دسته‌ها
اخبار

هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق

چه بخواهید این درایوها را روی رایانه دسکتاپ نصب بکنید و چه لپ‌تاپ، در هر صورت باید براکت 2.5 اینچی تهیه کنید. این قسمت، قطعه ای بسیار ظریف و فلزی می باشد که هد بر روی آن نصب شده است. نحوه قرار گیری این بازو بدین گونه است که بر روی هر دیسک به ازای هر هد یک بازوی مکانیکی وجود دارد که پس از اتصال قسمت چرخان بازو به هسته اصلی یا همان مغز هارد دیسک منتهی می شوند. در مقابل نحوه اتصال و نوع انتقال اطلاعات هارد اینترنال بسیار متفاوت تر است و
به آسانی انتقال اطلاعات هارد اکسترنال نیست. هاردهای دسکتاپ معمولا گزینه مناسبی برای حمل نیستند و
به همین دلیل هارد اکسترنال دسکتاپ در میان انواع هارد اکسترنال های موجود طرفداران کمتری دارند. معمولا ارتقای این هاردها در کامپیوترهای شخصی به آسانی انجام می شود؛
اما برای تعویض و ارتقای هارد اینترنال لپ تاپ باید دانش و مهارت کافی داشته باشید.

  • اگر از قبل درایوی روی سیستم وجود دارد، انشعاب‌های کابل قدیمی را بررسی کنید، چون این کابل‌ها معمولاً چند انشعاب دارند که می‌توان برای چندین درایو استفاده کرد.
  • در آخر باید گفت که این G-Drive سریع و خوش ساخت که در جایگاه بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ به بازار عرضه شده است، با محصولات اپل سازگار می‌باشد و از USB Type C سریع‌تر برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.
  • دیسک ها صفحات دایره ای شکل می باشند که معمولاً از چند دیسک برای حافظه بیشتر در آنها استفاده شده است.
  • در همین حال، IBM، IBM 3380 را منتشر کرد که اولین هارد دیسکی بود که 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می کرد.
  • از هارد NAS می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات و تهیه پشتیبان استفاده کرد.

هرچند در زمان جابجایی، هاردهای اکسترنال به مراقبت ویژه نیاز است و می‌بایست از ورود ضربه به آن جلوگیری شود. اکثر مخاطبین محتوا و همچنین اطلاعاتی دارند که قصد دارند برای همیشه از آن مراقبت کنند که معمولا داشتن یک هارد اکسترنال برای این افراد بسیار مهم است. تولیدکنندگان دیسکها سخت ظرفیت دیسکها را با استفاده از پیشوندهای سیستم SI مگا، گیگا، ترا معین می‌کنند که به اختصار به صورت M, G، T بیان می‌شوند. اگر از قبل درایوی روی سیستم وجود دارد، انشعاب‌های کابل قدیمی را بررسی کنید، چون این کابل‌ها معمولاً چند انشعاب دارند که می‌توان برای چندین درایو استفاده کرد. اگر منبع تغذیه هیچ اتصال ساتای آزادی ندارد، باید از یک مبدل برای تقسیم کردن یکی از کابل‌ها به دو کابل استفاده کنید.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال ظرفیت 8 ترابایت مدل Red Plus

از زمان ظهور SSD، درایوهای هارد دیسک به ندرت به عنوان ذخیره سازی ثانویه رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همچنان به عنوان یک گزینه ذخیره سازی خارجی قابل اعتماد هستند. در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم. به زبان ساده تر  این گونه هارد کامپیوتر نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های  ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD100PURZ ظرفیت 10 ترابایت

هارد دیسک‌های داخلی در یک محفظه درایو قرار دارند که با استفاده از کابل ATA، SCSI یا SATA به مادربرد متصل می‌شوند. زمانی که شما یک کامپیوتر و یا لپ تاپ را خریداری می کنید بدون شک باید دارای فضایی برای ذخیره سازی داده ها، برنامه ها و فایل ها را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اطلاعات دیجیتالی خود را نگه داری کند. با این وجود یکی از متداول ترین سوالی که برای شما پیش می آید این خواهد بود که هارد دیسک چیست، که در پاسخ می توان گفت هارد یک قطعه سخت افزاری در هر کامپیوتر و سیستمی است که وظیفه اصلی آن محافظت و ذخیره سازی تمامی داده ها و محتوا می باشد. در  ادامه این نوشته ما سعی بر آن داریم که شما را با انواع هارد و کارایی هر کدام از آنها برای استفاده و ذخیره سازی بیشتر آشنا کنیم.

علاوه بر این، اکثر بردها دارای ورودی برق نیستند و بنابراین امکان پشتیبانی از هاردهای اینترنال 3.5 اینچی را ندارند. استفاده از این روش برای تبدیل هارد اینترنال 2.5 به اکسترنال در برخی مواقع می‌تواند بهترین گزینه باشد. مهمترین مزیت این روش در ابعاد و قابلیت حمل بسیار بالا است که امکان تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را در هر شرایطی میسر می‌کند.