دسته‌ها
اخبار

کارآموزان می توانند برای قضات و افسران دادگاه بسیار مفید باشند


ترازوی تزئینی عدالت در دادگاهدانشجویان حقوق اغلب دوره های کارآموزی را در ظرفیت های مختلف هم در طول سال تحصیلی و هم در تعطیلات تابست، می گذرانند. برخی از دانشجویان حقوق در سازمان‌های ،تی کارآموزی می‌کنند تا بتوانند درک کاملی از اینکه آیا پس از فارغ‌التحصیلی می‌خواهند وارد ،ت شوند یا نه. سایر دانشجویان حقوق برای استادان خود کارآموزی می کنند تا بتوانند با بورسیه حقوقی کمک کنند. بسیاری از دانشجویان حقوق نیز برای قضات ایالتی و فدرال، چه در طول سال تحصیلی و چه در تابستان، کارآموزی می کنند. نه تنها کارآموزی می تواند تجربه خوبی برای دانشجویان حقوق باشد، بلکه کارآموزان ممکن است وظایف ارزشمندی را برای قضات انجام دهند که می تواند به پا،ازی حجم کاری سنگین دادگاه های شلوغ کمک کند.

یکی از ملموس‌ترین راه‌هایی که کارورزان می‌توانند قوه قضائیه را بهبود ببخشند، کارهایی است که برای قضات انجام می‌دهند. اگرچه دادگاه‌های فدرال برای فارغ‌التحصیلان اخیر دانشکده حقوق، کارآموزی ایجاد کرده‌اند، بسیاری از ایالت‌ها در سطح دادگاه محاکمه کارآموزی ندارند. علاوه بر این، در بسیاری از ایالت‌ها، دادگاه‌ها ممکن است تعداد زیادی از کارکنان تعیین شده برای کمک به دادگاه در تکمیل وظایف نداشته باشند. از آنجایی که قضات فقط می توانند زمان زیادی را به امور اختصاص دهند، کمبود کارکنان می تواند انجام به موقع وظایف قضایی را بسیار دشوار کند.

با این حال، کارآموزان می توانند با این حجم کاری کمک کنند. زم، که در دانشکده حقوق کارآموز قاضی بودم، به طور معمول وظیفه انجام پروژه های تحقیقاتی برای قاضی خود را بر عهده داشتم. این تضمین می‌کرد که قاضی از مسائلی که بر محاکمه‌هایی که قاضی من نظارت می‌کرد، آگاه می‌ماند و او را قادر می‌سازد روی وظایف قضایی که نمی‌توانست به شخص دیگری محول کند تا انجام دهد، تمرکز کند. برخی از کارآموزان دیگری که من با آنها کار می کردم، اطلاعات واقعی درباره پرونده ها جمع آوری ،د که برای قاضی هنگام نظارت بر یک محاکمه پیچیده مفید بود.

در ایالتی که من در آن تمرین می کنم، سابقه طول، کارآموزان برای نوشتن پیش نویس نظرات برای قضات وجود دارد. چند تن از دوستانم که برای قضات در این ایالت کارآموزی ،د، به من گفتند که از نزدیک درگیر تدوین تصمیم بودند و احساس می ،د که قدرت و صدایی در روند قضایی دارند، به گونه ای که صرفاً با حضور در دانشکده حقوق نداشتند. در این حوزه قضایی غیرمعمول نیست که دادگاه ها از کارآموزی که در تهیه پیش نویس تصمیم کمک کرده است در پاورقی نام ببرند، که واقعاً راهی عالی برای یک قاضی است تا به کارآموز کمک کند تا سابقه ای بسازد که بعداً برای کاریابی مفید باشد. یکی از دوستان من واقعاً افتخار می کرد که توانست نام خود را در بسترهای تحقیقاتی حقوقی جستجو کند و پاورقی که قاضی او در آن از او تشکر کرده بود بلافاصله ظاهر شد.

بسیاری از دوره های کارآموزی قضایی صرفاً شامل مشاهده کارورز از یک قاضی یا انجام وظایف قضایی دیگر افسران دادگاه بدون کمک بیش از حد اساسی از سوی کارورز می شود. به ،وان مثال، من بیشتر دوره کارآموزی قضایی خود را در کنار قاضی روی نیمکت می گذراندم و اگر قاضی می خواست چیزی را به دست بیاورم یا می خواست یادداشتی را به ،ی در دادگاه یا اتاق منتقل کنم، در دسترس بودم تا این کار را انجام دهم. . با این حال، حتی با رعایت وظایف قضایی، کارآموزان می توانند تأثیر مثبتی بر قضات و مأموران دادگاه داشته باشند.

چندی پیش در دادگاه به یک درخواست استدلال کردم و وقتی قاضی روی نیمکت نشست، چند کارآموز نیز وارد دادگاه شدند و در صندوق هیئت منصفه نشستند. کارآموزان در حالی که قاضی سوالاتی را مطرح می کرد و من و رقیبم پاسخ می دادیم، روند رسیدگی را مشاهده می ،د. متوجه شدم که قاضی واقعاً خوشایند بود و قطعاً تمام مقالاتی را که در رابطه با طرحی که ما با آن بحث می‌کردیم ارسال شده بود، خوانده بود. در این حوزه قضایی بسیار غیرعادی بود که قضات به خوبی از مسائل مربوط به یک حرکت قبل از استدلال شفاهی مطلع شوند، و من از سطح آمادگی قاضی شگفت زده شدم.

حالا شاید این قاضی صرفاً فقیه بزرگی بود که در برابر او ظاهر می شد و همیشه پیش از استدلال شفاهی اوراق حرکت می خواند. با این حال، نمی‌توانم از خود فکر کنم که آیا قاضی می‌خواهد برای بحث‌های شفاهی آمادگی بیشتری داشته باشد، زیرا چندین کارآموز قضایی در آن حضور داشتند. قاضی توانست از آمادگی خود برای تقطیر مسائل به خوبی استفاده کند، که باید برای کارآموز، که دنبال می ،د مفید باشد. علاوه بر این، قاضی در پایان از یک کارآموز در پاورقی تصمیم تشکر کرد، بنابراین شاید قاضی باید آمادگی بیشتری داشته باشد تا استدلال شفاهی و تنظیم تصمیم، رویداد آموزشی برای کارآموزان باشد.

البته، قرار نیست کارآموزان بدون مزد وظایف قضایی را تکمیل کنند (که من با آنها خوب هستم، زیرا آنها در ازای آن تجربیات ارزشمندی ،ب می کنند و اغلب کار بزرگی انجام می دهند)، و مایلم از آنها بشنوم. قضاوت در مورد تجربیات خود با کارآموزان. با این حال، از دیدگاه من، کارآموزی قضایی نه تنها برای کارآموزان مفید است، بلکه کارآموزی می تواند تأثیر مثبتی بر قضات و ضابطان دادگاه داشته باشد.


هدشات بزرگتر روتمنجردن روتمن شریک است موسسه حقوقی روتمن، یک شرکت حقوقی با خدمات کامل در نیویورک و نیوجرسی. او همچنین بنیانگذار دفترچه خاطرات بدهی دانشجویان، وب سایتی که در مورد نحوه پرداخت وام های دانشجویی خود بحث می کند. می تو،د از طریق ایمیل به اردن برسید [email protected].


منبع: https://abovethelaw.com/2023/05/interns-can-be-very-helpful-to-judges-and-court-officers/