دسته‌ها
اخبار

آیا توییتر مصونیت بخش 230 را در شکایت هایی که به دلیل توئیت های جعلی با علامت های آبی ثبت می شود، دریافت می کند؟


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. آیا توییتر مصونیت بخش 230 را در…

قانون اینترنت

آیا توییتر مصونیت بخش 230 را در شکایت هایی که به دلیل توئیت های جعلی با علامت های آبی ثبت می شود، دریافت می کند؟

نوشته دبرا کاسنس وایس

توییتر

تصویر از Shutterstock.

وکیل شاکیان جی ادلسون به رویترز گفت که در حال تحقیق است که آیا می‌توان از توییتر به دلیل دادن علامت آبی به حساب‌های جعلی که مصرف‌کنندگان و سهامداران شرکت را گمراه کرد، شکایت کرد.

نظریه، رویترز توضیح می دهداین است که توییت‌های جعلی از حساب‌های شرکتی که علامت تیک آبی به آن‌ها داده می‌شود – زم، که نشانه‌ای از یک حساب تأیید شده بود – به اعتبار برند آسیب رسانده و باعث کاهش ارزش سهام شد.

ادلسون گفت توییتر این را اعلام نکرده است نشان های تأیید جدید به گزارش واشنگتن پست، دیگر تضمین صحت توئیتر نبود. او فکر می‌کند که راه‌اندازی بی‌نظم سیستمی که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، از استدلال‌های او حمایت می‌کند که توییتر مسئول توئیت‌های گمراه‌کننده بوده است.

اما ادلسون و سایر وکلایی که شکایت می کنند باید بر بخش 230 قانون نجابت ارتباطات غلبه کنند که ناشران آنلاین را از شکایت بر اساس محتوای شخص ثالث محافظت می کند.

سه استاد حقوق که با رویترز صحبت ،د، گفتند که بخش 230 ممکن است محافظتی را ارائه نکند، زیرا علامت های آبی رنگ به جای محتوای کاربر، ارتباطات خود توییتر هستند.

ال،اندرا رابرتز، استاد دانشکده حقوق دانشگاه نورث ایسترن، به رویترز گفت، بخش 230 نیز در برابر شکایت های شرکتی که ادعا می کند حساب های جعلی علائم تجاری شرکت را نقض می کنند، محافظت نمی کند. دلیل آن این است که بخش 230 شکایت‌های مبتنی بر نقض مالکیت م،وی را ممنوع نمی‌کند.

کارشناسان به رویترز گفتند حتی اگر لباس‌ها بتوانند محافظ‌های بخش 230 را دور بزنند، باز هم صعودی سربالایی خواهند داشت.

در پرونده‌های مربوط به علامت تجاری، شاکیان شرکت باید نشان دهند که توییت‌های جعلی انتقاد یا تقلید منصفانه نیستند. و آنها باید نشان دهند که توییتر آگاهانه در نقض قانون مشارکت داشته است.

به گفته رویترز، شکایت سهامداران مبتنی بر حساب های شرکتی جعلی همچنان باید نشان دهد که توییتر مسئولیت رفتار کاربران خود را بر عهده دارد. سهل انگاری بر اساس قو،ن ضد کلاهبرداری ایالتی کافی نیست و طبق قو،ن فدرال اوراق بهادار، قصد کلاهبرداری لازم است.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/would-twitter-get-section-230-immunity-in-any-lawsuits-filed-over-fake-tweets-with-blue-checkmarks/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds