دسته‌ها
اخبار

مین راه دیگری را برای مجوز وکالت در نظر می گیرد: «ناامید از وکلا».


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. مین می‌گوید: «ناامید از وکلا…

تحویل قانونی

مین راه دیگری را برای مجوز وکالت در نظر می گیرد: «ناامید از وکلا».

نوشته دبرا کاسنس وایس

تمبر دارای مجوز

تصویر از Shutterstock.

قانونگذاران مین در حال بررسی لایحه‌ای هستند که به وکلای مشتاق اجازه می‌دهد در صورتی که به مدت دو سال زیر نظر یک وکیل ناظر تحصیل کنند، از تحصیل در رشته حقوق صرف نظر کنند.

این صورت حساب نیاز به حداقل 18 ساعت مطالعه در هفته در دفتر وکالت ناظر، گزارش رویترز و مجله لویستون سان.

اگر این لایحه تصویب شود، مین به چهار ایالت دیگر می‌پیوندد که به وکلای بالقوه اجازه می‌دهد پس از تحصیل در رشته حقوق از طریق دوره کارآموزی در آزمون وکالت شرکت کنند.

چهار ایالت کالیفرنیا، ورمونت، ویرجینیا و واشنگتن هستند.

مین در حال حاضر به افراد اجازه می دهد در صورت تکمیل دو سوم شرایط لازم برای فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق در آزمون وکالت شرکت کنند و سپس به مدت یک سال در دفتر وکالت تحصیلات حقوقی را دنبال کنند.

یکی از حامیان این لایحه، نماینده ایالت مین، دیوید بویر، جمهوریخواه است. او به رویترز و لویستون سان ژورنال گفت که امیدوار است این لایحه به کمبود وکیل در ایالت که منجر به انبوه پرونده های جنایی می شود، رسیدگی کند.

بویر به رویترز گفت: «ما آنقدر به دنبال وکلا هستیم که به راه‌حل‌های جایگزین نیاز داریم.

به گزارش رویترز، مین تنها ایالتی نیست که تغییرات را در نظر گرفته است. لایحه داکوتای شمالی قوه قضاییه را تشویق می کند تا راه های دیگری را برای مجوز قانونی در نظر بگیرد. و اورگان در حال بررسی گزینه های جایگزینی است که به برخی فارغ التحصیلان حقوق اجازه می دهد از امتحان وکالت صرف نظر کنند.

ویسکانسین در حال حاضر به دانشجوی، که از دانشکده های حقوق در ایالت فارغ التحصیل می شوند اجازه می دهد بدون آزمون وکالت مجوز بگیرند.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/desperate-for-lawyers-maine-considers-an-alternative-path-to-a-law-license/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds