دسته‌ها
اخبار

چرا مدار پنجم اجازه فروش قرص سقط جنین را می دهد اما دسترسی گسترده به دارو را متوقف می کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. چرا مدار پنجم اجازه سقط جنین را می دهد؟

قانون سلامت

چرا مدار پنجم اجازه فروش قرص سقط جنین را می دهد اما دسترسی گسترده به دارو را متوقف می کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

جعبه های AP mifepristone_800px

جعبه‌های داروی میفپریستون در قفسه‌ای در مرکز ،ن غرب آلاباما در توسکالوزا، آلاباما، در 16 مارس 2022 قرار دارند. این دارو در سال 2000 توسط سازمان غذا و دارو تأیید شد. ع، از Allen G. Breed/Associated Press.

به روز شده: پزشکان و انجمن‌های پزشکی ضد سقط جنین احتمالاً برای لغو تأییدیه سال 2000 سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد قرص سقط جنین «میفپریستون» خیلی دیر شکایت ،د. تگزاس

پنجمین دادگاه استیناف ایالات متحده در نیواورلئان نتیجه گرفت، اما محدودیت شش ساله مانع از اعتراض شاکیان به تصمیمات بعدی FDA در گسترش دسترسی به دارو نمی شود. یک تصمیم اوا، چهارشنبه صادر شد.

در نتیجه، مدار پنجم به اتفاق آرا اجازه دسترسی به میفپریستون در انتظار تجدیدنظر را داد. اما این هیئت با 2-1 رای داد تا تصمیم Kacsmaryk که تصمیمات بعدی FDA را که دسترسی به دارو را گسترش می‌داد مسدود می‌کند، حفظ کند.

اگرچه برخی از آن تصمیمات بعدی در سال 2016 گرفته شد، اما FDA تا دسامبر 2021 به درخواستی که تغییرات را به چالش می کشید پاسخ نداد. به گفته مدار پنجم، در این زمان بود که ساعت شروع به تیک تیک زدن در دوره محدودیت کرد.

پزشکان استدلال کرده بودند که تغییرات بعدی خودسرانه و دمدمی مزاج بوده است. دادگاه تجدید نظر در تصمیم 12 آوریل گفت که بعید است که استدلال ش،ت بخورد.

این نیویورک تایمز، واشنگتن پست، CNN، سیاسی و قانون بلومبرگ پوشش داشته باشد.

و، دادگستری ایالات متحده از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کمک اضطراری خواهد کرد واشنگتن پست گزارش ها.

Politico خط مشی هایی را که بعداً تأیید شده است، توضیح داد که به طور موقت تحت تصمیم مدار 5 مسدود می شوند. آنها شامل اجازه استفاده از میفپریستون تا 10 هفته بارداری، به جای هفت هفته، اجازه دادن به داروخانه های ،ده فروشی برای فروش دارو، اجازه دادن به دارو برای توزیع از طریق پست، رفع ا،ام برای مراجعه حضوری به پزشک، مجاز ، نسخه ها توسط پزشکی از راه دور، و اجازه دادن به غیر پزشکان برای تجویز دارو.

برخی از منتقدان و و، دادگستری آمریکا استدلال کرده بودند که پزشکان توانایی مق، با اقدامات FDA را ندارند زیرا نشان نمی‌دهند که شخصاً با خطر قریب‌الوقوع آسیب جدی و خاص روبرو هستند. اما مدار 5 مخالفت کرد.

مدار پنجم گفت که برخی از شاکیان پزشکان اورژانس هستند که باید مراقبت های اورژانسی از جمله سقط جنین جراحی را انجام دهند، زم، که این دارو به بارداری پایان نمی دهد یا باعث ایجاد عوارض می شود.

«و این آسیب حدس و گمان نیست. چندین پزشک تأیید ،د که مجبور شده اند یک سقط جنین را با جراحی انجام دهند یا یک کودک متولد نشده را خارج کنند.

با این حال، مدار 5 گفت که نگه داشتن آن در حالت ایستاده باریک است.

دادگاه استیناف گفت: «ما معتقد نیستیم که پزشکان ،وماً برای طرح ادعای بیماران خود جایگاهی ندارند. ما معتقد نیستیم که پزشکان هر زمان که از آنها برای انجام وظایفشان فراخوانده می شود، دارای جایگاه قانونی هستند. و ما معتقد نیستیم که پزشکان هر زمان که پزشک بیمار را در حال تجربه عوارض ناشی از یک داروی مورد تایید FDA ببیند، جایگاهی برای به چالش کشیدن اقدامات FDA را دارند. در عوض، ما معتقدیم که در سوابق پیش روی ما متقاضیان می‌دانند که صدها هزار زن این کار را خواهند کرد [the FDA’s] قطعیت آماری خود – به دلیل نیاز به مراقبت اضطراری [the FDA’s] اقدامات. و چون [the FDA] تصمیم گرفتند که پزشکان را از تجویز و تجویز میفپریستون حذف کنند، پزشکان شاکی و انجمن های آنها ،وماً از عواقب آن آسیب خواهند دید.

مدار 5 همچنین نشان داد که متن ساده قانون Comstock در سال 1873 استفاده از نامه را برای داروی سقط جنین ممنوع می کند. اما دادگاه تجدید نظر افزود که “سرعت بررسی ما اجازه کاوش قطعی در این موضوع را نمی دهد.”

ا،ریت قضات، قاضی کورت ،هارت و قاضی اندرو اولدهام، نامزدهای رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بودند. قاضی کاترینا هاینس، نامزد رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش، به طور موقت تصمیم گیری کا،ماریک را متوقف می کرد.

Politico و نشریات دیگر خاطرنشان ،د که مدار پنجم از عباراتی مانند “سقط جنین شیمیایی” و “کودک متولد نشده” به نظر خود استفاده می کند – اصطلاحاتی که اغلب با جنبش ضد سقط جنین مرتبط است.

قضیه این است اتحاد برای پزشکی بقراط علیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده.

همچنین ببینید:

ABAJournal.com: «آیا دادگاه می تواند قرص سقط جنین را ممنوع کند؟ قاضی فدرال اقتدار و جایگاه شاکیان را در نظر می گیرد.

در 13 آوریل در ساعت 11:10 صبح به روز شد تا گزارش دهد که ،ت از دادگاه عالی ایالات متحده بازبینی خواهد کرد.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/why-the-5th-circuit-is-allowing-abortion-pill-sales-but-pausing-expanded-access-to-the-drug/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds