دسته‌ها
اخبار

فرایند ساخت مفتول و نکات مرتبط با آن صنایع فولاد توفیقی | fouladgostar

فرایند ساخت مفتول و نکات مرتبط با آن صنایع فولاد توفیقی | fouladgostar

این مواد که میل شدیدی به ترکیب با اکسیژن دارند از ایجاد حباب های گازی در مذاب و در نهایت در شمش جلوگیری می کنند.اصطلاح آلومینیوم کیلد یا فولاد نرم شده توسط آلومینیوم از همین فرآیند شرکت فولاد گستر گرفته شده است. قالب های کشش سیم TC از کاربید تنگستن ساخته می شود، ماده ای بسیار سخت و مقاوم در برابر سایش که اغلب در قطعات ابزار استفاده می شود. قالب های کشش سیم کاربید تنگستن اغلب برای کشیدن سیم های ضخیم تر و در کاربردهایی که قالب های PCD بسیار گران هستند استفاده می شود.

  • پارامترهای فرآیند کشش شامل اندازه‌گیری‌هایی مانند قطر ورودی، شعاع، زاویه ورودی، زاویه نزدیک شدن، سیلندر و زاویه خروج می‌گردد.
  • برای تغذیه آن از طریق دستگاه، انتهای سیم باید بریده یا صاف شود که سپس از طریق دستگاه و هم از طریق یک سری قالب ها تغذیه می شود تا به سطح مقطع نهایی خود برسد.
  • برای تولید مفتول کششی، عملیات کشش سرد، بر روی مفتول صورت می گیرد.
  • سخت شدن مفتول باعث می گردد برای تولید مفتول کششی با مشکل مواجه گردیم.

توزیع میلگرد های دوپولیش
مفتول مسوار ، میلگرد ساده ، میلگرد کشش ، میل کروم ، میلگرد mo40 ، میلگرد vcn و … مفتول از ظرف حاوی روان‌کننده عبور می‌کند و روان‌کننده سطح آن را می‌پوشاند. مفتول یا میله با فلزی نرم که به‌ عنوان روان‌کننده جامد عمل می‌کند، پوشیده می‌شود.

اتوماسیون صنعتی، تابلو برق، اینورتر، HMI ،PLC

توری پرسی یا همان Crimped wire mesh نوعی توری بافته شده با مفتول فولادی ، گالوانیزه، استیل و یا آبکاری شده به دست می آید . که توسط دستگاه در ابتدا کشش مفتول صورت می پذیرد و بعد به صورت موج دار در آمده و بافته می شود . در صورتی که در فرآیند تولید مفتول پارگی هایی مشاهده گردد، دلیل آن را می توان در ناخالصی های موجود در شمش دانست. این عیب می بایست در هنگام تصفیه فولاد بر طرف شود و بعد از انجماد نمی توان برای آن راهی پیدا نمود. فولاد کثیف به فولادی گفته می شود که ناخالصی های زیادی در هنگام مذاب ریزی داشته باشد. شمش به دست آمده از این مذاب نیز دارای ترک هایی که به صورت چشمی قابل مشاهده هستند می باشد.

دستگاه کشش مفتول

در مقیاس کوچک، این فرایند می تواند با استفاده از صفحه کشش و در مقیاس تجاری بزرگ با استفاده از ماشین آلات انجام شود. این فرآیند مفهوم بسیار ساده ای دارد، برای کشش مفتول ، مفتول از درون دوزه رد شده و کشیده می‌شود. همان طور که مفتول کشیده می‌شود، حجم آن ثابت می ماند اما قطر آن کاهش یافته و در نتیجه طول آن افزایش خواهد یافت.

افزایش طول، نسبت طول پس از کشیدن به طول قبل از کشیدن، نیز در انتخاب قالب های کشش سیم مورد توجه قرار می گیرد. پارامترهای فرآیند کشش شامل اندازه‌گیری‌هایی مانند قطر ورودی، شعاع، زاویه ورودی، زاویه نزدیک شدن، سیلندر و زاویه خروج می‌شود. در این مورد، سیم به صورت مستقیم از دستگاه کشش به داخل دستگاه  ریل‌سازی هدایت می‌شود و در آنجا به قالب‌های مورد نظر شکل داده می‌شود. در ابتدا، مفتول ورودی در دستگاه کشش مفتول قرار می‌گیرد و از طریق یک چرخش محور مرکزی به داخل دستگاه کشش مفتول کشیده می‌شود. فرایند کشش در روند ساخت مفتول وابسته به مواردی نظیر ترتیب قرار گیری قالب ها و همچنین اندازه سطح مقطع مفتول ورودی و خروجی می باشد. فرایند ساخت مفتول یکی از موضوعاتی است که برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند می تواند دارای اهمیت باشد.