دسته‌ها
اخبار

فرماندار تگزاس از مقررات مبهم قانون اساسی برای دفع “تهاجم مرزی” استفاده می کند. قاضی عنوان 42 را روز بعد لغو می کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. فرماندار تگزاس به قانون اساسی مبهم استناد می کند…

قانون مهاجرت

فرماندار تگزاس از مقررات مبهم قانون اساسی برای دفع “تهاجم مرزی” استفاده می کند. قاضی ،وان 42 را روز بعد لغو می کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

دیوار مرزی تگزاس

حصار مرزی ایالات متحده و مکزیک در تگزاس. تصویر از Shutterstock.

فرماندار جمهوری خواه تگزاس، گرگ ابوت، دوشنبه گفت که به بند تهاجم قانون اساسی ایالات متحده استناد می کند و “اقدامات بی سابقه” را برای دفع “تهاجم به مرز” اتخاذ می کند.

ابوت برنامه های خود را در سال جاری اعلام کرد یک توییت، آ بی،ه مطبوعاتی و الف حرف به مقامات شهرستان در امتداد مرز.

بند تهاجم در است ماده 1، بخش 10 قانون اساسی

این قانون مقرر می‌دارد: «هیچ ،تی بدون موافقت کنگره نباید وظیفه تناژی، نگه‌داری نیروها یا کشتی‌های جنگی در زمان صلح، منعقد ، هرگونه توافق یا قراردادی با ،ت دیگر یا با یک قدرت خارجی یا شرکت در جنگ داشته باشد. مگر اینکه واقعاً مورد تهاجم قرار گرفته باشد یا در خطر قریب‌الوقوعی باشد که تأخیر را نپذیرد.»

ابوت گفت که گارد ملی را برای «دفع و بازگرداندن» مهاجر، که قصد ورود غیرقانونی به کشور را دارند مستقر خواهد کرد. او همچنین و، امنیت عمومی تگزاس را برای دستگیری و بازگرداندن مهاجران مرزی که به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند، مستقر خواهد کرد.

ابوت همچنین قصد دارد یک دیوار مرزی در چندین شهرستان بسازد، قایق‌های تفنگدار را مستقر کند، با کشورهای دیگر برای تامین امنیت مرزها منعقد کند، و «با قدرت‌های خارجی برای تقویت امنیت مرزها قرارداد ببندد».

ابوت ابتدا به گارد ملی و پلیس تگزاس اجازه داد تا در ماه جولای اقدام کنند و به آنها دستور داد تا مهاجران را به بنادر ورودی بازگردانند. او همچنین به بند تهاجم در آن زمان اشاره کرد.

جوزف نان، مشاور برنامه آزادی و امنیت ملی در مرکز برنان برای عدالت در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، رویکرد بند تهاجم را «به‌طور آشکار غیرقانونی» خواند. یک پست که او در ماه جولای برای Just Security نوشت. او به نکته مشابهی اشاره کرد یک رشته توییت در پاسخ به آ،ین اعلامیه ابوت.

نان گفت که تگزاس «در واقع مورد تهاجم» قرار نگرفته و در «خطر قریب‌الوقوعی نیست که تأخیر را قبول نداشته باشد».

نون در توییتی نوشت: «حتی اگر تگزاس مورد تهاجم قرار می‌گرفت، این امر به‌طور دائم هیچ اختیاری در مورد امنیت ملی از رئیس‌جمهور به فرماندار تگزاس منتقل نمی‌کرد. حدا،ر، ایالت های ایالات متحده این قدرت را دارند که از یک تهاجم ناگه، دفاع اولیه کنند. آنها ممکن است در جنگ شرکت نکنند.»

نون گفت که اقدامات ابوت در واقع “ت، نازک برای به دست گرفتن کنترل سیاست مهاجرت ایالات متحده” بود. نون گفت، اما بر اساس پیشینۀ دیوان عالی ایالات متحده که سیاست مهاجرت را «بی تردید» و «انحصاراً» یک قدرت فدرال است، خلاف قانون اساسی خواهد بود.

نون در پایان گفت: “به همه این دلایل، اگر ،ت بایدن برای جلوگیری از اجرای برنامه های ابوت شکایت کند، احتمالاً در دادگاه موفق خواهد شد.”

اعلام ابوت یک روز قبل از اینکه یک قاضی فدرال در واشنگتن دی سی، استفاده ،ت از ،وان 42 برای ا،اج پناهجویان را مسدود کرد، اعلام شد.

،وان 42 بخشی از قانون خدمات بهداشت عمومی در سال 1944 است. اولین بار توسط ،ت ترامپ برای ا،اج مهاجران به این دلیل که آنها می توانند در گسترش کووید-19 کمک کنند، استناد کرد. یک قاضی فدرال در لوئیزیانا در ماه مه حکم داد که ،ت بایدن باید این سیاست را در طول دادخواهی حفظ کند.

روز سه شنبه، قاضی منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان از ناحیه کلمبیا حکومت کرد که تصویب دستور ،وان 42 خودسرانه و دمدمی مزاجانه و برخلاف قانون آیین دادرسی اداری بوده است. سالیوان استفاده از آن را مسدود کرد.

CNN، واشنگتن پست، رویترز و نیویورک تایمز از جمله نشریاتی هستند که تصمیم ،وان 42 را پوشش می دهند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا این خبر را اعلام کرد یک بی،ه مطبوعاتی.

در نتیجه این حکم، نیویورک تایمز گفت: “مهاجر، که به بنادر ورودی در امتداد مرز می آیند، از آنها دور نمی شوند، اما اجازه خواهند داشت تا درخواست پناهندگی خود را ارائه کنند و شاید تا زم، که تحت بررسی هستند در کشور بمانند.”

به گزارش واشنگتن پست، دستور سالیوان به دلیل یافته هایی مبنی بر نامعتبر بودن دستور ،وان 42 در زمان اجرا، شکایت لوئیزیانا را مورد بحث قرار می دهد.

و، امنیت داخلی ایالات متحده یک تاخیر پنج هفته ای قبل از اجرای دستور سالیوان به دست آورد تا زم، برای آماده شدن فراهم شود.

دبورا ،، راس، رئیس ABA گفت: بی،ه 17 نوامبر ABA مشتاقانه منتظر پایان سیاست ا،اج ،وان 42 است.

،، راس گفت: «ABA معتقد است که همه افرادی که به دنبال حمایت از آزار و اذیت یا شکنجه هستند، مستحق قضاوت کامل و منصفانه مطابق با قو،ن ایالات متحده و بین‌المللی هستند. در عوض، ،وان 42 پناهجویان را از درخواست حفاظت در مرز مسدود کرده و منجر به ا،اج آنها از ایالات متحده بدون قضاوت در مورد ادعاهایشان شده است. مجلس نمایندگان ABA در ماه فوریه به مخالفت با این سیاست رأی داد. ما از اقدام برای از سرگیری رسیدگی عادی به پناهجویان، همانطور که طبق قو،ن داخلی و بین المللی لازم است، استقبال می کنیم.

در 17 نوامبر در ساعت 2:29 بعد از ظهر به روز شد تا بی،ه رئیس ABA دبورا ،، راس را نیز در بر گیرد.




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/texas-governor-invokes-obscure-cons،utional-provision-to-repel-border-invasion-judge-strikes-down-،le-42-next-day/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds