یادداشت سردبیر: این داستان بر اساس مصاحبه ای در جلو را پوشش می دهد، کنفرانسی که به میزب، آبارکا سلامت، یک مدیر مزایای داروخانه هفته گذشته در سان خوان، پورتوریکو. آرونداتی پارمار سردبیر MedCity News و کیتی آدامز گزارشگر ارشد برای شرکت و سخنر، در کنفرانس دعوت شدند. تمام هزینه های سفر و مربوط به تیم توسط آبارکا تامین شد. با این حال، مقامات شرکت هیچ کمکی در پوشش سرمقاله نداشتند.
در ایالات متحده، Big Tech وجود دارد که رشد نامحدود و ناتو، آن در تنظیم نحوه ارسال محتوای نادرست توسط کاربران، بدون شک به اطلاعات نادرست کمک کرده است، به طوری که همه در مورد آینده دموکراسی سردرگم می شوند.
سپس، PBM های بزرگ (مدیران مزایای داروخانه) وجود دارند – سه بزرگ ترین آنها عبارتند از CVS Caremark CVS Health، Cigna’s Express Scripts، و UnitedHealthcare’s Optum – که خود را در جایگاه داغ مجالس ایالتی، کنگره و کمیسیون تجارت فدرال می بینند. چرا؟ بسیاری از مردم – از جمله ،، که بخشی از نسل جدیدی از PBM ها هستند – بازیگران بزرگتر را به اقدامات ضدرقابتی متهم می کنند که هزینه داروهای تجویزی را بالا می برد.
روز جمعه، یک روز پس از برگزاری جلسه استماع کمیته بازرگ، سنا در مورد قانون پیشنهادی شفافیت مدیر مزایای داروخانه، من این فرصت را داشتم که با جی سی اسکات، رئیس و مدیر عامل شرکت بنشینم. انجمن مدیریت مراقبت های دارویی (PCMA) در کنفرانس Abarca Forward که در مورد آینده مراقبت های بهداشتی، از جمله مدیریت سود داروخانه بحث شد. اسکات نه تنها نظارت کنگره را مدیریت میکند، بلکه تلاشهای ایالتی برای دور زدن شبکههای داروخانههای متعلق به PBM یا وابسته را نیز مدیریت میکند، که ایالتهایی مانند اوکلاهاما معتقدند انتخاب بیشتری برای مصرفکنندگان فراهم میکند. (PCMA از اوکلاهاما شکایت کرد و استدلال کرد که قانون انتخاب داروسازی برای بیمار، قانون فدرال ERISA را نقض می کند. لبه احتمال زیاد نبرد را در دادگاه پایین تر باخت و اکنون در حال تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر ناحیه دهم است)
زیر یک پرسش و پاسخ کمی ویرایش شده با اسکات است.
MedCity News: JC می تو،د به روز رس، در مورد شکایت اوکلاهاما ارائه دهید؟ آ،ین موردی که خواندم این بود که دادگاه نظر فدرال را میخواست. من نمی دانم این به چه م،است. آیا و، کار باید بیاید و ERISA را به دادگاه توضیح دهد؟
اسکات: بله، کم و بیش. بنابراین در هر دعوای قضایی، فقط از طریق پیشینه، دادگاه میتواند از دادخواست amicus استفاده کند. خلاصههایی از طرفهای مختلف که در واقع طرف دعوا نیستند تا به افکارشان کمک کند. و در این مورد، آنها به دلیل ماهیت ماده اساسی به طور گسترده با ،ت ایالات متحده نزدیک شدند. ما در مورد این صحبت میکنیم که آیا قانون ERISA از اوکلاهاما جلوگیری میکند، و اینکه آیا Medicare، اوکلاهاما را پیشدستی میکند یا خیر. بنابراین آنها به دنبال ورودی ،یبی از و، کار، و، بهداشت و خدمات انس،، و و، دادگستری به ،وان وکلای ،ت خواهند بود. و من فکر میکنم جدیدترین پیشرفت این بود که ،ت اساساً گفت: “عزیز، این پیچیده است.” آیا می تو،م زمان بیشتری داشته باشیم؟ بنابراین 30 روز دیگر تمدید شد تا تصمیم بگیرد که چه چیزی و آیا آنها می توانند به دادگاه بازگردانده شوند یا خیر. و بنابراین همه چیز برای همه چیز برنامه ریزی شده است، تغییر کرده است.
MedCity News: وجود داشت 35 دادستان کل ایالت از جمله از مینه سوتا که با دادگاه بدوی موافقت کرده و پرونده های دوستانه را تنظیم کرده است. آیا ،ی را در سمت PBM دارید که یک خلاصه amicus قرار داده باشد؟
اسکات: تعدادی سازمان وجود دارد. من نمیدانم که در این مرحله از تجدیدنظرخواهی، پروندههای amicus هنوز تشکیل نشده است. اما تعدادی از سازمانهای مرتبط با حامیان برنامه وجود دارند که به نوعی از طرف دیگر به این موضوع نگاه میکنند. آنها مستقیماً تحت تأثیر عدم یکنواختی از نظر تنظیم شبکه های داروخانه قرار می گیرند.
MedCity News: چقدر مطمئن هستید که دادگاه فدرال تصمیم دادگاه بدوی را لغو می کند و به نفع شما رای می دهد؟
اسکات: من سالها پیش کلاه وکالتم را از سر برداشتم، بنابراین دریغ از ارائه پیشبینی خاصی بدون حضور وکیل واقعی ما برای کمک به آن. اما از دیدگاه من، این یک موضوع نسبتاً محدود و گسسته است. بخشی از قانونی که در محاکم قضایی بررسی می شود، مختص شبکه های داروسازی است. این است که مانند یک شبکه ارائه دهنده برای هر طرح بهداشتی و مفهوم ERISA است که محافظت و یکنواختی در طراحی منافع و طراحی طرح است. برای من، شبکه های ارائه دهنده به نوعی پایه و اساس این ایده هستند. بنابراین من امیدوارم و انتظار دارم که دادگاه به آن نگاه کند که این ابتدایی ترین اصول اولیه در مورد انواع مسائل طراحی طرح است که قانون فدرال در نظر گرفته شده است تا بر آن حاکم باشد.
MedCity News: اوکلاهاما از مردم میخواهد که به هر داروخانهای که میخواهند بروند و PBM که طرح مزایا را به کارفرما ارائه میکند به آنها دیکته نمیشود یا به آنها نگوید کجا بروند؟
اسکات: آره به طور کلی، حامیان برنامه از طریق PBM های خود دوست دارند از شبکه های داروخانه برای کمک به تشویق مردم برای رفتن به داروخانه هایی که قرار است درون شبکه باشند، استفاده کنند، ی،ی هزینه کمتر و کیفیت بالاتر. و بنابراین به طور کلی، داروخانه هایی که در شبکه شرکت می کنند، بازپرداخت آنها کمتر خواهد بود، اما حجم بیشتری را مشاهده خواهند کرد، که در شبکه یک سود برای ،ب و کار است. و این برای بیمار بهتر است زیرا به طور کلی، رفتن بیمار به یکی از آن داروخانه های شبکه ترجیحی هزینه کمتری دارد. و سپس اقدامات کیفی نیز در اطراف آن وجود دارد که به تشویق، نوعی تحویل با کیفیت از طرف بیماران کمک می کند.
MedCity News: دیروز یک پنل در این کنفرانس به نام PBM مجازی برگزار شد که در آن حس عمومی این بود که PBM های یکپارچه عمودی تا حد زیادی در ارائه بهبود هزینه و کارایی ش،ت خورده اند. و بنابراین، شرکتهای بیمه باید به دور شدن از یک PBM بزرگ برای سرویسدهی به آنها نگاه کنند و قابلیتهای مختلفی داشته باشند که PMM واحد از فروشندگان مختلف ارائه میکند. این به برنامه های بیمه انعطاف پذیری بیشتر، انتخاب بیشتر و تجربه بهتر بیمار می دهد. من حدس می زنم شما مخالف هستید.
اسکات: داشتن تنوعی از انواع مختلف پیشنهادات PBM خوب است. به طور سنتی، هرچه شرکت بزرگتر باشد، مقیاس بیشتری داشته باشد، بهتر میتوانند با شرکت بزرگ دارو، زنجیره داروخانههای بزرگ مذاکره کنند تا تخفیفهای عمیقتری ایجاد کنند. آن ها به اسپانسر طرح برمی گردند. اگر کارفرمای حمایت کننده یک طرح مراقبت های بهداشتی هستید، تخفیف به شما بازگردانده می شود، استفاده از آن برای پایین نگه داشتن حق بیمه برای همه مهم است.
MedCity News: من در مورد کنگره و اقدامات قانونی کنجکاو هستم. بسیار شگفتانگیز است که میبینیم این موضوعی است که جمهوریخواهان و دموکراتهایی که معمولاً نمیتوانند یکدیگر را تحمل کنند، پیرامون آن متحد میشوند. من منتظر اقدام قانونی در سال جاری هستم. آیا شما هم منتظر چیزی هستید؟
من انتظار دارم – قطعا جلساتی خواهد بود. ما قبلاً یک جلسه استماع دیروز را در کمیته بازرگ، سنا دیدیم. قو،نی مانند سال های گذشته ارائه شده است. من فکر میکنم که علامت سوال بزرگتر، و منحصر به بخش ما نیست، این است که با توجه به ا،ریت بسیار محدود در هر مجلس، ت،یم قدرتی که بین این دو میبینیم، کنگره میتواند کارهای زیادی را انجام دهد. به طور کلی، این نوع پویایی سیاسی برای حرکت دادن بسیاری از قو،ن بزرگ به خوبی تنظیم نمی شود.
MedCity News: هر چند این دو حزبی است.
اسکات: درست. اما اگر به روش نگاه کنید، برای مثال، ما در مورد قانون گذاری در سنا صحبت می کنیم، روشی که سنا عمل می کند، درست است؟ اگر بخواهید بخشی از قانون مراقبت های بهداشتی را به مجلس سنا منتقل کنید، یک روند اصلاحی باز دارید. این بدان م،است که شیوه ای که آنها بر نحوه ارائه صورتحساب ها به صحن علنی می کنند بسیار مرتبط است.
تأثیر هزینه قانون نیز مهم است. ما برآوردی از دفتر بودجه کنگره در مورد لایحه ای که موضوع جلسه بود ندیده ایم. این هفته. برخی از اقتصاددان، که شهادت دادند سعی می،د در صورت تصویب این قانون، انتخابهای رفتاری متفاوتی را که بازار ممکن است انجام دهد، ارائه دهند، و ،ن زده میشود که بین 10 تا 40 میلیارد دلار تأثیر بر هزینههای ،ت داشته باشد. و بنابراین آن نوع پویایی مطمئناً بر احتمال یا عدم احتمال پیشروی قو،ن تأثیر گذاشته است.
MedCity News: من بی،ه ای را خواندم که PCMA دیروز منتشر کرد، جایی که شما می گویید: “هی، کنگره نگاهی به تولیدکنندگان دارو و کارهایی که آنها برای بازی در جهان ثبت اختراع انجام داده اند و جلوگیری از ورود بیولوژیک ها به بازار بیندازید.” اما اینکه دست PBM ها هم تمیز بوده اند کاملا درست نیست. بنابراین، آیا فکر میکنید اشاره ، به بخش دیگری از ا،یستم مراقبتهای بهداشتی به پرونده شما کمک میکند؟
اسکات: من شما را تشویق می کنم که به آنچه که ما واقعاً ارائه کرده ایم نگاه کنید. زیرا از دیدگاه ما، ایده این نیست که با انگشت اشاره کنیم. من فکر می کنم که بیش از حد این نوع انگشت اشاره های بی اساس اعتماد به سیستم بازار خصوصی را تضعیف کرده است، به گونه ای که منجر به پویایی امروزی شده است. این امر منجر به تصویب قانون کاهش تورم در سال گذشته شد. این منجر به تمرکز روی PBM هایی شد که شما امسال در مورد آن صحبت می کنید. من فکر میکنم این باید در مورد ارائه راهحلهای کلنگر باشد که هر گوشه از زنجیره تامین را در بر میگیرد. این پیامی است که ما مدتی است آن را تحت فشار قرار داده ایم. و بله، پرداختن به آن دسته از شرکتهایی که ممکن است از شکافهای موجود در قانون ثبت اختراع برای جلوگیری از رقابت استفاده کنند، بخش نسبتاً اساسی آن است. اما قطعات دیگری نیز در دستور کار ما وجود دارد. از جمله مواردی که میتوانم بگویم از نظر پرداختن به تجربه بیمار کمی بیشتر به صنعت ما منع، است.
MedCity News: در آن بی،ه، شما همچنین در مورد اینکه چگونه PCMA می تواند به کنگره در پیشبرد قو،نی که داروها را مقرون به صرفه می کند کمک کند، صحبت کردید. آیا می تو،د کمی در مورد اینکه چه نوع تغییر سیاستی را می خواهید مشاهده کنید که در واقع به آن دست می یابد صحبت کنید؟
اسکات: اینجاست که بحث به مسائل رقابت میرسد، زیرا در نهایت برخی از چیزهایی که امروز صبح در مورد آنها صحبت کردیم، مانند اینکه اگر یک PBM در مذاکره برای تخفیف یا تخفیف از طرف اسپانسر طرح موفق باشد، در نهایت تنش انجام آن وجود دارد. به پریمیوم بروید یا به قیمت تمام شده است. چیزی که شما واقعاً در مورد آن صحبت می کنید این است که بالون را کجا فشار می دهید. زیرا اگر آن را از کمک به ،ید حق بیمه به منظور پرداخت هزینههای خارج از جیب مردم حذف کنید، حق بیمه افزایش مییابد. اما قیمت این دارو تغییر نکرده است. بنابراین در برخی از سطوح، ما باید به آن قیمت اساسی مسئله دارو دست پیدا کنیم، که به نظر من جایی است که ما به رقابت قویتری در بازار نیاز داریم.
MedCity News: پس باید در واقع IRA را تحسین کنید زیرا به Medicare این فرصت را داد تا در مورد قیمت داروها مذاکره کند، درست است؟
اسکات: فکر میکنم قبول کنم که IRA در روحیه تلاش میکرد به مکانهایی که رقابتی وجود ندارد نگاه کند. شما یک داروی پرفروش جدید دارید که قبلاً وجود نداشته است. البته، ما می خواهیم دسترسی بیماران را به آن فراهم کنیم، اما هیچ رقابتی وجود ندارد. استفاده از این پویایی بازار برای کاهش قیمت ها سخت تر است.
اما به طور کلی، ما فکر می کنیم که بازار خصوصی بهترین موقعیت را برای بهینه سازی این پویایی ها دارد. پس بیایید این رقابت را زودتر وارد بازار کنیم، از تسویه پرداخت در ازای تاخیر و سایر مواردی که مانند ما هستند جلوگیری کنیم. تازه با Humira تجربه کردم اطمینان حاصل کنیم که این رقابت زودتر به میدان میآید، زیرا زم، که انجام میشود، همراه با کاری که شرکتهای ما انجام میدهند، به نظر ما مؤثرترین راه برای کاهش هزینهها خواهد بود.
ع،: انجمن مدیریت مراقبت های دارویی
منبع: https://medcitynews.com/2023/02/qa-as-congressional-heat-builds-on-pbms-what-is-the-message-from-the-industry-lobby/