دسته‌ها
اخبار

پایان جنگ سرد تلاش های جدیدی را برای ایجاد حکومت قانون آغاز کرد


  1. صفحه اصلی
  2. کتابخانه حقوق مدرن
  3. پایان جنگ سرد تلاش های جدیدی را آغاز کرد…

کتابخانه حقوق مدرن

پایان جنگ سرد تلاش های جدیدی را برای ایجاد حکومت قانون آغاز کرد

نوشته لی را،

جلد کتاب «ساخت حکومت قانون».

در 9 نوامبر 1989، زم، که تکه‌های دیوار برلین توسط جمعیت شادمانه فرو ریخته می‌شد، جیمز سیلکنات به ،وان رئیس بخش حقوق بین‌الملل ABA مشغول به کار بود. اما او اولین ،ی است که اعتراف کرد که فوراً پیش بینی نکرده بود که آن رویداد برای جنگ سرد چه م،ایی خواهد داشت، یا اینکه تغییرات عظیمی به زودی در سراسر اروپا و آسیای مرکزی رخ خواهد داد.

با این حال، آن رویداد بود که بحث‌هایی را در بخش درباره نیاز به کمک به حمایت از کشورهایی که برای ایجاد یک حاکمیت قانون جدید تلاش می‌کنند، برانگیخت. و این بحث ها منجر به یک تلاش داوطلبانه جه، در بیش از 100 کشور در سه دهه آینده خواهد شد.

که در ایجاد حاکمیت قانون: گزارش های دست اول از یک کمپین جه، سی سالهده‌ها نفر از این داوطلبان تجربیات خود را از آنچه به ،وان ابتکار قانون اروپای مرکزی و اوراسیا ABA (معروف به CEELI) در دهه 1990 آغاز شد تا گسترش به طرح حاکمیت قانون ABA (معروف به ROLI)، که اکنون با پنج بخش شامل آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و اوراسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا، و آمریکای لاتین و کارائیب فعالیت می کند.

از مبارزه با خشونت مبتنی بر ،ت در اردن گرفته تا مشاوره در مورد اخلاق قضایی در قزا،تان تا حمایت از حقوق رو،مه نگاران در اندونزی، ROLI در تلاش های بی شماری که توسط صدها داوطلب و همچنین کارکنان حمایت شده است، مشارکت دارد.

روایت های اول شخص در ایجاد حکومت قانون طیف وسیعی از گزارش‌های دل،اش از کمک به فهرست‌بندی جنایات جنگی گرفته تا سوء تفاهم‌ها در تا،ی‌های خارجی و توسط سردبیر، Silkenat و Gerald W. Libby، که قبلاً رئیس بخش حقوق بین‌الملل است، گردآوری شده‌اند.

در این ،مت از کتابخانه حقوق مدرن پاد،ت، سیلکنات از پروژه گردآوری این تاریخچه ها و ع، های شخصی و اینکه چگونه با کارش با ROLI تغییر کرده است می گوید. سیلکنات که از سال 2013 تا 2014 رئیس ABA بود، هنوز به شدت درگیر ROLI است و یک روز قبل از ضبط از یک سفر داوطلبانه به زامبیا بازگشت.

در مورد اینکه چرا بسیاری از وکلا، قضات و حتی قضات دادگاه عالی ایالات متحده می خواستند وقت خود را داوطلبانه برای طرح های ROLI بگذارند، سیلکنات می گوید انگیزه های مختلفی وجود داشت.

او به Lee Rawles از ABA Journal گفت: «بسیاری فرصتی برای کمک به شکل‌دهی سیستم‌های حقوقی کشورهایی دیدند که بعداً به بازیگران پیشرو در صحنه جه، تبدیل شدند». انگیزه بسیاری، تا حدی، علاقه به خدمات عمومی بود که در ابتدا باعث شد آنها به دانشکده حقوق بروند. داوطلبان دیگر می خواستند فرصتی برای تجربه زندگی در خارج از کشور با هدف حرفه ای خاص داشته باشند، و در نهایت، بسیاری از آنها با دیدگاه های بسیار متقاعدکننده رهبران اولیه CEELI/ROLI تشویق شدند. اگر عدالت [Sandra Day] اوکانر و وزیر امور خارجه [Madeleine] آلبرایت فکر می‌کرد که این یک فعالیت خوب است، پس شاید چیزی است که باید به طور جدی دنبال شود.»

در این ،مت، سیلکنات و راو، همچنین در مورد نگر، های مربوط به قدرت حاکمیت قانون در ایالات متحده بحث می کنند. پروژه عدالت جه،ردیابی حاکمیت قانون در سراسر جهان (ایالات متحده در رتبه 26 از 140 در این گروه قرار گرفت. آ،ین گزارش) و فرصت هایی برای سایر متخصصان حقوقی برای مشارکت در ROLI یا سایر پروژه های حاکمیت قانون.

در 16 می، از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر، ROLI برنامه “اول قرار دادن مردم: عدالت محور مردماستفان بریر، قاضی بازنشسته دادگاه عالی در دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی، و همچنین دیگر شخصیت های برجسته حقوقی، سخن، را بیان خواهد کرد. رایگان است و از عموم مردم دعوت می شود برای شرکت در آن ثبت نام کنند به صورت مجازی یا به صورت حضوری.

می خواهید در حال حرکت گوش کنید؟ کتابخانه حقوق مدرن در چندین سرویس شنیداری پاد،ت در دسترس است. مش، شوید و هیچ ،متی را از دست ندهید.
سیب | S،ify | گوگل پلی

در این پاد،ت:



<p>جیمز آر. سیلکنات.  ع، فایل ABA توسط کتی اندرسون.</p>
<p>” style=”vertical-align:text-top;”/><br />
<small/></p>
<p>جیمز آر.سیلکنات.  ع، فایل ABA توسط کتی اندرسون.</p>
</div>
<p>جیمز آر. سیلکنات ،انه دار و عضو هیئت مدیره پروژه عدالت جه، است.  او همچنین از سال 2013 تا 2014 رئیس ABA بود. سیلکنات قبلاً یکی از شرکای دفتر نیویورک سالیوان و ورسستر بود، جایی که او یکی از اعضای بخش شرکتی بود.  او یک مشاور حقوقی سابق در شرکت مالی بین المللی بانک جه، است. سیلکنت به ،وان رئیس بخش حقوق بین الملل ABA و کنفرانس افسران بخش ABA خدمت کرده است.  او از سال 1994 تا 1997 و از 2012 تا 2015 در شورای حکام ABA خدمت کرد. او از سال 2000 تا 2009 به ،وان رئیس هیئت نیویورک در مجلس نمایندگان خدمت کرد. او همچنین رئیس سابق موزه حقوق ABA است.  او سردبیر مش، است <em>ایجاد حاکمیت قانون: گزارش های دست اول از یک کمپین جه، سی ساله</em>.</p>
</div>
</div>
<p><script src=


منبع: https://www.abajournal.com/books/article/podcast-episode-194/?utm_source=feeds&utm_medium=rss&utm_campaign=site_rss_feeds