دسته‌ها
اخبار

گزارش: 22.2 میلیون زن ممکن است دسترسی به غربالگری ماموگرافی رایگان را از دست بدهند


تصمیم 30 مارس Braidwood v. Becerra بخشی از قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) را که از اشتراک هزینه برای برخی از خدمات پیشگیرانه، که به طور بالقوه شامل غربالگری ماموگرافی برای سرطان سینه است، جلوگیری می کند. این بدان م،است که 22.2 میلیون زن بین 50 تا 64 سال ممکن است دسترسی به غربالگری ماموگرافی رایگان را از دست بدهند. گزارش یافت.

موسسه اوربان گفت که تصمیم دادگاه توصیه های گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده از سال 2010 تا کنون را “بی اعتبار می کند”. که در 2009ماموگرافی برای ،ن 50 تا 74 ساله توصیه شد.

محققان گفتند: “به نظر می رسد که آنها تحت تأثیر حکم بریدوود قرار نگرفته اند.” با این حال، دستورالعمل‌های مربوط به ماموگرافی از سال 2010 به‌روزرس، شده‌اند. مشخص نیست که آیا این حکم در مورد خدمات توصیه‌شده‌ای که از سال 2010 به‌روزرس، شده‌اند، که شامل ماموگرافی نیز می‌شود، اعمال می‌شود یا خیر.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، توسط مؤسسه Urban و با حمایت بنیاد رابرت وود جانسون انجام شد. برای انجام تجزیه و تحلیل، بر مؤلفه بررسی پانل هزینه های پزشکی 2018، یک نظرسنجی نماینده ملی، تکیه کرد.

موسسه Urban دریافت که در سال 2018، 22.2 میلیون زن بین 50 تا 64 سال در یک طرح بهداشت خصوصی ثبت نام ،د و واجد شرایط ماموگرافی رایگان بودند. از این ،ن، 13.4 میلیون (بیش از 60 درصد) گزارش داده اند که در دو سال گذشته ماموگرافی انجام داده اند.

کاترین همپستد، مشاور ارشد سیاستگذاری در بنیاد رابرت وود جانسون، در بی،ه‌ای گفت: «حذف دسترسی به غربالگری‌های پیشگیرانه بدون هزینه برای سرطان سینه و سایر بیماری‌های جدی یک گام بزرگ به عقب خواهد بود». “بر اساس حمایت های قانون مراقبت مقرون به صرفه، میلیون ها زن از غربالگری ماموگرافی نجات دهنده به ،وان بخشی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه بهره مند شدند و آنها باید به این کار ادامه دهند. سیاست گذاران باید از غربالگری های سلامت پیشگیرانه بدون هیچ هزینه ای برای بیماران محافظت کنند.

بدون بیمه، ماموگرافی می تواند قیمت گزافی داشته باشد. این گزارش خاطرنشان کرد که این غربالگری ها می تواند تا 560 دلار هزینه از جیب خود داشته باشد.

دعوای حقوقی اخیر بسیاری از ،ن را در معرض خطر از دست دادن دسترسی به ماموگرافی قرار داده است. با توجه به هزینه بالای ماموگرافی که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، هزینه می تواند مانع مهمی برای مراقبت از ،ن با منابع مالی کمتر شود.

حدود 2.4 میلیون یا 11 درصد از ،ن مورد بررسی قبلاً گفته اند که به دلیل هزینه های مراقبت های بهداشتی در سال گذشته مراقبت های خود را به تعویق انداخته یا از دست داده اند. علاوه بر این، این گزارش به یکی دیگر از موارد اخیر اشاره کرده است نظر سنجی این نشان داد که 38 درصد از بزرگسالان برای غربالگری سرطان از جیب خود پرداخت نمی کنند.

محققان در این گزارش می‌گویند: «اگر هزینه انجام ماموگرافی افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که پیروی ،ن از غربالگری‌های توصیه‌شده کاهش یابد». برای بسیاری از ،ن 50 تا 64 ساله با بیمه خصوصی، هزینه ها مانعی برای مراقبت به طور کلی بود.

ع،: سوزان چیانگ/گتی ایماژ


منبع: https://medcitynews.com/2023/05/women-mammogram-screenings/