دسته‌ها
اخبار

آیا دادگاه در زمانی که نقشه رأی گیری را لغو کرد، نتوانست «نژاد را از سیاست جدا کند»؟ SCOTUS برای تصمیم گیری


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. آیا دادگاه نتوانست نژاد را از…

دیوان عالی آمریکا

آیا دادگاه در زم، که نقشه رأی گیری را لغو کرد، نتوانست «نژاد را از سیاست جدا کند»؟ SCOTUS برای تصمیم گیری

نوشته دبرا کاسنس وایس

مرد به دو نقشه رأی گیری متفاوت اشاره می کند

سناتور ایالت کارولینای ج،ی، دیک هارپوتلیان، دی-کلمبیا، نقشه پیشنهادی خود از مناطق مجلس نمایندگان ایالات متحده را که با داده های سرشماری 2020 ایالات متحده ترسیم شده است، با طرحی که توسط جمهوری خواهان حمایت می شود، مقایسه می کند. قانونگذاران برجسته حزب جمهوری خواه پرونده خود را به دادگاه عالی ایالات متحده خواهند برد تا از ترسیم مجدد نقشه ای که هیئت سه قاضی فدرال در ژانویه آن را خلاف قانون اساسی تشخیص داد، اجتناب کنند. (AP P،to/جفری کالینز، فایل)

دادگاه عالی ایالات متحده درخواست تجدید نظر در مورد تصمیمی را که در آن یک منطقه کنگره کارولینای ج،ی به دلیل تبعیض علیه رای دهندگان سیاهپوست سرنگون شده است، رسیدگی خواهد کرد.

دادگاه روز دوشنبه به حوزه قضایی احتمالی اشاره کرد SCOTUSblog گزارش داد که در این پرونده، که شامل صلاحیت قضایی اجباری و نه اختیاری است یک پیش نمایش.

هیئت سه قاضی حکومت کرده بود در ژانویه، قانون‌گذاران کارولینای ج،ی بند حفاظت برابر متمم چهاردهم را نقض ،د، زم، که رای‌دهندگان سیاه‌پوست را از ناحیه 1 کنگره این ایالت به منظور دستیابی به هدف نژادی 17 درصدی خارج ،د و باعث ایجاد یک “انحراف جمهوری‌خواه” شد.

این استیناف به «انبوهی از مسائل» اشاره می کند، از جمله اینکه آیا «دادگاه منطقه وقتی نتوانست نژاد را از سیاست جدا کند، اشتباه کرده است یا خیر». وبلاگ قانون انتخاباتکه به اطلاعات نمایندگان مجلس استناد کرد مخالفت مختصر با پیشنهاد تایید.

به گفته اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، شاکی، که نقشه دوباره ترسیم شده را به چالش کشیدند، کنفرانس ایالتی کارولینای ج،ی NAACP و یک رای دهنده فردی به نام تایوان اسکات بودند. بی،ه مطبوعاتی و پوشش قبلی توسط پست و پیک ارسال شده توسط وبلاگ قانون انتخابات.

Adriel I. Cepeda Derieux، معاون پروژه حقوق رای ACLU، در بی،ه ای گفت که منطقه بازطراحی شده “یک نقشه درسی نژادی و تبعیض آمیز کتاب درسی است.”

دریو گفت: «حقایق و قانون واضح هستند. «نقشه‌سازان کارولینای ج،ی گستاخانه رای‌دهندگان سیاه‌پوست را به تعداد نامتن،ی از منطقه 1 کنگره که در کانتی چارلستون لنگر انداخته بود به منظور حفظ قدرت سیاسی به بیرون منتقل ،د.»

وکالت شاکیان توسط اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، ACLU کارولینای ج،ی، صندوق دفاع قانونی و آموزشی NAACP و آرنولد و پورتر کای شو، حضور داشتند.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/did-court-fail-to-disentangle-race-from-politics-when-it-overturned-voting-map-scotus-to-decide/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds