دسته‌ها
اخبار

پروفسور حقوق می گوید، پرونده حق چاپ علیه اد شیران بر اساس “پیشرفت آکورد بسیار رایج”.


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. پرونده حق چاپ علیه اد شیران بر اساس…

قانون کپی رایت

پروفسور حقوق می گوید، پرونده حق چاپ علیه اد شیران بر اساس “پیشرفت آکورد بسیار رایج”.

نوشته دبرا کاسنس وایس

AP Ed Sheeran آوریل 2023_800px

اد شیران خواننده در 25 آوریل دادگاه نیویورک را ، می کند. ع، آندریا رنو/استار م،/IPx از طریق آسوشیتدپرس.

بنجامین ال. کرامپ، وکیل حقوق مدنی، در بی،ه‌های افتتاحیه روز سه‌شنبه به اعضای هیئت منصفه در منهتن، نیویورک گفت که «یک اسلحه سیگاری» در اختیار دارد که نشان می‌دهد اد شیران خواننده آهنگ «Let’s Get It On» ماروین گی را هنگام نوشتن «Thinking Out» کپی کرده است. با صدای بلند.”

به گفته کرامپ، تفنگ سیگاری، ضبط کنسرتی است که در آن شیرن آهنگ گی را با آهنگ او در هم آمیخته است، طبق پوشش خبری آسوشیتدپرس، نیویورک تایمز و CNN.

آهنگ ها هستند اینجا و اینجا.

کرامپ نماینده وارثان اد تاونسند نویسنده همکار گی است. وکیل شیران، ایلین اس. فارکاس، گفت که هیچ کپی برداری وجود ندارد، و پیشرفت آکوردی که شیران و نویسنده همکارش استفاده ،د بسیار رایج است.

فرکاس گفت: “شاکیان مالک آنها نیستند زیرا هیچ ، مالک آنها نیست.”

فرکاس گفت که حکمی برای شاکیان آنچه را که ترانه سراها قادر به آهنگسازی هستند تغییر خواهد داد.

جنیفر جنکینز، استاد دانشکده حقوق دانشگاه دوک، در مصاحبه ای با نیویورک تایمز به همین نکته اشاره کرد.

جنکینز گفت: «اگر در این مورد یک پیشروی آکورد بسیار رایج، تنظیم شده روی یک ریتم هارمونیک اولیه، خصوصی شود، پس ما برع، می‌رویم و مواد ضروری را از جعبه ابزار هر ترانه‌سرا حذف می‌کنیم.»

نیویورک تایمز توضیح می دهد که آکوردها در مرکز مناقشه قرار دارند، زیرا “یک عجیب و غریب از قانون” فقط از نت های بسیاری از آهنگ های نوشته شده قبل از سال 1978 محافظت می کند. به گفته نیویورک تایمز، نت موسیقی “،تی” فقط حاوی آکورد، اشعار و ملودی بود.

دعوای کپی رایت بر سر آهنگ دیگری از ماروین گی به نام «باید آن را رها کنم» منجر به صدور حکم ۷.۴ میلیون دلاری در دعوی مبنی بر نقض آهنگ «خطوط مبهم» توسط فارل ویلیامز و رابین تیک شد.

مفسران نگران بودند که حکم مارس 2015 بتواند قانون نقض حق چاپ را دوباره تعریف کند. نیویورک تایمز گزارش داد که دادگاه تجدیدنظر فدرال این حکم را تایید کرد در سال 2018.

به گفته نیویورک تایمز، پرونده «خطوط مبهم» «بسیاری از کارشناسان حقوقی و موسیقیدانان را شوکه کرد که معتقد بودند آقای تیک و ویلیامز به دلیل استفاده از اجزای اصلی موسیقی، مانند هارمونی ها و ال،ای ریتمیک، مجازات شده اند. مدتهاست که بخشی از مالکیت عمومی در نظر گرفته شده است.

اما لد زپلین در دادگاهی در سال 2016 پیروز شد که این گروه را متهم به کپی ، ریف گیتار اولیه در «پلک، بهشت» کرد. به گزارش نیویورک تایمز، یک دادگاه تجدیدنظر حکم را در سال 2020 تأیید کرد، که «به نظر می‌رسید که قانون قضائی را به قلمرو آشناتر هدایت کند».

همچنین ببینید:

مجله ABA: “وکلا، آهنگ و پول: موسیقی که قانون را تغییر داد”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/copyright-case-a،nst-ed-sheeran-is-based-on-an-extremely-common-c،rd-progression/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds