دسته‌ها
اخبار

وکلای ترامپ از جمهوری‌خواهان مجلس خواستند تا تحقیقات اسناد بازرسی ویژه را متوقف کنند


دونالد-ترامپ-شست-بالا-خوشحال

(ع، از علی شاکر/VOA)

دیروز وکلای دونالد ترامپ گذرنامه های Hail-est of Hail Mary را به دوستان خود در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پرتاب ،د. در یک حرفآنها از اعضا درخواست ،د که به و، دادگستری دستور دهند “از سمت خود کناره گیری کند و جامعه اطلاعاتی باید در عوض تحقیقات من، را انجام دهد و گزارش کاملی را به این کمیته و همچنین همتایان شما در سنا ارائه کند.”

طبیعتاً این وکلا مشخص نمی کنند که چه مرجعی در کنگره است جمهوری خواهان ممکن است به قوه مجریه دستور دهند که در مورد هر چیزی “کناره گیری” کند. اما در زمینه این نامه batsh*t، به نظر نمی رسد مهم باشد. بدیهی است که آنها امیدوارند متحدان کنگره ترامپ را وادار کنند تا پیش از اینکه خیلی دیر شود، از بهانه قانونگذاری رویه های حفظ اسناد در قوه مجریه استفاده کنند و تحقیقات و، دادگستری را آچار بزنند.

از طریق این تحقیقات کاملاً مشخص شد که رویه‌ها و رویه‌های سازم، در کاخ سفید برای رسیدگی به مواد طبقه‌بندی شده به شدت با رویه‌های عملیاتی استاندارد قدیمی که توسط آژانس‌های مختلف جامعه اطلاعاتی و همچنین ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود، متفاوت است. در نامه‌ای آمده است: «یک راه حل قانونی توسط کنگره لازم است تا از ادامه تحقیقات جنایی و، دادگستری در مورد موضوعاتی که ذاتاً مجرمانه نیستند، جلوگیری شود. ”

به ما کمک کن، ،وان مایک ترنر، تو تنها امید ما هستی!

“پیشینه واقعی” با این ادعا آغاز می شود که نمی توان دونالد ترامپ را به خاطر بیرون آوردن این همه اسناد طبقه بندی شده از کاخ سفید سرزنش کرد زیرا هر رئیس جمهور دیگری در این هزاره ها چهار سال اضافی برای جمع آوری فرصت داشت.

زم، که پرزیدنت ترامپ قدرت را ، کرد، زمان کمی برای آماده شدن برای انتقال از ریاست جمهوری وجود داشت. برخلاف سه سلف خود، که هر کدام بیش از چهار سال فرصت داشتند تا پس از اتمام دوره دوم ریاست جمهوری خود را برای ،وج آماده کنند، رئیس جمهور ترامپ زمان بسیار کوتاه تری برای پایان دادن به ،ت خود داشت.

این تقصیر مردم آمریکا بود چون به او رای ندادند؟ آیا ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد که خود ترامپ ممکن است آمادگی ،وج از دفتر بیضی شکل را به موقع نداشته باشد؟ اگر چنین است، نامه به آن اشاره نمی کند.

در عوض آرشیو ملی را مقصر می داند زیرا «نارا متأسفانه آشکارا سیاسی شده است و از ارائه کمک آرشیوی به تیم انتقالی پرزیدنت ترامپ خودداری کرده است». و به این ترتیب او موظف شد که خودش این کار را انجام دهد و صدها سند طبقه بندی شده و همچنین یادگاری های متعدد و سوابق ریاست جمهوری را به جیب بزند.

وکلای ترامپ در تأیید این ادعا به الف بی،ه نارا در اکتبر 2022 برای مق، با ادعاهای نادرست ترامپ که به دنبال کاهش جدیت حفظ اسناد طبقه بندی شده توسط خود او بود، اظهار داشت که روسای جمهور دیگر کارهای بسیار بدتری انجام داده اند.

او در 12 آگوست در اتر گفت: «رئیس‌جمهور باراک حسین اوباما 33 میلیون صفحه از اسناد را نگهداری می‌کرد که بسیاری از آنها طبقه‌بندی شده بودند. کلمه بسیار است!»

واضح است که نارا اعتراف نکرده است که به ترامپ گفته است که خودش همه چیز را جمع و جور کند، و او را مجبور کرد به «کارمندان کاخ سفید و کارمندان اداره خدمات عمومی (GSA») تکیه کند. [w،] به سرعت همه چیز را در جعبه ها بسته بندی کرد و به فلوریدا فرستاد. آنها کتابخانه های ریاست جمهوری را برای ،ی تعریف می ،د که مانند وکلای خود اصرار دارد وانمود کند که چیزی را به نفع مخاطبان خود نمی فهمد.

اگرچه سازگاری به سختی مورد توجه این وکلا نیست، زیرا در همان پاراگراف بعدی آنها اصرار دارند که “همه 15 جعبه را در NARA در اوایل امسال بررسی ،د” و به دلیل سازمان دقیق مشخص ،د که دقیقاً چه اسناد طبقه بندی شده از آن زمان توسط دادگاه حذف شده است. FBI

آنها اصرار دارند که «تصمیم به و، دادگستری، به جای ODNI، انجام بازبینی آنچه اتفاق افتاده است، احتمالا بزرگترین اشتباه قوه مجریه است»، بدون اینکه اذعان داشته باشند که جامعه اطلاعاتی، که ODNI یکی از اعضای آن است، در حال انجام موازی بوده است. تحقیقات – چیزی که جیم تراستی به خوبی می‌داند، زیرا او آن را در یک دعوای نافرجام در برابر قاضی آیلین کانن بر سر حکم بازرسی مار-آلاگو مطرح کرد.

البته تفاوت زیادی بین پرزیدنت بایدن و مایک پنس وجود دارد، که هر دو به دنبال اسناد رفتند و بلافاصله با و، دادگستری تماس گرفتند تا آنها را بازگردانند، و ترامپ که تقاضای تحویل آنها را برای بیش از یک سال رد کرد.

آنها ظاهراً با صراحت می نویسند: «و، دادگستری با احضاریه هیئت منصفه بزرگ، قصد داشت رئیس جمهور ترامپ را در حالت ت،عی قرار دهد، نه دعوت به همکاری از او. احضار هیئت منصفه برای اطمینان از انطباق کامل نبود.

همه چیز این است دل،اشو به شدت حاکی از وضعیت وحشت در اردوگاه ترامپ در مورد کیفرخواست احتمالی قریب الوقوع توسط بازرس ویژه جک اسمیت و هیئت منصفه بزرگی است که در مورد حفظ سوابق ،تی رئیس جمهور سابق تحقیق می کند. مایک ترنر، رئیس مجلس اینتل، جیم جردن، رئیس قوه قضائیه نیست، بنابراین باید دید که آیا او ترامپ را در این مأموریت بر عهده می گیرد تا تلاش کند تا تحقیقات بازپرس ویژه را به روشی که جردن تلاش کرده است با کیفرخواست دادستان منطقه منهتن به هم بزند، انجام دهد یا خیر.

در هر صورت، بوی ترس در هوا غلیظ است.

نامه نویس


لیز دای در بالتیمور زندگی می کند جایی که او درباره قانون و سیاست می نویسد و در آن ظاهر می شود باز ، استدلال ها پاد،ت




منبع: https://abovethelaw.com/2023/04/t،p-lawyers-demand-،use-republicans-put-a-stop-to-special-counsel-do،ents-investigation/