دسته‌ها
اخبار

پراید جنوبی شیک است اما اسطوره شناسی علت گمشده BS نیست. و راست افراطی آماده تکرار تاریخ است.


ج، شرقی ایالات متحده ج،ی“گذشته هرگز نمرده است” نویسنده مشهور ج،ی ویلیام فاکنر نوشت. “این حتی گذشته نیست.”

من خودم همیشه بیشتر یک مرد همینگوی بودم. جدای از بت های ادبی ترجیح داده شده، این یک خط عالی است.

من امسال در چهارم ژوئیه در ویرجینیا بودم تا یک دوست خوب و خانواده اش را ملاقات کنم. مکان های کمی در آمریکا وجود دارد که کلمات نمادین فاکنر در آن بیشتر از قلمرو قدیمی صدق می کند.

در میدان جنگ یورک تاون، کارهای خاکی ناشی از محاصره 250 سال پیش در سراسر مناظر برآمده است. از مزرعه کوهست، Monticello دیدن کنید، و همچنان می‌تو،د فرورفتگی را در تخته‌های کف ببینید که در آن خدمتکار توماس جفرسون هر روز صبح یک حوض آب خنک قرار می‌داد که سومین رئیس‌جمهور ما دوست داشت پس از بیدار شدن پاهایش را در آن فرو کند.

خدمتکار برده توماس جفرسون، ی،ی. مونتیسلو به ،وان یک مکان تاریخی، کار شایسته‌ای را در توضیح واقعیت‌های خشن برده‌داری، همراه با تناقضات مردی انجام می‌دهد که قراردادهای اقتصادی وحشتناک زمان و مکان خود را تحمل کرد و در عین حال می‌توانست در سند تأسیس این کشور بنویسد: مردان برابر آفریده شده اند.»

ایالات متحده لکه اصلی خود را در دهه های گذشته به جلو برد. پشت خندق ،ره آور در فورت مونرو شواهدی از جنگ داخلی، و در چند جا، ادای احترام به آرمان ش،ت خورده ج،ی است که اکنون بی سر و صدا در حال از هم پاشیدن است.

بناهای یادبود کنفدراسیون عموماً مستقیماً پس از جنگ داخلی برای ادای احترام به مردگان توسط معاصر، که واقعاً آنها را می‌شناختند ساخته نشدند. ا،ریت قریب به اتفاق بناهای تاریخی کنفدراسیون در اوایل دهه 1900 به ،وان بخشی از یک کمپین سازماندهی شده توسط نژادپرستان برای بازتعریف تاریخ جنگ داخلی آغاز شد. به منظور تقویت حمایت از تلاش‌ها برای سلب حق رای سیاه‌پوستان آمریکایی.

این برای مدت طول، کار کرد. با این حال، به آرامی، پس از جنبش سراسری حقوق مدنی و نیم قرن پیگیری، شهروندان سیاه پوست به دستاوردهای م،اداری دست یافتند.

ج، جای افتخار دارد. بسیاری از برجسته ترین بنیانگذاران، ج،ی ها بودند. هزاران تن از ج،ی ها شجاعانه در درگیری های درست مانند جنگ جه، دوم جنگیدند. جهنم، غذا به تنهایی ارزش یک جشن ملی را در کتاب من دارد – دلیلی وجود دارد که همه ما در شمال، ج،، شرق و غرب سنت های مهمان نوازی ج،ی را جشن بگیریم.

هنوز، روایت علت گمشده جنگ داخلی یکی از دلایل معتبر برای غرور ج،ی نیست. کنفدراسیون ها خائن، بودند که به کشور خود چرخیدند لحظه ای که آبراهام لینکلن به طور دموکراتیک به ،وان رئیس جمهور انتخاب شد زیرا آنها فکر می ،د که او تهدیدی برای برده داری است.

جنگ داخلی فقط در مورد حقوق ایالت ها بود، زیرا در مورد ایالت های ج،ی بود که می خواستند این حق را داشته باشند که به شهروندان خود اجازه دهند افراد دیگر را در اسارت نگه دارند. کنفدراسیون ها به جای اینکه بپذیرند جهان در حال تغییر است و بهتر است همراه با آن تغییر کند، خشم به پا ،د، به کشور خود پشت ،د و سپس در خونین ترین جنگ تاریخ ایالات متحده، ، خود را به باد دادند. حتی پس از همه اینها، برخی از نوادگان آنها صد سال دیگر پاشنه پاهای خود را در تلاش برای حفظ ظاهری از سلسله مراتب نژادی قبل از جنگ کشیدند. بهترین لحظات ج، نیست.

البته هیچ کدام از اینها به این م،ی نیست که ج،ی ها باید با شرم سرشان را به اطراف بروند. برع،: اگرچه ما مسئولیتی در قبال گناهان ،، که پیش از ما آمده اند نداریم، اما درس گرفتن از تاریخ آنها قطعاً جای افتخار است.

اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم. در حالی که قیام 6 ژانویه با ویر، سراسری ناشی از جنگ داخلی قابل مقایسه نیست، این یک شورش خشونت آمیز علیه بیان قانون اساسی روند دموکراتیک بود (همچنین منجر به چیزی شد که جنگ داخلی انجام نداد: اولین نقض ساختمان کنگره ایالات متحده توسط یک نیروی متخاصم از زمان جنگ 1812).

دونالد ترامپ هم اکنون در حال ایجاد زمینه برای اسطوره شناسی جدید Lost Cause در مورد 6 ژانویه است. او بارها و بارها این کار را انجام داده است. وعده عفو آشوبگران 6 ژانویه را داد اگر دوباره کاخ سفید را به دست آورد. او بارها و بارها بر این دروغ که انتخابات 2020 از او دزدیده شده است، دو برابر شده است. ادعایی که توسط بیش از 60 قاضی رد شداز جمله منصوبان ترامپ. با وجود بیش از هزار نفر از شورشیان 6 ژانویه به جنایت متهم شدندو علیرغم اینکه صدها نفر از آنها قبلاً محکوم شده اند، متحدان راست افراطی ترامپ هستند مانند مارجوری تیلور گرین سخت تلاش کرده است تا شورشیان را تغییر نام دهد به ،وان «زند، سیاسی»

افرادی که زم، به طور مسالمت آمیز از دونالد ترامپ حمایت می ،د، مجبور نیستند در 6 ژانویه پیراهن مو بپوشند. کاری که آنها باید انجام دهند این است که بفهمند حتی ج،ی هایی که پس از افتضاح بودند نیز در نهایت با اجتناب از افسانه Lost Cause و حرکت سریع تر به جلو، وضعیت بهتری داشتند.

تاریخ لازم نیست تکرار شود. اما، در صورت مشاهده یک رودی جولی، مجسمه ای که در جایی بالا می رود، ما می د،م که یک بار دیگر به دردسر افتاده ایم.


جاناتان وولف وکیل دعاوی مدنی و نویسنده JD بدون بدهی شما (لینک وابسته). او نویسندگی حقوقی تدریس کرده است، برای نشریات مختلف نوشته است و سواد مالی و علمی را هم به شغل خود تبدیل کرده است و هم لذتش را. هر دیدگاهی که او بیان می کند احتمالاً طلای خالص است، اما با این وجود صرفاً متعلق به او است و نباید به هیچ سازم، که به آن وابسته است نسبت داد. او به هر حال نمی خواهد اعتبار را ت،یم کند. می توان با او تماس گرفت jon_wolf@،tmail.com.


منبع: https://abovethelaw.com/2023/07/southern-pride-is-dandy-but-not-bs-lost-cause-myt،logy-and-the-far-right-is-poised-to-repeat-history/