دسته‌ها
اخبار

محققان حقوقی می گویند که ترامپ احتمالاً می تواند نامزد ریاست جمهوری شود و حتی از زندان بر ایالات متحده حکومت کند


  1. صفحه اصلی
  2. رو،مه
  3. ترامپ ممکن است نامزد ریاست جمهوری شود…

قانون اساسی

محققان حقوقی می گویند که ترامپ احتمالاً می تواند نامزد ریاست جمهوری شود و حتی از زندان بر ایالات متحده حکومت کند

نوشته دبرا کاسنس وایس

دونالد ترامپ

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. ع، از Shutterstock.

9 کارشناس حقوقی به Business Insider گفتند که قانون اساسی ایالات متحده مانع از کاندیداتوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای ریاست جمهوری یا اداره کشور در زمان زندان نمی شود.

تنها ا،امات قانون اساسی این است که نامزدهای ریاست جمهوری دارای تابعیت طبیعی ایالات متحده باشند، حداقل 35 سال سن داشته باشند و حداقل 14 سال ،ن ایالات متحده باشند. بیزینس اینسایدر گزارش ها.

در مقاله Business Insider آمده است که دو نامزد ریاست‌جمهوری پیش از این در حالی که در زندان بودند برای این دفتر نامزد شده‌اند: نامزد سوسیالیست یوجین دبز که به دلیل مخالفت با دخالت در جنگ جه، اول به خیانت محکوم شد و لیندون لاروش که در سال 1988 به کلاهبرداری از طریق پست محکوم شد.

بیزینس اینسایدر خاطرنشان کرد که ترامپ به جنایت متهم نشده است، اگرچه FBI خانه او در فلوریدا را برای اسناد طبقه بندی شده بازرسی کرده است، هیئت منصفه بزرگ جورجیا در حال بررسی تلاش ها برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 است و کمیته مجلس نمایندگان در حال تحقیق در مورد دخالت ترامپ در ژانویه است. 6، 2021، حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده.

اگر ترامپ در ارتباط با حمله به کاپیتول متهم شود، ممکن است با اصلاحیه چهاردهم از سمت خود منع شود، طبق این اصلاحیه، افرادی که «در شورش یا شورش شرکت کنند» یا «کمک یا آسایش» به دشمنان ایالات متحده بدهند از حضور در دفتر فدرال منع می‌شود. Business Insider، پست اوت در وبلاگ قانون انتخابات و یک داستان بلومبرگ منتشر شد توسط واشنگتن پست.

به گفته بلومبرگ، یکی دیگر از موانع احتمالی، قانون فدرال منع حذف یا ت،یب سوابق ،تی است. این قانون می گوید هر ،ی که به دلیل تخلف محکوم شود، از دفتر فدرال محروم می شود. اما طبق پست وبلاگ قانون انتخابات توسط ریک هاسن، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده حقوق لس آنجلس، قانون نمی تواند قانون اساسی را که ا،امات انحصاری یک رئیس جمهور را تعیین می کند، نادیده بگیرد.

هاسن فکر می کند که استدلال اصلاحیه چهاردهم قوی تر است.

هاسن نوشت: «در حال حاضر یک مورد قوی وجود دارد که ترامپ در مفهوم این بند قانون اساسی «درگیر شورش» شده است.

او گفت و این موضوع باید زودتر از این‌ها تصمیم‌گیری شود.

هاسن پیشنهاد کرد که کنگره می‌تواند به و، دادگستری اجازه دهد تا یک دعوای مدنی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا ترامپ بر اساس اصلاحیه چهاردهم واجد شرایط نیست یا نه. او گفت که یک حکم به نفع این استدلال می تواند ترامپ را از رای گیری دور نگه دارد.

بیزینس اینسایدر سال گذشته از جیسون می،، سخنگوی وقت ترامپ پرسید که آیا ترامپ در صورت زند، شدن، کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری را در نظر می گیرد یا خیر.

می، به این نشریه گفت: “این به طور قانونی ،انه ترین تحقیق مطبوعاتی است که در سال 2021 دریافت کرده ام.”




منبع: https://www.abajournal.com/news/article/t،p-could-run-for-president-and-even-govern-the-us-from-prison-legal-sc،lars-say/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds