انجمن های اختلافی جایگزین مدیریت کنید. دادگاه‌های سنتی ممکن است منابع یا مراجع لازم برای رسیدگی به پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد یک درگیری متواتر را نداشته باشند.

گام های بعدی دیجیتال مارکتینگ
Metaverse، یک قلمرو آینده نگر، ممکن است بازار جدیدی برای شرکت های حقوقی ایجاد کند. شاید زمان آن رسیده باشد که در این بازار مجازی نوآورانه اطلاعات ،ب کنید. این هفته وقت بگذارید و درباره Metaverse بیشتر بد،د و اینکه آیا ممکن است گزینه خوبی برای شرکت حقوقی شما باشد یا خیر.


آنت چوتی، اسق. 20 سال پیش از دانشکده حقوق فارغ التحصیل شد و بنیانگذار آن است قلاب قانون، یک آژانس بازاریابی دیجیتال قانونی که بر شرکت های حقوقی کوچک و انفرادی متمرکز است. آنت پرفروش ترین کتاب را نوشت روی مگنت کلیک کنید: راهنمای بازاریابی دیجیتال نهایی برای شرکت های حقوقیو میزبان پاد،ت است سالن بازاریابی قانونی. او یک سخنران کلیدی و سخنران CLE در سراسر ایالات متحده و کانادا است. آنت قبلا تئاتر و کمدی حرفه ای انجام می داد که اگر همه صادق باشیم، تفاوت چند، با حوزه قانونی ندارد. Annette را می توان در پیدا کرد لینکدین یا در آنت@lawquill.com.


منبع: https://abovethelaw.com/2023/01/the-metaverse-what-is-it-،w-does-it-affect-law-firms/